Pierwszy dziennik twórców za nami. Znajdziemy w nim nieco informacji o pierwszym stretch goalu, imporcie zapisów z POE1 i pytania odnośnie Figa. Obecnie gra zbliża się do 1.4 mln dolarów, a to że omawiane subklasy wejdą w życie, jest coraz bardziej prawdopodobne. Więcej wieści w rozwinięciu.
Gra została ufundowana! Pillars of Eternity II: Deadfire osiągnęło swój cel w mniej niż 24h. Chcemy podziękować wszystkim darczyńcom i inwestorom. Jesteście najlepsi na świecie i bardzo się cieszymy, mogąc tworzyć gry, które kochamy. W tej aktualizacji odpowiemy na najczęściej zadawane pytania, porozmawiamy co nie co o grze i przedstawimy Wam progres.
Ale najpierw zapoznajcie się z wiadomością od Josha Sawyera — dyrektora projektu.
https://www.youtube.com/watch?v=GG5JmqIVGHU
To jeszcze nie koniec! Po podstawowej zbiórce nadchodzą stretch goale. Pierwszy z nich oferuje subklasy przy kwocie 1.4 mln dolarów. Josh Sawyer opisuje je następująco:
Subklasy przypominają te z drugiej edycji Advanced D&D, na której opierało się m.in. Baldur’s Gate 2. Naszym celem jest nadanie “profesjom” postaci rumieńców poprzez specjalizację. Chcemy, żeby subklasy wyróżniały się między sobą, jednocześnie zachowując kompromis z rdzenną klasą. Na przykład, pamiętacie Zahuę z Białej Marchii? Jego praktyki opierały się na używaniu narkotyków i filozofii zakonu Nalpazca. Jeśli ten stretch goal wejdzie w życie, dostaniecie możliwość wyboru Filozofii Nalpazca (jedna z subklas mnicha). Mnisi tego rodzaju zyskują specjalne bonusy podczas używania narkotyków, ale cierpi na tym ich próg ran.
W przypadku łowcy jedną z najpopularniejszych subklas jest Loża Upiornych Serc [oryg. Ghost Heart Lodge]. Upiorne Serca podróżują samotnie, bo ich zwierzęcy towarzysze dawno nie żyją. Mimo rozłąki więź jest tak silna, że łączy łowcę z jego pupilem między zaświatami. Upiorne Serca potrafią przywołać zwierzaka na krótki okres czasu. Nie jest on rodzajem bestii, dlatego druidzkie zaklęcia “Zauroczenia bestii” i “Wstrzymania bestii” nie działają w przeciwieństwie do paladyńskiego “Wygnania” mogącego odsyłać duchy albo poważnie je ranić.
A teraz co nieco o imporcie zapisów z POE1. Na początku dwójki macie możliwość importowania specjalnego zapisu kończącego rozgrywkę Pillars of Eternity. Ten zapis importuje Widzącego i stan zadań, wybory dotyczące towarzyszy, rozmów, przyjaciół, wrogów a nawet orlańskich dzieci. Zapis ten jest kompatybilny między platformami, np. z Maca na Linuxa, z GOG-a na Steama. To nasza pierwsza okazja, by eksplorować różne możliwości, reaktywność i konsekwencje na gruncie Deadfire.
Pora na trzy ważne pytania:
- Co jeśli ktoś wpadł do krwawej sadzawki? — jeśli towarzysz został zabity albo nigdy nie dołączył do Widzącego, to nie pojawi się w sequelu.
- Co jeśli nigdy nie graliśmy w jedynkę albo chcemy zacząć z “kanonem”? — na początku Deadfire możecie ustalić stan świata tak jakbyście grali w Pillars of Eternity. Import zapisu nie jest tu konieczny.
- Czy zaczynamy na 11/14/16 poziomie? — początek naszej gry to bardzo głodny Eothas i smaczny kąsek z duszy Widzącego, dlatego zaczynasz na poziomie pierwszym.
Oczywiście subklasy to nie wszystko, co mamy przygotowane. W przyszłości ujawnimy więcej materiałów (gameplay, lore, kustomizacja). Poniżej znajdziecie parę relacji prasowych — PC GamesN, MMORPG, PC Gamer.
Zebraliśmy także najczęstsze pytania, jakie zadajecie nam na Figu, oficjalnym forum i innych społecznościach.
FAQ
- Kiedy będzie możliwa opcja wpłaty przez Paypal? — pracujemy nad tym i powiadomimy Was, jak tylko coś ustalimy.
- Czy istnieje szansa,aby dostać Edycję Kolekcjonerską Pillars of Eternity? — niestety nie, chociaż możecie wykupić cała serię za 79 dolarów. Paczka zawiera POE1 z dodatkami i POE2.
- Czy będzie multiplayer? — nie mamy żadnych planów.
- Czy Guidebook Vol. 2 będzie można kupić na amazonie jak część pierwszą? — myślimy nad tym, jak go dostarczyć graczom.
- Jak można zagrać w grę bez używania dysku, kiedy ma się fizyczną kopię ? — oprócz płyty każdy dostaje wersję cyfrową – kod znajduje się w pudełku jak i wysyłamy go przez e-mail.