Finał kampanii oferuje mnóstwo dobroci – od statku po ósmego towarzysza i nowe wersje językowe.
Tak niewiele dni pozostało do zakończenia naszej kampanii, która skończy się w piątek o godz. piątej pm czasu pacyficznego. To był wspaniały rejs i jesteśmy wdzięczni za to, że mamy tak oddanych fanów chcących pogłębiać i rozszerzać Pillars II. Na dziś przygotowaliśmy ekscytujące wieści oraz nowe cele zbiórki — dobrnijmy do nich i dodajmy jeszcze więcej odlotowej zawartości do gry.
Po pierwsze nie chcemy dłużej trzymać Was w niepewności – z ekscytacją przedstawiamy statuetkę Od Nuy dostępną wzwyż od Edycji Kolekcjonerskiej. Koncept nie jest finalny i może ulec zmianom.
Ale, wróć! Co to takiego, do czego sięga Od Nua?
Twój własny statek!
W końcu potwierdzamy, że ukrywaliśmy nową i ekscytującą zawartość wnoszącą Pillars of Eternity na kompletnie inny poziom z eksploracją otwartego świata, zarówno morskiego i naziemnego! Jak przypuszczaliście, w Deadfire możecie być kapitanem własnego statku. Dzięki niemu eksplorujecie nowe wyspy za pomocą nowej mapy świata.
Twój statek to jelenioborski żaglowiec o nazwie Kaprys [oryg. Defiant] kupiony przez Zarządczynię Caed Nua, jedną z sojuszników pomagającą ci ścigać Eothasa. Statek stanowi bazę operacji, zabierając ciebie i kamratów, gdziekolwiek zechcesz. Towarzysze pozostaną na pokładzie, jeśli nie będą w drużynie, a komnaty pod podkładem będą służyć za kapitańskie kwatery pozwalające na odpoczynek i relaks.
Możesz dostosowywać Kaprysa, ulepszać i nadawać mu indywidualny charakter, zmieniając wygląd żagli, malując kadłub i dodając bander związane z sojuszniczymi frakcjami. Oprócz kosmetyki można też polepszyć jakość dział, żagli, kadłuba. Np. krasnoludzkie działa zapewniają ekstra moc przy bitwach morskich a ulepszone żagle dodają większej szybkości przy manewrowaniu wroga. Jeśli dojedziemy do celu zbiórki za 3.5 mln dolarów, dodamy jeszcze więcej świetnych ulepszeń dla statku. A jeśli przekroczymy 4 mln pojawi się więcej okrętów, które można będzie kupić, znaleźć albo nawet ukraść.
Mapa świata – nawigacja po otwartym morzu
Jak zapewne widzieliście na wideo, mapa świata przeszła kompletne zmiany od formy po funkcjonalność. Koniec z podróżowaniem od punktu do punktu (choć można bezpośrednio do odkrytych lokacji). W zamian oferujemy swobodną eksplorację mapę w jakimkolwiek chcecie kierunku. Na większych wyspach możecie nawet wysiąść ze statku i podróżować pieszo. Nasze pomysły czerpiemy z klasycznych RPG jak Fallout 1&2. To nowe podejście czyni Pillars II grą większą, bardziej swobodną, pozwalającą grać jak chcecie. Można odkryć lochy i wyspy poza mapą, wyruszyć po skarb albo obrać kurs na wyspę.
Podczas podróży morskich macie dostęp do zarządzania statkiem oraz do towarzyszy, z którymi można porozmawiać. Za pomocą interfejsu mapy da się podróżować bezpośrednio do już odkrytych lokacji. Podobną mechanikę zawarliśmy w interfejsie miasta Neketaki, która pozwala na odwiedzenie większych obszarów wewnętrznych bez konieczności ładowania dzielnic, co zaoszczędza sporo czasu.
Zdarzenia
W czasie przygód wokół wysp Archipelagu możecie napotkać różne rzeczy. Zostaną one zaprezentowane na interakcjach skryptowanych — rolę będzie odgrywał nie tylko statek, ale także wszystkie ulepszenia. Znajdą się tam zdarzenia o charakterze potyczek jak i bardziej neutralne, których przebieg będzie zależeć od Waszych wyborów. Np. możecie zaatakować wrogi okręt na horyzoncie, odpalając działa w celu zniszczenia statku albo zbliżyć się do pokładu w celu walki z załogą. Efektywność dział zależy od ich ulepszeń. Inne zdarzenia to np. odnalezienie opuszczonego statku, uratowanie grupy marynarzy z wraku, spotkanie z wędrownym kupcem czy walki z morskimi potworami. To jak sobie poradzicie z nimi, zależy tylko od Was.
Nowe cele zbiórki!
Na koniec kampanii cieszymy się, mogąc zaprezentować cztery kolejne cele związane ze statkiem (w tym jeden na prośbę fanów!). Jeszcze nie skończyliśmy i kiedy dotrzemy do 4 mln, mamy jeszcze więcej dobroci dla Was!
- 3. 5 mln — nowe ulepszenia dla statku i portugalska wersja językowa — chcielibyśmy dodać więcej ulepszeń i opcji kustomizacji dla dodatkowyvh kadłubów, żagli i bander. Dodatkowo pojawiłyby się komnaty, które można dostosowywać jak sala trofeów czy zwierzyniec. Dla żagli i bander istniałby wybór koloru. Dotrzymujemy także naszej językowej obietnicy, oferując tłumaczenie w brazylijskim portugalskim.
- 3. 75 mln — Nieznane Wyspy i chińska (uproszczona) wersja językowa — niech świat stanie się większy wraz z Nieznanymi Wyspami, które dodadzą wiele nowych lokacji do odkrycia. Wyspy mają specjalne wydarzenia, zadania i skarby do zdobycia wykorzystując system skryptowanych interakcji. Niektóre z nich mogą zawierać unikatowe wydarzenia jak i lochy oraz zadania. Po odkryciu wyspy możecie nadać jej nazwę! W chińskim uproszczonym nawet.
- 4 mln — nowe typy okrętów — chcecie coś odlotowego? Dodamy więcej statków do znalezienia, kupienia, a nawet kradzieży. Tego typy okrętów będą dokować w specjalnym porcie. Posiądźcie na własność vailiański galeon lub rauatajski okręt bojowy i dostosujcie go wedle upodobań.
- ?
- ?
- 5 mln — Ydwina jako pełnoprawny towarzysz — pytaliście, więc pomóżcie. Ydwina Blada Elfka stanie się ósmą towarzyszką, opuszczając grono Sług. Otrzyma pełnoprawne zadanie, system relacji i interakcje fabularne (oczywiście, jeśli osiągniemy ten cel, dodamy innego Sługę, by wypełnił zespół pozostałych czterech). Dodawanie towarzyszy to bardzo drogie i wymagające przedsięwzięcie, ale jeśli możemy osiągnąć 5 mln, zróbmy to!
Oczywiście kiedy dojdziemy do 4 mln, to dodamy brakujące cele zbiórki na trasie do 5 mln. Zobaczmy, gdzie wylądujemy w ciągu tych dwóch dni. Dziękujemy wszystkim za wsparcie i czekamy na zakończenie kampanii Pillars II z hukiem!
Finalnie… Wczesne DLC!
Odkąd wielu z Was pytało, chcemy dać Wam wczesny dostęp do DLC. Nie jesteśmy pewni, co będzie zawierać DLC, bo w 100% skupiamy się na podstawowej grze. Wiemy jednak że chcemy rozwijać grę po premierze, a odkąd niektórzy z Was chcieli otrzymać dodatki wcześniej, oferujemy je teraz w bardzo niskiej cenie. Dostępne są jako nagroda Figa przy edytowaniu lub kupnie każdego poziomu wpłaty.