W 89. aktualizacji dziennika twórców Darren Monahan opowiada o stanie nagród darczyńców, w tym o kłopotliwych zabezpieczeniach DRM. Zobaczyć można także wycinki stron z książki kolekcjonerskiej i almanachu, jak również naszywkę ręcznej roboty Josha Sawyera.
Dziennik twórców Pillars of Eternity
Aktualizacja nr 89 (12 luty 2015 r.): Backer Rewards
Autor: Darren Monahan, Rose Gomez, producent pomocniczy
Cześć!
Jak mogliście zobaczyć, w poprzedniej aktualizacji nr 88 ujawniliśmy datę premiery – 26 marca 2015. Wszelkie fizyczne zamówienia są obecnie na etapie finalizowania, końcowej produkcji i pakowania, za wyjątkiem dysków z grą.
Ważne dla darczyńców z fizycznymi zamówieniami
Wierzymy że aby doświadczyć znów staroszkolnych przeżyć, zamówienia muszą zostać dostarczone na premierę albo koło niej, to znaczy otworzyć wasz przewodnik edycji kolekcjonerskiej [Collector’s Edition Guidebook], rozłożyć drukowaną mapę świata czy podłożyć nową podkładkę pod mysz i w tym samym czasie grać w grę. Mamy nadzieję, że również podzielacie nasze zdanie! Dla nas najlepszym sposobem na to, byście dostali zamówienia koło premiery jest rozwiązanie konfliktu, który wyrósł z powodu obietnicy gry wolnej od zabezpieczeń DRM i długiego czasu produkcji dóbr fizycznych.
Ta rzeczywistość wymusza na nas gotową, fizyczną wersję gry, którą możnaby zapakować z resztą rzeczy. Gra jeszcze nie jest w takim stanie, w jakim zagralibyście w nią 26 marca (wersja finalna). Wciąż naprawiamy bugi, wprowadzamy ulepszenia i dopieszczamy rozgrywkę.
“Więc… o co chodzi? Czy czeka nas kolejna obsuwa?”
Niekoniecznie. Bardziej martwiące jest to, że do Internetu może wyciec build gry nie będący wersją ostateczną, zanim wy, drodzy darczyńcy, będzie w stanie przysiąść do gry. Jest to niestety nieodłączna i nieprzyjemna część naszej branży, wiele gier wycieka po tym, jak opuści progi zakątka deweloperów.
Jeśli faktycznie nastapił wyciek, to ma szkodliwe skutki, zarówno krótko i długotrwałe. Szkodzi przede wszystkim wam, darczyńcom, którzy czekacie na grę z tak wielką cierpliwością i to wy powinniście być pierwszymi, którzy ujrzą ekran menu. Wyciek szkodzi też tym, którzy grają w nieukończoną wersję gry, szkodzi nam, deweloperom, naszej branży i przyszłym projektom.
Zwykle dla innych gier naszego studia takich jak np. South Park: Kijek Prawdy, dodajemy tzw. pre-load, którzy czyni instalację szybszą. Gdy taka gra ujrzy światło dziennie, wszelkie zmiany poczynione w wersji pre-load a później 1.0 wgrywają się automatycznie na Waszym komputerze. Gdybyśmy wymagali od każdego gracza posiadania fizycznej wersji dysku, która pozwalałaby automatycznie aktualizować grę, nie dotrzymalibyśmy obietnicy produktu wolnego od DRM-u.
W takim razie co dalej?
Istnieją dwie opcje pozwalające rozwiązać sprawę z DRM:
1. Sprzedajemy wam wszystko poza fizyczną wersją dysku z grą, którą doślemy po pojawieniu się wersji 1.0. Chwila! To jakiś absurd! Gra w pudełku BEZ dysku? Czemu nie? Ponieważ każdy kto zamówił pudełko, ma dostęp do wersji cyfrowej, której klucz można podpiąć pod Steama lub GOG i grać w tym samym czasie jak inni. Będziecie w stanie cieszyć się swymi książkami, mapami i podkładkami pod mysz, a zarazem grać w Pillars of Eternity.
2. Alternatywnie, odkładamy sprzedaż całego zamówienia, dopóki nie pojawi się wersja 1.0. Dla niektórych darczyńców na świecie oznacza to poważną obsuwę – nie tydzień, czy dwa ale kilkanaście tygodni po premierze.
Proponujemy raczej opcję pierwszą, nawet jeśli oznacza ona dla nas wyższe koszty. Sądzimy, że sprawimy graczom więcej radości, pozwalając im cieszyć się grą i dodatkami w tym samym czasie. Choć to wy wpłaciliście na tę grę i chcemy usłyszeć Wasze zdanie. Proszę, podzielcie się nim w tej oficjalnej ankiecie.
A co z cyfowymi zamówieniami?
Ci, którzy złożyli zamówienie na grę drogą cyfrową, nie muszą się martwić. Otrzymacie bowiem klucz na platformę Steam lub GOG.com 26 marca 2015. Dotyczy to także każdej fizycznej wersji gry (nie zamawianej przez portal darczyńców), używającej Steama, który automatycznie spatchuje produkt.
Wyniki ankiety zostaną ogłoszone w następnej aktualizacji w przyszłym tygodniu.
Nagrody darczyńców
Wiekszość z nich jest już prawie skończona i chcieliśmy podzielić się naszymi ulubionymi.
Książka kolekcjonerska Pillars of Eternity
Poprzednio ogłosiliśmy, że zawiązaliśmy współpracę z wydawnictwem Dark Horse, która pozwoliła nam na stworzenie książki kolekcjonerskiej Pillars of Eternity. W przeciwieństwie do Poradnika Strategicznego [Prima Strategy Guide] zawierającego porady odnośnie strategii i przejścia gry, książka kolekcjonerska stanowi raj dla fanatyków wiedzy o świecie Eory. Uważamy że niezależnie od wersji (cyfrowej albo fizycznej) przyniesie ona mnóstwo radochy. Jesteśmy z niej bardzo dumni i wiemy że Dark Horse włożył mnóstwo wspaniałej pracy w stworzenie tej książki. Chcielibyśmy podzielić się małymi wycinkami pierwszego tomu.
Książka zawiera wszystko, co chcielibyście wiedzieć o świecie Eory. Są tam bardzo szczegółowe informacje o ludziach i bóstwach, historii Wschodnich Rubieży i przeszłych wydarzeniach. Natknąć się można nawet na bestiariusz, wyjaśniający pochodzenie i zachowania różnych stworzeń.
Opis z tyłu książki: “Cykl Beratha wiruje bez końca, przepuszczając dusze poległych poprzez filary adry, żyły świata, aby dać im nowe życie, kiedy znów się złączą. Z każdym końcem tej wędrówki, rozpoczyna się ona od nowa. Z każdym zażegnanym zagrożeniem powstaje nowe nieszczęście. Taki jest właśnie świat Eory, który żyje i umiera w Filarach Wieczności.
Pillars of Eternity Guidebook: Volume One pokrywa w niesamowitych detalach bogów, bestiariusz, kultury, frakcje, miejsca i historie – wszystko, co niezbędne do zanurzenia się w bogactwie nowego settingu wykreowanego przez pisarzy Obsidian Entertainment.
Zapomnieliście zamówić tę pozycję? Jest ona dostępna w sklepach: Amazon, Barnes & Noble i Random House.
Almanach
Czas na parę stron Almanachu Wschodnich Rubieży, 2823 AI: spisanego dla kolonistów, odkrywców i poszukiwaczy z ciekawości [Almanac of the Eastern Reach, 2823 AI: For Colonist, Explorers and Curiosity-Seekers] dostępnego w wielu wersjach cyfrowych. Zainspirowami klasycznymi grami jak Ultima V, zaprojektowaliśmy almanach z punktu widzenia świata gry. Powstał on spod pióra członków ugrupowania Tajemnej Dłoni [The Hand Occult].
Jako kolejny przedmiot kipiący od wiedzy o świecie, Almanach oscyluje wokół folkloru, większych osad i punktów orientacyjnych, lokalnych kultur, ekspresji języków, kalendarza historycznych wydarzeń, ważnych dat i więcej.
Naszywki
Jedną z tradycji studia jest robienie naszywek z naszych gier – głównie przez samego Josha Sawyera. Pasowały one do dodania w poczet nagród kickstarterowych.
Zarówno standardowe naszywki i te bardziej ekskluzywne są wysokiej jakości. Są niezwykle wytrzymałe i powinny doskonale wpasować się do torby, kurtki, itd. To nagrody przeznaczone jedyniedarczyńcom w cenie 140$ i więcej.
PAX South
Poprzednio wspominaliśmy, że będzie pokazywać grę na PAX South. Jeśli przegapiliście stream i chcielibyście go obejrzeć, zajrzyjcie na Twitch.tv (Adam Brennecke nosi koszulkę Pillars of Eternity uszytą przez firmę J!NX!)
Backer Beta: wersja na Linux!
Ostatni build Backer Bety posiada już wersję linuxową. Jeśli jesteś użytkownikiem Linuxa i masz dostęp do bety, rzuć okiem. Warto zgłaszać także wszelkie problemy występujące w tej wersji na oficjalnym forum bety.