Studio Obsidian Entertainment wypuściło już dwunastą łatkę do Pillars of Eternity od czasu premiery. Patch waży prawie 3 GB i naprawia znaczącą część bugów zarówno w podstawowej grze jak i dodatkach. Josh Sawyer udostępnił również slajdy prezentowane na imprezie GDC. O szczegółach więcej w rozwinięciu.
Co naprawia 3.02?
- błąd powodujący reset gry po ukończeniu części pierwszej Białej Marchii
- błąd uniemożliwiający wejście do Baterii Durgana albo aktywacji Białej Kuźni
- zamrażanie się interakcji skryptowanych w finale dodatku i w zadaniu z Caed Nua
- błąd uniemożliwiający przyjmowanie zleceń w drugiej części dodatku
- bug zapętlający rozmowę Manehy po wykonaniu jednego z głównych questów fabularnych Marchii 2
- szereg bugów w misji Zahuy
- błąd nie pozwalający wyjść z walki w Paszczy Galawaina
- bug uniemożliwiający wykonanie części zadania Edera bez jego obecności w drużynie
- bronie wiążące dusze dostały kategorię uniwersalną (działają z nimi wszystkie talenty do broni)
- niektórzy przeciwnicy zostali zbuffowani, by stanowić wyzwanie
- szereg poprawek zdolności, zaklęć, dźwięków.
Pełna lista w języku angielskim znajduje się tutaj. (uwaga na spoilery!)
Josh Sawyer na GDC
W dniach od 14 do 18 marca w San Franscico odbywała się impreza poświęcona deweloperom gier komputerowych (GDC), w której udział wziął Josh Sawyer — kierownik projektu Pillars of Eternity. Przedstawił prezentację poświęconą systemowi atrybutów, czyli cech postaci, porównując je z tradycyjnymi cechami z różnych wersji systemu Dungeons & Dragons. Prezentację możecie obejrzeć online w wersji PDF.
Podsumowując, system cech POE pozostanie raczej taki sam w przyszłości, po premierze wprowadzono takie poprawki takie jak 5% modyfikacji danego czynnika, kary poniżej 10 wartości cechy czy percepcję zapewniającą bonus do celności zamiast do odbicia.