Talenty nieklasowe
Są to odpowiedniki atutów w Pillars of Eternity. Talenty otrzymuje się co dwa poziomy, ale mogą zostać zdobyte przez wykonanie zadań czy interakcję z NPC.
Talenty nieklasowe są dostępne dla każdej klasy i pomagają budować postać. Obejmują kolejno sferę ofensywną (dotyczącą używania broni i walki), defensywną (obrony postaci, wzmocnienia odporności na efekty statusu), użytkową (tyczącą się umięjętności niebojowych, prędkości broni, redukcji obrażeń i potężniejszego używania misktur/pułapek) i specyficznych talentów pochodzących od frakcji jako nagroda. Niektóre talenty nieklasowe zależą od poziomu postaci.
Talenty ofensywne
- Biegłość w broni: Poszukiwacz Przygód [Weapon Focus Adventurer] – uczy postać posługiwania się halabardą, estokiem, kiścieniem, różdżką i łukiem, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni.
- Biegłość w broni: Rycerz [Weapon Focus Knight] – uczy postać posługiwania się berdyszem, mieczem, morgenszternem, kuszą i łukiem, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni.
- Biegłość w broni: Szlachcic [Weapon Focus Noble] – uczy postać posługiwania się sztyletem, rapierem, buławą, berłem i kuszą, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni.
- Biegłość w broni: Chłop [Weapon Focus Peasant] – uczy postać posługiwania się siekierą, włócznią, kosturem bojowym, łukiem myśliwskim i garłaczem, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni.
- Biegłość w broni: Zbir [Weapon Focus Ruffian] – uczy postać posługiwania się szablą, stiletto, maczugą, pistoletem i laską, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni.
- Biegłość w broni: Żołnierz [Weapon Focus Soldier] – uczy postać posługiwania się mieczem dwuręcznym, piką, młotem bojowym, arbaletem i arkebuzem, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni.
- Łowca Dzikich [Wilder Hunter] – dodaje premię do obrażeń stworzeniom dzikim, np. witrakom, ogrom, trollom.
- Zabójca Bestii [Beast Slayer] – dodaje premię do obrażeń bestiom, np. wilkom, smokom, pająkom.
- Zguba Pierwotnych [Primal Bane] – dodaje premię do obrażeń pierwotnym, np. delemganom, czatownikom, pwgrom.
- Pogromca Duchów [Ghost Hunter] – dodaje premię do obrażeń duchom, np. cieniom, widmom, zgubom/plagom.
- Uświęcenie [Sanctificer] – dodaje premię do obrażeń nośnikom, np. nieumarłym, wichtom, animatom.
- Przerywające ciosy [Interrupting Blows] – podnosi szansę na przerwanie z każdym wykonanym atakiem.
- Odsłonięcie [Vulnerable Attack] – poświęcenie tempa ataku w zwarciu dla uzyskania lepszej redukcji obrażeń.
- Kłujący Strzał [Penetrating Shot] – poświęcenie tempa ataku na dystans dla uzyskania lepszej redukcji obrażeń.
- Krwawa Rzeź [Bloody Slaughter] – niektóre trafienia w przeciwników o niskiej wytrzymałości zamieniane są w trafienia krytyczne, zaś wszystkie trafienia krytyczne powodują dodatkowe obrażenia.
- Dziki Atak [Savage Attack] – atakując z nieokiełznaną dzikością, napastnicy są w stanie poświęcić celność w walce wręcz (-15) dla większych obrażeń (x1,5).
- Trujący Cios [Envenomed Strike] – broń postaci zadaje obrażenia bazowe po uprzednim nałożeniu mieszanki trucizn zwierzęcych i roślinnych.
- Niebezpieczny Przyrząd [Dangerous Implement] – podnosi obrażenia zadawane przeez broń magiczną, dodając obrażenia periodyczne.
- Strzelec [Gunner] – zwiększa prędkość przeładowania broni.
- Strzelec wyborowy [Marksman] – zwiększa celność postaci używającej broni dystansowej przeciwko przeciwnikom w dużej odległości.
- Bliski Strzał [Close Shooter] – zwiększa obrażenia zadawane bronią dystansową przeciwnikom znajdującym się blisko.
- Styl walki – dwie bronie [Two Weapon Style] – ulepsza posługiwanie się dwoma broniami, redukując karę do szybkości 20% podczas walki.
- Styl jednoręczny [One-Handed Style] – podczas walki jedną bronią (bez tarczy), 20% draśnięć zamienianych jest w trafienia.
- Styl dwuręczny [Two-Handed Style] – przyznaje premię do odbicia (+5) podczas używania broni dwuręcznych.
Talenty defensywne
- Trzymaj szereg [Hold the Line] – uczy postać nowych strategii defensywnych, pozwalając nawiązać walkę z więcej niż jednym przeciwnikiem. Podnosi ich limit o 1.
- Refleks Węża [Snake’s Reflexes] – podnosi obronę refleksu o 10.
- Hart Niedźwiedzia [Bear’s Fortitude] – podnosi obronę hartu o 10.
- Wola Byka [Bull’s Will] – podnosi obronę woli o 10.
- Mentalna Twierdza [Mental Fortress] – wzmacnia obrony postaci przeciwko zauroczeniu, zamętowi, zdominowaniu, przerażeniu i przestraszeniu.
- Kontrola Ciała [Body Control] – wzmacnia obrony postaci przeciwko paraliżowi, skamienieniu, chorobie, ogłuszeniu i osłabieniu.
- Nieugiętość [Unstoppable] – wzmacnia obrony postaci przeciwko oślepieniu, oszołomieniu, okulawieniu, obaleniu i unieruchomieniu.
- Ostrożny Atak [Cautious Attack] – postać atakuje w pozycji obronnej, odcinając dostęp do miejsc wrażliwych i zwiększając odbicie o 15, ale kosztem szybkości (x0.18)
- Styl walki – broń i tarcza [Weapon and Shield Style] – ulepsza posługiwanie się tarczą. Przyznaje dodatkowy bonus do odbicia wyposażonej tarczy oraz do refleksu równy wartości odbicia tarczy.
- Zgrabny Odwrót [Graceful Retreat] – przyznaje premię do wszystkich rodzajów obrony przeciwko atakom przy odstąpieniu od walki.
Talenty użytkowe
- Doświadczony Atleta [Accomplished Athlete] – bieganie, skakanie, pływanie, wspinaczka – radzisz sobie z tym znakomicie. Ten talent zwiększa umiejętność Atletyki.
- Kustosz [Lore Keeper] – posiadasz dogłębną znajomość przeróżnych legend i opowieści ze Wschodnich Rubieży i innych krain. Ten talent zwiększa umiejętność Wiedzy.
- Ekspert Mechaniki [Expert Mechanic] – posiadasz znaczną wiedzę na temat zamków, pułapek i mechanizmów wszelkiego rodzaju. Ten talent zwiększa umiejętność Mechaniki.
- Skryty Zwiadowca [Stealthy Scout] – masz smykałkę do pozostawania w ukryciu i skrytego poruszania się, nawet na dobrze strzeżonym terenie. Ten talent zwiększa umiejętność Skradania się.
- Szkoła Przetrwania [Experienced Survivalist] – jesteś badaczem przyrody i znasz wiele tajemnic zwierząt i roślin ze Wschodnich Rubieży. Ten talent zwiększa umiejętność Przetrwania.
- Znakomite Odbicie [Superior Deflection] – zwiększa odbicie postaci.
- Szycie Ran [Wound Binding] – umożliwia przywrócenie umiarkowanej ilości własnego zdrowia.
- Łapiduch [Field Triage] – umożliwia przywrócenie niewielkiej ilości zdrowia sprzymierzeńca.
- Potężne Pułapki [Powerful Traps] – wszystkie pułapki zadają większe obrażenia lub mają dłuższy czas trwania.
- Potężne Mikstury [Potent Mixtures] – wszelkie mikstury leczą mocniej lub mają przedłużony czas trwania.
- Precyzyjne Pułapki [Accurate Traps] – wszystkie stawiane przez ciebie pułapki zyskują na celności.
- Głębokie Kieszenie [Deep Pockets] – umożliwia korzystanie z dwóch dodatkowych przedmiotów podręcznych.
- Arsenał [Arms Bearer] – umożliwia korzystanie z dodatkowego zestawu broni.
- Szybka Podmiana [Quick Switch] – skraca czas odzyskiwania gotowości po zmianie broni lub zaklęć w grymuarze.
- Szybki Biegacz [Fast Runner] – podnosi tempo ruchu o 1.
- Strzał w biegu [Shot On The Run] – zmniejsza stopień spowolnienia odzyskiwania gotowości podczas ruchu przy użyciu broni dystansowych.
- Potomek Ognia [Scion of the Flame] – podnosi redukcję obrażeń od ognia.
- Serce Burzy [Heart of the Storm] – podnosi redukcję obrażeń od porażenia.
- Duch Rozkładu [Spirit of Decay] – podnoi redukcję obrażeń od kwasu.
- Tajemnice Mrozu [Secrets of Rime] – podnosi redukcję obrażeń od mrozu.
Talenty specjalne
- Druga skóra [Second Skin] – trening otrzymany od Rycerzy Tygla zwiększa wartości obronne twojego pancerza.
- Bezlitosna Ręka [The Merciless Hand] – trening otrzymany od Doemenelów pozwala ci powodować większe obrażenia przy trafieniach krytycznych.
- Sprawiedliwość Tłumu [Mob Justice] – Dwunastka wie, jak radzić sobie z wrogami: rzucić się na nich przeważającymi siłami. Teraz ty też wiesz.
- Skrwawiony Myśliwy [Blooded Hunter] – tajemna wiedza Kłów pozwala ci łatwiej podejść skrycie ofiarę oraz uniknąć obrażeń, jeśli ofiara cię zauważy.
- Pieśń Niebios [Song of the Heavens] – poznane tajemnice świata ptaków wyostrzyły twoje zmysły i wzmocniły odporność na błyskawice.
- Dziki Bieg [Wild Running] – glanfatańskie sposoby umożliwiają ci uniknięcie unieruchomienia i ataków przy odstąpieniu od walki.
- Badacz Lochów [Dungeon Delver] – Dyrwoodzcy szabrownicy wymyślili parę sposobów na zakradanie się do engwitańskich ruin.
- Łuskołamacz [Scale-Breaker] – ujawnia wrażliwe miejsca pojedynczego smoka, na krótki czas zmniejszając jego redukcję obrażeń, celność i wszystkie rodzaje obrony.
- Łaska Hylei [Hylea’s Boon] – łaska Podniebnej Matki owocuje Wiedzą+1 i Percepcją+1
- Łaska Beratha [Berath’s Boon] – łaska Bliźniaczego Boga owocuje Stanowczością+1 i obroną +5 przeciwko paraliżowi oraz skamienieniu
- Łaska Skaena [Skaen’s Boon] – łaska Cichego Niewolnika owocuje Zręcznością+1 i Przetrwaniem+1
- Łaska Galawaina [Galawain’s Boon] – łaska Boga Poszukiwaczy owocuje Mocą+1 i Atletyką+1
- Łaska Rymrganda [Rymrgand’s Boon] – łaska Zimowej Bestii owocuje Kondycją+1 i Przetrwaniem+1
- Łaska Waela [Wael’s Boon] – łaska Niepoznanego owocuje Intelektem +1 i obroną +10 przed zamętem