Kolejna duża aktualizacja ujawniająca egzotyczne miasto, Neketakę, nowe progi i cele zbiórki. Rozpoczyna się finalnh tydzień kampanii.
Kampania kończy się właśnie za tydzień, co nie znaczy że zwalniamy! Cieszymy się niezmiernie, że dotarliśmy do celu oferującego soundtrack w wersji symfonicznej, wyższy level cap i więcej subklas. Mimo to wciąż jest wiele do zrobienia i potrzebujemy Waszej pomocy. Dlatego przedstawiamy Wam nasze wielkie miasto — Neketakę! I nowy stretch goal przy kwocie 3. 25 mln dolarów — Słudzy!
Dodaliśmy także nowy próg o nazwie Ultimate Digital Edition zawierające tony świetnej zawartości. Natomiast wisienką na słodkich ciastkach Rauatai jest kupon na Tyranny — odpowiednio 33% przy 29$ i 50% przy 45$ i wyżej.
Kolejny cel — Słudzy
Co to takiego? To nowy typ postaci oscylujący między pełnym towarzyszem a zatrudnionym awanturnikiem. Słudzy dają Wam więcej opcji, choć nie rozszerzają drużyny do pięciu osób. Obecnie mamy siedmiu towarzyszy z czterema pomocnikami, a więc finalnie jedenaście postaci!
Słudzy zaczynają jako unikatowi NPC z własnymi osobowościami, wyglądem i specyficznymi zadaniami. Mogą zaoferować dołączenie do drużyny po wykonaniu ich questa. Jak towarzysze posiadają własny portret i zestaw głosowy, lecz nie mają zadań typowych dla kompanów. Nie uczestniczą też w systemie relacji. Wiemy że kochacie więcej wyborów i elastyczności w kreacji postaci a Słudzy to forma, która zapewni więcej postaci do wyboru.
Zastanawiacie się, kim jest Sługa? Nasz zespół ma kilka pomysłów — nie są one finalne i mogą ulec zmianie.
- Radora – człowiek z oceanu/Vailianka o klasie maga z trudnościami z zachowaniem pozycji kapitan statku. Według niej najlepsza jest w “stępianiu ostrz” i nigdy nie pije na morzu.
- Bonteru – krasnolud górski i łotrzyk z obsesją eksploracji Martwego Ognia i katalogowaniem trujących roślin oraz zwierząt. Bonteru pamięta skutki setki różnych trucizn i cieszy go opisywanie ich każdemu, kto zechce słuchać.
- Ydwina — dziwna blada elfka i enigmatyczka z “wielu różnych miejsc”. Zafascynowana animacją spędza czas na badaniu (nie)świeżych zwłok. Choć jej usposobienie jest miłe i czarujące, wielu szokuje jej zażyła relacja ze śmiercią oraz niewzruszenie nawet w czasie najbardziej makabrycznych scen.
- Rekke — dziwnie wyglądający mężczyzna uratowany przez Principi ze szczątek statku na wschodnim wybrzeżu Archipelagu. Nie mówi w żadnym języku, który można zrozumieć, ale jest wesoły i chętny do pomocy w towarzystwie, w jakim się znajdzie. Cieszy się z tego, że żyje (przynajmniej takie są przypuszczenia). Wojownik z rasy Burzowego Ludu [oryg. Storm Folk].
Dajcie nam znać, co myślicie o Sługach.
Neketaka
Bobby Null, główny projektant poziomów jest podekscytowany, mogąc wprowadzić Was w nasze wielkie miasto, Neketakę.
Dobre miasto to wspaniała rzecz w erpegu! Cóż jest lepszego od spotkania interesujących ludzi i zabijania ich? No, może bez tej ostatniej. Jeśli tak graliście to będzie wiele innych sposobów na poradzenie sobie z populacją Neketaki.
Neketaka — pierwsza i jedyna metropolia Archipelagu. Możecie zapytać, dlaczego tym razem tylko jedno miasto? Choć dwa duże miasta w jedynce były świetnym przeżyciem, to czuliśmy że rozdzielanie ich sprawiło, że nie mogły być tak dobre, jak powinny. Tym razem chcieliśmy zrobić miasto większe od Zatoki Buntu czy Bliźniaczych Wiązów, lecz mniejsze od tych dwóch w połączeniu. Neketaka powinna dawać wrażenie, że jest miastem fantasy, które zawsze chcieliście zwiedzić razem z jej nowymi funkcjami i obranym kierunkiem rozwoju. Poniżej przedstawię parę celów, które sobie obraliśmy i dla których mamy plany:
Cel: zbudować miasto odmienne od tych z POE1 i innych gier IE ale z zachowaniem pewnej znajomości.
Rozwiązanie:
- Wertykalna budowa miasta. Dzielnice miasta istnieją, ale są nałożone wertykalnie jak pokazuje wideo.
- Paralaksa. Aby oddać ideę górzystej wyspy, dodaliśmy paralaksy do scen artystycznych i widoków.
- Architektura różniąca się w zależności od dominującej kultury. Vailiańskie budynki są inne od huańskich i rautajskich.
Cel: stworzyć żyjące miasto. Utrzymać i wzmocnić “skalę fantasy” dużego miasta.
Rozwiązanie:
- mapa nowego miasta i przerywniki — mapa, która pokazuje rzeczywisty rozmiar imponującego miasta bez potrzeby modelowania każdego domu, alejki i mieszkańca. Tworzymy zawartości przy przechodzeniu przez dzielnice. Przyjmują one formę walk i elementów narracyjnych jak i losowych przerywników, np. spotkaj tajemniczą wróżkę przepowiadającą twoją przyszłość. Spotkaj pijanego szlachcica, który utracił pokaźną sakiewkę pieniędzy w niebezpiecznych alejkach. Te przerywniki odbywają się za pomocą interakcji skryptowanych na nowych scenach z ulic miasta. Warto zaznaczyć, że wiele z nich uwzględnia wybory i konsekwencje zamiast typowej walki z grupą X wrogów.
- Znaczenie pory dnia — postacie tła NPC funkcjonują zgodnie z rytmem dnia tak jak wielu NPC zlecających zadania. Pozwala nam to na stworzenie kreatywnych, a nawet ukrytych, rozwiązań questów, np. poczekaj aż NPC wyjdzie, aby zabrać klucz, śledź NPC aż do łaźni, by wyciągnąć od niego pikantne informacje lub eksploruj lokację w środku nocy w celu uniknięcia niepotrzebnych ofiar.
To wszystko, co dla Was mamy. Czekajcie na nowe wieści. Wkraczamy w finalny tydzień, a dotychczasowe wsparcie fanów było niesamowite. Kochamy Was i nie możemy się doczekać jak daleko zajedziemy. Im więcej wpłat dostaniemy, tym lepszą grę zrobimy! Wpis na blogu, wysłanie tweeta, opowiedzenie przyjacielowi, sprzedanie nerki… em, może bez tego ostatniego.
-B
Wędrówka Fulvano
Wcześniej zaś Fulvano dotarł do kolejnego celu — Zatopionych Kurhanów [oryg. Drowned Barrows]. Fulvano sporządził notkę, kiedy tylko ujrzał tajemniczą wyspę.
“Wyspa skrywa groby z setkami starożytnych, a rafy wokół niej stanowią grobowiec dla tysiąca żeglarzy. Plotki o bajecznych skarbach są wytworem pogłosek o niewysłowionych okropnościach i strachach nawiedzających wyspę.”
Fulvano powinien dopłynąć do następnej miejscówki, ponieważ ilość obserwujących na Twiterze zbliża się do celu 5 tysięcy! Nie spuszczajcie ich z oczu!
Nowe nagrody i nowy próg
Bystroocy fani mogli dostrzec zmiany w progach nagród — tak, zaktualizowaliśmy je ponownie. Tym razem każdy kto wpłacił kwotę 29$ lub więcej dostanie nowości automatycznie.
Przy Digital Download dostajecie 30% kuponu na Tyranny, kiedy skończy się zbiórka. Kupon 50% należy się darczyńcom, którzy zakupili progi za 45$ lub więcej!
Jeśli jeszcze nie wiecie Tyranny to RPG mające wiele wspólnego z Pillars of Eternity poza tym że zło wygrało — a Wy jesteście po jego stronie. W Tyranny wielka wojna między dobrem a złem się skończyła — a siły zła prowadzone przez Kyros Hegemona zwyciężyły. Gra odebrała kilka nagród RPG roku. Wiemy że ją polubicie, jeśli podobało wam się POE, dlatego chcemy Wam dać szansę zagrania.
Wreszcie, dostaliśmy kilka odzewów w związku z różną zawartością progów. Słyszymy Was! Tak więc oprócz tworzenia dodatkowych nagród mamy dla Was całkowicie nowy próg, który składa wszystkie nowe dodatki w paczkę razem z nowościami.
Ultimate Digital Edition jest od teraz dostępna za 65$ i zawiera:
- Cyfrową kopię POE2
- Cyfrowy Guidebook, Volume 2
- Specjalny przedmiot w grze #1
- Specjalny przedmiot w grze #2
- Zwierzątko w grze
- Cyfrowy soundtrack POE2
- Etykietkę na forum
- Książkę kucharską w wersji cyfrowej “Cooking with Tim, Vol. 1”
- Cyfrowy przewodnik po Pen and Paper RPG Pillars of Eternity
- Kupon 50% na Tyranny
- Wysokiej rozdzielczości mapę Archipelagu Martwego Ognia
- Dodatkowe tapety na pulpit
- 10 koncept artów
- Dzwonki na urządzenia mobilne z POE2
- Cyfrową powieść Pillars of Eternity 2
- Komplet powieści POE1 plus krótkie opowiadania
- Soundtrack POE1 z 27 niesłyszanym wcześniej utworami i ścieżka z Białej Marchii
Trochę nam zajęło zebranie tego, ale cieszymy się, że możemy zaoferować Wam tę zawartość! Oczywiście wszystko to dostępne jest w progach powyżej 65$, więcej jeśli wpłaciliście taką kwotę, nic Wam nie przepada!
Dziękujemy znów wszystkim za pomoc w dotarciu do 2.8 mln dolarów. Pillars II staje się grą, którą, mamy nadzieję, okaże się być z Waszą pomocą. Choć pozostał tylko tydzień do końca, mamy tak wiele do pokazania. Nie traćmy czasu!
Jeśli chodzi o twierdzę… Ją zostawiamy na przyszły tydzień!