Drużyna

Drużyna w Pillars of Eternity to grupa składająca się z postaci gracza i maksymalnie pięciu towarzyszy, nie wliczając w to towarzyszy tymczasowych, którzy dołączają do niej w konkretnych okolicznościach. Dobór towarzyszy zależy tylko od gracza, którego postać może również podróżować samotnie.

Towarzysze sprawdzają się świetnie jako moralny kompas postaci gracza i innych towarzyszy (reagując i wyrażając swoje opinie na temat ich działań), aczkolwiek fabuła skupia się głównie na osobistych konfliktach postaci gracza pośród większych, społecznych i politycznych zawiłości.

Gmach Awanturników [Adventurer’s Hall]

Towarzyszy niekanonicznych można znaleźć i stworzyć w Gmachu Awanturników, co zapewnia graczowi większe pole manewru w doborze członków drużyny.

W Wolnym Palatynacie Jelenioborza awanturnicy i najemnicy z całego świata są często zatrudniani jako osobista ochrona, elitarna straż czy grupy rabunkowe zapuszczające się w zapomniane zakamarki Eir Glanfath. Wielu z tych, którzy się kręcą w takich miejscach, to zwykli złodzieje i szubrawcy, lecz z odrobiną cierpliwości można znaleźć i zatrudnić solidnych agentów.

Gmach Awanturników został wprowadzony jako nagroda za osiągnięcie stretch goala na Kickstarterze. Jego ogólną ideą jest danie graczom alternatywy dla kanonicznych towarzyszy poszczególnych klas. Dzięki niej można stworzyć własną drużynę o dowolnych mieszankach klas. Mogą to także być drużyny jednoklasowe.

Wynajęcie awanturnika następuje zwykle w gospodach.

Formacje

Kluczowym elementem klasycznej, taktycznej walki opartej na drużynie, jest użycie formacji drużyny. Jak w starych, dobrych grach, gracze mogą ustawić swoją drużynę w kilku możliwych formacjach, a także stworzyć własne formacje. W czasie poruszania drużyny, można obracać formacjami w celu bardziej precyzyjnego ustawienia.