Archiwum Dziennik twórców Pillars of Eternity II

Deadfire #3 – O sztucznej inteligencji

30 stycznia 2017

Trzecia aktualizacja skupia się na sprawach technicznych, czyli sztucznej inteligencji. Deweloperzy opowiadają o jej rozwijaniu i różnych pomysłach.

Właśnie odblokowaliśmy wyższy level cap z poziomu 16 do 18, co oznacza że dostaniecie całe zestawy nowych umiejętności i zdolności. Chcielibyście usłyszeć więcej o Deadfire? Dzięki uprzejmości Josha Sawyera w ciągu kilku dniu zobaczycie naprawdę dużą aktualizację. Tymczasem jutro, 31 stycznia, Carrie Pattel — projektantka fabuły przygotuje nieco informacji na temat strony fabularnej gry.

Następny stretch goal przy kwocie 1.8 mln obiecuje polską wersję językową i Xoti, nową towarzyszkę o klasie kapłanki/mniszki, o której można było przeczytać tutaj. W tej aktualizacji chcieliśmy skupić się na następnym celu ( przy 2 mln dolarów), jakim jest dostosowywanie skryptów sztucznej inteligencji oraz hiszpańska lokalizacja językowa.

W dodatku The White March, part 1 wprowadziliśmy skrypty sztucznej inteligencji. Były one dość ogólnikowe i pozwalały na wybieranie konkretnego zestawu zachowań. Dostaliśmy od fanów sporą dawkę informacji zwrotnych  i chcielibyśmy owe skrypty rozszerzyć w Pillars II. Na przykład, można by dostosować porządek rzucania czarów, co dawałoby nowe możliwości w predefinicji walki dla kapłanów, magów i enigmatyków. Planujemy również taką możliwość w przypadku multiklasowości i więcej szczegółów podamy wkrótce.

Wiemy, że wszyscy chcielibyście zagrać w Deadfire w rodzimym języku i od teraz będziemy uwzględniać nowy język w każdym następnym stretch goalu. Obecnie gra zostanie przetłumaczona na język francuski, niemiecki i rosyjski z potencjalną polską i hiszpańską lokalizacją.