Boscy [Godlike]
Boscy mogą urodzić się wśród każdej z ras w znanych częściach Eory. Są oni najczęściej dziećmi ludzi i zostali przed narodzinami obdarzeni (bądź przeklęci – w zależności od punktu widzenia) przez bogów fizyczną manifestacją ich cząstki.
To boskie dziedzictwo może przejawiać się na wiele sposobów: poprzez skrzydła, rogi, charakterystyczne znamiona, szpony czy niezwykłe oczy. Chociaż wygląd Boskich jest bardzo różny, to zawsze jest w nim coś niezaprzeczalnie nieziemskiego. Boscy są postrzegani różnie zależnie od frakcji, wiary i kultury świata. Niekiedy stosunek do tych istot jest niezwykle pozytywny, a często niezwykle negatywny.

Boscy cierpią na bezpłodność i jest to powód, dla którego małżeństwo stanowi dla nich trudność (wiele społeczeństw postrzega je jako środek do wychowania dzieci). W Republikach Vailiańskich stwierdzono prawnie, że Boscy nie posiadają płci niezależnie od fizycznego wyglądu czy tego, kim się czują.
Wszyscy Boscy posiadają premie do cech Zręczności i Intelektu oraz nie mogą nosić żadnych nakryć głowy.
Cechy fizyczne Boskich
Jako że poszczególni Boscy różnią się zasadniczo wyglądem, można jednak uchwycić pewne stałe cechy fizyczne dla każdego typu tych istot:
- Głowa: jej kształt jest zawsze zdeformowany na wzór domeny bóstwa.
- Włosy: zazwyczaj nie są włosami, ale rogami, roślinami, ogniem, naroślami, piórami i innymi dziwactwami. Boscy mogą posiadać normalne włosy, lecz zazwyczaj o dziwnym odcieniu i w połączeniu z innymi naroślami.
- Oczy: są zawsze niezwykłe, począwszy od nienaturalnej kolorystyki, dziwne kształty źrenic (np. ptasia, kozia) po niewidoczną tęczówkę lub źrenicę.
- Ciało i skóra: Budowa ciała często zależy od rasy macierzystej (Boski z ludzkich rodziców będzie posiadał ludzkie ciało), kończyny tych istot zawsze odsłaniają widoczną skazę domeną odpowiedniego boga (narośle, energie, itd.). Kolor skóry nieraz może być identyczny jak u rodziców, lecz zazwyczaj stapia się z potencjalnymi piórami, mchem, itd. W innym przypadku jest całkowicie nienaturalny, emitując skórę z ognia, wody, złota, światła, które jednak nie wydzielają ciepła ani wilgoci (mają jedynie realistyczny wygląd).
Typy grywalne Boskich:
- Boscy Natury [Nature Godlike] – wydają się być połączeniem cech ludzkich i zwierzęcych. Często pokrywają ich rośliny, mchy lub grzyby, które upowszechniły przesąd świadczący o chorobie i z tego powodu wielu Boskich natury jest zabijanych po porodzie. Wiele druidzkich zakonów żywi nimi zainteresowanie ze względu na ciekawość tego, w jaki sposób dusze zamieszkują w formach zwierząt, roślin lub kamieni.
- Boscy Śmierci [Death Godlike] – są najbardziej znienawidzonymi ze swego gatunku. Dziwna narośl pokrywa ich oczy, a czasami całą twarz, nadając im złowieszczy wygląd. Narośle są przezroczyste dla Boskiego, lecz twarde z zewnątrz i zakrywają rysy twarzy. Boscy Śmierci są zwykle zabijani przy urodzeniu, gdyż wiele kultur wierzy, że zwiastują nieszczęście. Bierze się ich za dzieci Beratha – bóstwa śmierci i cykli.
- Boscy Księżyca [Moon Godlike] – są najbardziej tolerowanymi ze swego gatunku. Mimo że ich odcień skóry i duża narośl na czole przypominająca księżyc mogą niektórym wydawać się dziwne, ich wygląd jest ogólnie znośny dla innych. Żeglarze mają różne wierzenia odnośnie Boskich Księżyca i tego, że są skłonni przynosić szczęście. Choć często nie ma zgody, jakiego rodzaju szczęście mieliby przynosić. Bierze się ich za dzieci Ondry – bogini wody i księżyca.
- Boscy Ognia [Fire Godlike] – ciała Boskich Ognia przypominają rozgrzany metal, spalone drewno lub kamień, z których szczelin w skórze buchają nieczyniące szkody płomienie. Na Archipelagu Martwego Ognia Boscy Ognia są obiektami zarówno podziwu jak i strachu. Wielu tubylców wierzy, że mają moc budzić wulkany albo że zabicie jednego spowoduje erupcję. W Jelenioborzu Boskich Ognia postrzega się często jako oznakę błogosławieństwa Magrany – bogini ognia i wojny.
Inni Boscy:
- Boscy Ptaków [Avian Godlike] – boskie dziedzictwo Hylei przejawia się poprzez pióra wokół głowy i złote, ptasie oczy.
- Boscy Światła [Light Godlike] – powiązani są ze światłem, domeną boga Eothasa. Traktuje ich się w Jelenioborzu z pogardą i prześladuje z powodu Wojny Świętego.
Zdolności pasywne
Każdy grywalny typ ma inny pasywny bonus, który jest nieco potężniejszy niż ten u innych ras.
- Zaproszenie śmierci [Death’s Usher] – Boscy Śmierci wydają się naturalnie dostrzegać czułe punkty przeciwników bliskich śmierci. Boski zyskuje premię do obrażeń zadawanych wszystkim celom o niskiej wytrzymałości.
- Źródło życia [Wellspring of Life] – dusze Boskich Natury gwałtownie reagują na poważne obrażenia ciała. Kiedy Wytrzymałość boskiego spada poniżej 50%, zyskuje on premię do Siły, Kondycji i Zręczności.
- Bitweny hart [Battle-Forged] – w przypadku znacznego spadku wytrzymałości boski ognia potrafi zahartować swoje ciało, zwiększając redukcję obrażeń. Dusza boskiego atakuje napastników, powodując obrażenia od ognia u każdego, kto trafi go w zwarciu.
- Srebrny przypływ [Silver Tide] – dusze wszystkich Boskich Księżyca połączone są z rezerwami leczniczej energii. Podczas walki, kiedy wytrzymałość takiego boskiego spada poniżej 75, 50 i 25%, automatycznie wytwarza on wokół siebie falę energii leczniczej.
Ciekawostki:
- Boscy inspirowani są rasą sferotkniętych (aasimarowie, diabelstwa, genasi) znaną z systemu Dungeons & Dragons.
