W końcu doczekaliśmy się pierwszej aktualizacji w roku 2014. Co nowego? Przede wszystkim informacje dotyczące postępu prac i stanu takich elementów gry jak obszary, postaci, interfejs i funkcje. Można także obejrzeć nowe grafiki i poczytać nieco o świecie Pillars of Eternity. Zachęcam do lektury i dzielenia się wrażeniami przy użyciu nowego, łatwego w obsłudze, systemu komentowania.
Dziennik twórców Project Eternity
Aktualizacja nr 70 (14 stycznia 2014 r.): New Year Project Update
Autor: Brandon Adler, producent.
Cześć wszystkim. Podobnie jak wszyscy w Obsidianie mam nadzieję, że święta minęły Wam dobrze, objedliście się smacznym jedzeniem i obłowiliście się prezentami. W tym tygodniu przypomnę nieco o Portalu Darczyńców [Backer Portal] (zalogujcie się, proszę, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście), ogólnie opowiem o naszym postępie w produkcji, a także pokażę nieco fajnych rzeczy z gry. W przyszłej aktualizacji będziemy dokładniej przyglądać się klasom w Pillars of Eternity.
Informacje dla darczyńców
Przypomnienie dla wszystkich naszych darczyńców: jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, wejdźcie na Portal Darczyńców i sfinalizujcie swoje zamówienie. Wszyscy darczyńcy muszą przejść przez ten proces, aby mogli otrzymać swoje nagrody; nawet ci, którzy otrzymają je tylko w formie cyfrowej.
Aby zacząć ten proces, kliknijcie „Zarządzaj moim datkiem” a następnie przycisk „Wybierz nagrodę” na ekranie zarządzania datkiem. Tam możecie wybrać poziom wsparcia (a także go zwiększyć), wybrać dodatki, uzupełnić informacje dotyczące dostawy i wypełnić ankiety.
Proszę wypełnić te ankiety jak najwcześniej. Jeśli macie postać, przedmiot, tawernę czy portret, im szybciej dostarczycie nam informacje, tym szybciej będziemy mogli mieć pewność, że pojawi się to w grze.
Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, proszę wysłać nam e-mail na adres support@obsidian.net. Pomożemy szybko.
Obszary
Jak większość z Was wie [albo i nie wie – dop. Misza], ukończyliśmy Od Nuę (nasz megaloch) w naszym ostatnim kamieniu milowym i muszę powiedzieć, że wygląda naprawdę świetnie. Obecnie nasza ekipa obszarowców pracuję nad naszym drugim dużym miastem, Bliźniaczymi Wiązami [Twin Elms], które wyglądają tak samo dobrze. Spójrzcie sami.

Bez wchodzenia zbyt głęboko w szczegóły powiem, że projektanci obszarów udoskonalają koniec gry. Wszystko się łączy. Obszar na powyższym screenie wygląda na doskonałe miejsce na wielką walkę, co?
Postaci
Nasi projektanci postaci tworzą nowe potwory i elementy ekwipunku.
Prawie skończyliśmy wszystkie nasze potwory o priorytecie A i wkrótce będziemy pracować nad potworami o priorytecie B, a także nad wieloma odmianami ekwipunku.
Jednym z potworów, który właśnie wszedł w fazę alpha jest Cean Gŵla. Te banshee’owate nieumarłe są duchami kobiet, które umarły w szczególnie tragicznych lub traumatycznych okolicznościach.
Spójrzcie na poniższy obrazek porównawczy.

Interfejs

Większość interfejsu znajduje się w fazie alpha i jest albo już zaimplementowana, albo wstawione są atrapy [chodzi pewnie o to, że część interfejsu jest już funkcjonalna, a niefunkcjonujące jeszcze atrapy wypełniają pozostałe miejsca – dop. Misza]. Interfejs, który chcielibyśmy Wam dzisiaj pokazać, to karta postaci, zawierająca informacje na temat postaci oraz drużyny. Na tej karcie można znaleźć mnóstwo przydatnych informacji, wliczając w to rozmaite statystyki postaci i drużyny czy Waszą reputację wśród poszczególnych frakcji.
Funkcje
Funkcje pojawiają się w grze dość regularnie.
Ostatnio przenieśliśmy się na Unity 4.3 [silnik, który wykorzystuje Pillars of Eternity – dop. Misza]. Choć może się to nie wydawać niczym wielkim, to wersja 4.3 wprowadza wiele długo oczekiwanych funkcji, np. przypisy animacji [animation annotations]. Pozwalają nam one wyzwalać dźwięki na podstawie konkretnych klatek animacji, co umożliwia nam wprowadzenie takich rzeczy jak odgłosy kroków.
Większość naszych czarów i zdolności są już w grze i można ich używać. Josh [Sawyer] już je testuje i w razie potrzeby wnosi o zmiany na potrzeby balansu w rozgrywce. Tim [Cain] jest ostatnio bardzo zajęty mniejszymi zmianami.
Co dziwne, jedna z naszych pomniejszych funkcji podekscytowała mnie najbardziej. Ostatnio wprowadziliśmy możliwość ustawiania dowolnych formacji drużyny i mam mnóstwo ubawu przy jej testowaniu.
Koncepty
Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądają bogowie świata Pillars of Eternity? Już nie musicie.

Powyżej widzicie podobizny Galawaina i Woediki, bóstw panteonu Pillars of Eternity.
Woedica znana jest pod wieloma imionami, m.in. „Wygnana Królowa”, „Spalona Królowa”, „Więzy Przysięgi [Oathbinder]” czy „Dusicielka”. W jej domeny wliczają się prawo, sprawiedliwość [kolejność zgodna z oryginałem ;-) – dop. Misza], ślubowania i przysięgi, (prawowite) panowanie, hierarchie, pamięć i zemsta.
Kapłanki Wygnanej Królowej służą jako prawniczki i sędziny w miastach i miasteczkach. Najwybitniejsze z nich zostają doradcami królów i władców. Szczególne znaczenie mają w Imperium Aedyru, gdzie, wedle tradycji, kontrakty biznesowe zawsze wymagają ich poparcia.
Czcicieli Woediki zazwyczaj można znaleźć w wyższych sferach, choć każda konserwatywna osoba, która tęskni za zamierzchłą przeszłością, znajdzie miejsce wśród jej wiernych. „Kiedy Woedica odbierze swój tron” jest popularnym powiedzeniem jej wyznawców, oznaczającym utopijną przyszłość, w której społeczeństwo będzie ponownie właściwie uporządkowane, a ona obierze prawowite miejsce jako władczyni wszystkich bóstw.
Galawain jest patronem łowiectwa w każdej postaci i jest czczony przez wszystkich, których zajęcia łączą się z pościgiem oraz odkrywaniem. Do jego wiernych zaliczają się mieszkańcy pograniczy, konstablowie, poszukiwacze skarbów, odkrywcy, a nawet uczeni, z których wielu nosi jego symbol – głowę psa – wokół swojej szyi lub nadgarstka. Galawain jest także obrońcą dziczy i nieopanowanych przez cywilizację obszarów, gdzie łowy występują w swej najczystszej postaci codziennej walki o przetrwanie.
To wszystko w tej aktualizacji. Nie zapomnijcie wpaść na forum i dać nam znać, co sądzicie o wszystkim, co tu zobaczyliście.
Najgorsze jest to, że jeszcze tyleee czasu. Najbardziej zainteresowały mnie interfejs i facjata Woediki.
No zapowiada się świetnie
Już widzę te nocki nieprzespane bo czasem dobra gra wkręca że hej…..
Co mi się koorva podoba … ? to że będą animowane portrety jak w Baldurze i sam bedę mógł se swojego bohatera w Gimpie zrobić no i dam mu “dużego miecza” którym będzie wszystkich zabijał :)
Swoją droga te ruiny też klimatyczne i bardzo pieczołowicie odwzorowane na tm screenie są.