Kilka serwisów gamingowych opublikowało swoje wrażenia z wersji demonstracyjnej dodatku Pillars of Eternity pt. The White March. Rozszerzenie wprowadza wiele nowości i istotnych poprawek od odświeżonego AI po zmianę trybu skradania i więcej. W rozwinięciu oprócz zebranych informacji z tych tekstów znaleźć można także cztery, świeże, klimatyczne zdjęcia. Data wyprawy w zimowe klimaty pozostaje wciąż tajemnicą.
Co wiadomo zatem o The White March?
- dodatek oferuje około 15 h zabawy [informacja z tylko jednego źródła, przyp. Feniks] w mroźnych górach Białej Marchii inspirowanych sagą Icewind Dale.
- odwiedzimy wioskę Stalwart [na drukowanej mapie świata z Edycji Awanturnika spolszczona do Krzepy, przyp. Feniks].
- Pojawi się cytadela zwana Baterią Durgana stanowiąca mniej więcej odpowiednik Wieży Durlaga z Opowieści z Wybrzeża Mieczy [dodatek do Baldur’s Gate, przyp. Feniks].

- dołączą do nas dwie nowe twarze — łotrzyk-konstrukt o imieniu Devil of Caroc oraz mnich Zahua natlańskiego pochodzenia. Nie wiadomo jednak, czy będzie można ich zabrać poza obszar dodatku do kampanii podstawowej.
- zwiększony zostanie poziom postaci do 14 lub 15.
- zmieniono system skradania — będzie on obejmował odtąd pojedynczego członka drużyny, a nie grupę jak w podstawowej wersji gry.
- otrzymamy nowe zdolności i talenty dla każdej z klas.
- wprowadzona zostanie pseudowieloklasowość polegająca na tym, że każda klasa będzie mogła nauczyć się jednej zdolności innej klasy, np.
- podstępny atak (łotrzyk)
- zdradzieckie podszepty (enigmatyk)
- żarliwe skupienie (paladyn)
- szał (barbarzyńca)
- trwałe wytchnienie (wojownik)
- przyzwanie szkieletów (pieśniarz)

- będą nowe przedmioty (takie jak zbroje, bronie) i potwory (np. śnieżne odmiany ogrów, trolli, wilków oraz zupełnie nowe gatunki bestii)
- pojawi się broń wiążąca dusze [soulbond weapon] dostosowująca się do klasy tego, kto ją nosi. Awansuje wraz ze swoim właścicielem.
- zobaczymy nowe interakcje skryptowane poszerzone o dodatkowe opcje rasy, klasy, a nawet zdolności.
- AI drużyny i przeciwników ulegnie zmianom, zaimplementowane zostaną skrypty postaci podczas walki.

Źródła:
- http://www.shacknews.com/article/90162/e3-2015-exploring-the-snowy-tundra-of-pillars-of-eternity-the-white-march
- http://www.highdefdigest.com/news/show/games/release-hit/impressions/preview/features/stealth/ai/devil-caroc/zowa/party-members/story/ogre/durgen/with-pillars-of-eternity-the-white-march-part-i-obsidian-paradox-interactive-are-doing-more-than-just-expanding-the-hit-rpg/23880
- http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/1029/feature/9807/Pillars-of-Eternity-E3-2015-The-White-March-Part-One-Preview.html
- http://www.polygon.com/2015/6/23/8824667/pillars-eternity-white-march-part-1-expansion-impressions-e3-2015
- http://www.highdefdigest.com/news/show/games/release-hit/impressions/preview/features/stealth/ai/devil-caroc/zowa/party-members/story/ogre/durgen/with-pillars-of-eternity-the-white-march-part-i-obsidian-paradox-interactive-are-doing-more-than-just-expanding-the-hit-rpg/23880
- http://www.pcgames.de/Pillars-of-Eternity-PC-256319/News/The-White-March-in-der-E3-Vorschau-Intelligenz-1-1162833/
