Kapłan [POE2]
Kapłani to powiernicy bóstw Eory oraz adepci magii religijnej. Wszyscy kapłani powierzają się wybranym bóstwom, a ich moce kapłańskie czerpią siłę jednak z własnej wiary. W przeciwieństwie do paladynów, kapłani mają tendencję skupiać się na filozofii, nauczaniu i relacjach religijnych ze zwykłym ludem. Odbiór kapłana w świecie zależy w dużej mierze od tego, jak jego bóstwo postrzegają ludzie – ze czcią lub pogardą.
Kapłan, podobnie jak paladyn, musi wybrać subklasę, gdyż bóstwo determinuje styl grania, zapewniając profity w postaci dodatkowych czarów. Kapłani jako jedyni posiadają ograniczenia w wieloklasowości z paladynami — możliwości uzależnione są od natury bóstw i pożądanych przez nich zachowań.
Rola w walce: wsparcie
Subklasy
- Kapłan Beratha — co poziom otrzymuje zaklęcia gnicia z klasy druida. Nie tworzy hybrydy z paladynami Posępnych Piechurów, Życzliwych Wędrowców i Darcozzich.
- Kapłan Eothasa — co poziom otrzymuje ochronne zaklęcia kapłańskie. Nie tworzy hybrydy z paladynami Posępnych Piechurów.
- Kapłan Magrany — co poziom otrzymuje zaklęcia ogniste z klasy maga. Nie tworzy hybrydy z paladynami Tarczowników, Życzliwych Wędrowców, Rycerzy Złotego Paktu i Darcozzich.
- Kapłan Skaena — co poziom otrzymuje zdolności łotrzyka. Nie tworzy hybrydy z paladynami Posępnych Piechurów, Życzliwych Wędrowców, Tarczowników i Darcozzich.
- Kapłan Waela — co poziom otrzymuje zaklęcia iluzji z klasy maga. Nie tworzy hybrydy z paladynami Tarczowników, Życzliwych Wędrowców i Rycerzy Złotego Paktu.