Przypadłości i inspiracje

W Pillars of Eternity II system buffów i debuffów został zastąpiony systemem przypadłości i inspiracji.

Zostały one pogrupowane według atrybutów i każdy z nich składa się z trzech poziomów przypadłości (od najsłabszego do najsilniejszego).

 

Przypadłości od siły generują efekty obniżające cechę siły i poziom postaci.

  • wytrącenie z równowagi
  • oszołomienie
  • ogłuszenie

Przypadłości od kondycji generują efekty obniżające kondycję i

  • mdłości
  • osłabienie
  • wycieńczenie

Przypadłości od zręczności generują efekty spowalniające, paraliżujące i unieruchamiające postać.

  • okulawienie
  • unieruchomienie
  • paraliż

Przypadłości od intelektu generują efekty zauroczenia i dominacji umysłowej.

  • zamęt
  • zauroczenie
  • zdominowanie

Przypadłości od percepcji generują efekty obniżające celność, percepcję.

  • rozkojarzenie
  • dezorientacja
  • oślepienie

Przypadłości od stanowczości generują efekty lękowe obniżające stanowczość.

  • roztrzęsienie
  • przestraszenie
  • przerażenie

Inspiracje

Inspiracje stanowią naturalną kontrę wymierzoną w przypadłości. Każda grupa odpowiada konkretnej grupie przypadłości, np. inspiracje od siły znoszą przypadłości od siły, itd.

Inspiracja od siły

  • Moc
  • Zawziętość
  • Pobudzenie

Inspiracja od kondycji

  • Sprawność
  • Dzielność
  • Krzepkość

Inspiracja od intelektu

  • Mądrość
  • Bystrość
  • Geniusz

Inspiracja percepcji

  • Wnikliwość
  • Świadomość
  • Intuicja

Inspiracja stanowczości

  • Wytrwałość
  • Niezłomność
  • Odwaga

Inspiracja zręczności

  • Szybkość
  • Lotność
  • Zwinność