Archiwum Hot News The White March

Patch 2.0 oraz nowości The White March

7 sierpnia 2015

Sierpień przyniósł wiele nowych informacji o The White March. Oprócz daty premiery w sieci znalazło się parę nowych zdjęć i świeży gameplay. Natomiast patch 2.0, który zadebiutuje wraz z dodatkiem, czyli około 25 sierpnia, wprowadza wiele poważnych zmian w rozgrywce, między innymi skrypty postaci, usprawnienia twierdzy, balans klas, indywidualne skradanie, itd.  Wszystko to znajduje się tradycyjnie w rozwinięciu.

Wieści z Gamescom

Podczas targów w Kolonii  Josh Sawyer pokazał nowy gameplay za pośrednictwem serwisu IGN.

Prezentuje on znacznie rozbudowanie interakcje skryptowane (poszerzone nawet o umiejętności klasowe), na które zapewne położony zostanie znacznie większy nacisk niż w Pillars of Eternity. Ponadto można zaobserwować różnorodność lokacji – oprócz zaśnieżonych obszarów występują zarówno lochy i tereny pozbawione śniegu. Zmierzymy się także z większą liczbą nieumarłych niż dotychczas.

Oprócz krótkiego pokazu rozgrywki zamieszczono też siedem nowych zdjęć.

13643 DGSWmY9 j8Reycb KSiqO8x mK9qB0i px1_keyart_final_2.2.flat SEKDW0h

Patch 2.0 (beta)

Wspomniany już patch testować można na Steamie (aby to zrobić należy podążać za tymi wskazówkami). Poniżej znajduje się lista największych zmian:

  • AI towarzyszy – różne skrypty zachowań, np. agresywne, wspierające, obronne pozwalają na automatyczne sterowanie drużyną. AI można wyłączyć lub włączyć w każdej chwili. Więcej opcji pojawi się w przyszłości.
  • Poprawione AI wrogów
  • Możliwość resetowania poziomu towarzyszy i głównej postaci – skorzystać z niej można w tawernach i Caed Nua.
  • Indywidualne skradanie – każda postać skrada się samodzielnie. Jeśli któryś członek drużyny zostanie wykryty, drugi pozostaje w ukryciu.
  • Znaczniki odległości – każde zaklęcie i zdolności na odległość posiadają białe okręgi zasięgu (przydatne w czasie pozycjonowania postaci).
  • Znaczniki celności – dotyczą zaklęć, zdolności, itd.
  • Zmiana cechy percepcji – odpowiada ona teraz za celność, znosząc bonus do odbicia.
  • Zmiana wartości procentowej zdrowia i wytrzymałości – wynosi obecnie 5% zamiast 3%.
  • Zmiana systemu otwierania zamków – jeśli zamek jest powyżej poziomu potrzebnej mechaniki użyte zostają trzy wytrychy, poniżej odpowiedniego poziomu potrzeba zero, natomiast kiedy zamek odpowiada aktualnemu poziomowi mechaniki zużywa się jeden wytrych.
  • Automatyczny zapis używa trzech slotów zamiast jednego
  • Niektóre potwory mają odporności, np. zguby i smoki.
  • Poprawiono bonusy, które dają ulepszenia twierdzy (z +1 do +3)
  • I wiele innych poprawek (balans zaklęć, dopieszczanie audio, itd.)