Towarzysze
Towarzysze, jak sama nazwa wskazuje, towarzyszą postaci gracza w podróży. Towarzysze zaprojektowani są tak, aby mieć jakiś interes w braniu udziału w centralnym konflikcie gracza. Ich osobowości i motywacje rozgałęziają fabułę i tworzą konflikty, które graczom przyjdzie rozwiązać w miarę postępu fabuły. Reagują oni [towarzysze] na czyny postaci gracza, a także na to, co dzieje się wokół nich. Ponadto, towarzysze dają graczowi możliwości w zakresie strategicznego zarządzania składem drużyny, co przekłada się na jej możliwości podczas eksploracji, walki, a także wykonywania zadań. Choć posiadanie towarzyszy nie jest obowiązkowe, mogą oni dużo dodać do ogólnych wrażeń i przebiegu gry.
Pillars of Eternity oferuje 8 towarzyszy kanonicznych oraz 8 niekanonicznych, których można stworzyć w Gmachu Awanturników [Adventurer’s Hall].
Towarzysze kanoniczni
- Edér – wojownik, człowiek z równin
- Hiravias – druid, orlanin osiadły
- Pallegina – paladyn Bractwa Pięciu Słońc, Boska ptaków
- Kana Rua – pieśniarz, aumauanin wyspiarski
- Zrozpaczona Matka [The Grieving Mother] – enigmatyk, człowiek z równin
- Niezłomny [Durance] – kapłan Magrany, człowiek z równin
- Sagani – łowca, krasnolud tundrowy
- Aloth – mag, elf leśny
Towarzysze tymczasowi
Postacie towarzyszące przez jakiś czas postaci gracza podczas prologu gry:
- Calisca/Calisha – wojownik, człowiek z równin
- Heodan – łotrzyk, człowiek z równin