W 94. aktualizacji dziennika twórców Pillars of Eternity, deweloperzy opublikowali zmiany, jakie wprowadza patch 1.04 oraz zapowiedzieli pojawienie się tzw. beta patchów służących do testowania przyszłych łatek przed wypuszczeniem. Więcej szczegółów w rozwinięciu.
Patch 1.04 — najważniejsze zmiany:
- Wskaźniki AOE powinny wyświetlać się prawidłowo, jeżeli postać gracza ma Intelekt na poziomie 10.
- Możliwe staje się ukończenie questu Niezłomnego niezależnie od klasy, biografii i statystyk, podobnie jak popchnięcie jego zadania, jeśli gracz otrzymał odpowiednią wizję, a nie mógł jej przedyskutować.
- Pojawiła się możliwość grabieży gniazda w Staropieśni.
- Sagani dłużej nie wspomina imienia antagonisty, jeśli jeszcze go nie odkryliśmy.
- Naprawiono przeskakiwanie kamery po wczytaniu gry. Kamera pozycjonuje się teraz na drużynie zamiast wędrować po mapie.
- Zoptymalizowano system wczytaj/zapisz (nie ma już długiego ładowania się zapisów w głównym menu)
- Zoptymalizowano pamięć RAM w systemach 32-bitowych, co oznacza że przechodzenie pomiędzy obszarami nie zużywa całej pamięci.
- Przywrócono próbki dźwięku dla awanturników podczas dołączania ich w twierdzy.
- Osiągnięcie “Wszystkie ulepszenia warowni” działa już poprawnie. Wystarczy wczytać zapis z rozbudowaną twierdzą, aby osiągnięcie zdobyć.
- Osiągnięcie “Zabij wszystkie smoki” również naprawiono i wystarczy wczytać odpowiedni stan gry z pokonanymi jaszczurami, aby osiągnięcie zdobyć.
Pełna lista zmian, jakie wprowadza patch 1.04, dostępna jest w języku angielskim w rzeczonej aktualizacji.
Aby zapisać się do beta-patcha wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w ustawieniach Steam dla Pillars of Eternity (warto jednak zrobić kopię zapasową zapisów gry). Obisidian rozważa podobną opcję dla wersji GOG, chociaż jest ona raczej mało prawdopodobna.