W aktualizacji nr 82 Rose Gomez przedstawia parę potworów, które będą mogły stanąć na naszej drodze. Wspomniana zostaje także beta gry oraz harmonogram przyszłych aktualizacji.
Dziennik twórców Pillars of Eternity
Aktualizacja nr 82 (9 lipca 2014 r.): Creatures
Autor: Rose Gomez, pomocnik producenta
Cześć wszystkim darczyńcom! W dzisiejszej aktualizacji chcielibyśmy pokazać Wam niektóre ze stworzeń, o których mogliście usłyszeć wcześniej. Z każdą chwilą przybliżającą nas do końca produkcji, będziemy mieć informacje o aktualizacji darczyńców i mamy zaszczyt ogłosić datę bety! W następnej aktualizacji wdamy się w jej szczegóły.
Najpierw przejdźmy do bestiariusza.
Plagi
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=Rrx0BfozSbs”]
Plagi (Blights) to zagubione dusze bądź ich fragmenty, które złączyły się z żywiołami. Są to często pozostałości ofiar katastrof naturalnych (takich jak powodzie, trzęsienia ziemi, pożary lasów, itd.). Są one chaotyczną, zdezorientowaną, pełną wściekłości, amorficzną chmurą, która wiruje bez końca z wielką agresją. Wewnątrz tego wiru materializują się i znikają dziesiątki humanoidalnych kształtów. Twarze wrzeszczą w niemej agonii, podczas gdy ręce chwytają i rozszarpują wszystko w swoim otoczeniu, jakby próbowały umknąć swojemu tragicznemu przeznaczeniu.
Bîaŵaki [Bîaŵacs], czyli burze potrafiące wyrywać dusze z ciał osób, często tworzą takie plagi. Jeśli dusze są wyrwane swobodnie z ciał i złapane w sam środek wichury, mogą razem utknąć i złączyć się z substancjami żywiołów, tworząc wir. Są one czystym chaosem i poplątaniem, a ich zniszczenie jest często postrzegane jako wyraz litości dla tych dusz, które zostały uwięzione wewnątrz wiru.
Plagi były przedmiotem kontrowersyjnych badań przeprowadzanych przez animantów Eory. Z jednej strony badania przy pomocy wiwisekcji doprowadziły do obiecujących postępów w leczeniu pacjentów, którzy z jakiegoś powodu posiadali w swoim ciele dwie lub więcej pełnych dusz złączonych ze sobą, co uznano za przyczynę wielu zaburzeń fizycznych i psychicznych. Z drugiej strony, pewne grupy ludzi użalały się nad brakiem przejrzystości metod stosowanych w tych eksperymentach, ogólny wydźwięk był taki, że są one nieludzkie i stanowią zagrożenie dla otoczenia. Istniały nawet głosy tych, którzy oskarżyli animantów o celowe wywoływanie plagi do celów naukowych, choć prawdziwość tych twierdzeń jest trudna do uzasadnienia.
Zaurip [Xaurip]
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=VkaT3AKX6JQ&list=UU4xyf_Z-pEQOTaRVyjXfA1g&index=1″]
Te bezwłose humanoidy są wielkości orlan. Mają wydłużone pyski i oczy węża, co nadaje im jaszczurczego wyglądu. Ich nogi są trójpalczaste tak jak ramiona zakończone trzema pazurami.
Zauripy ozdabiają się kośćmi pokonanych wrogów – najczęściej innych zaurpiów z wrogich plemion. Mają też słabość do dużych piór, które wieszają i przypinają do stroju. Odcienie skóry różnicują się w zakresie jasnozielonego do brązowawego. Ich wydłużone pyski (uniemożliwiające mówienie) i wysoce agresywne zachowanie utrudniły im komunikację z cywilizowanymi rasami świata. Zamieszkują ustronne, plemienne terytoria i słyną z bezlitosnych ataków na tych głupców, którzy przekroczyli granicę ich ziem.
Zauripy czczą smoki jako bóstwa i budują społeczności w pobliżu jaskiń tych potężnych stworzeń. Nie jest niczym niezwykłym ich koczowniczy tryb życia, dopóki plemię nie znajdzie wurma, którego mogłoby otoczyć kultem. Gdy plemię poświęci się smokowi, będą go bronić za wszelką cenę. Czymś normalnym są skomplikowane rytuały, podczas których smok pożera ofiary z zauripów. Gdy smok rośnie i dorośleje składanie ofiar staje się wielkimi, religijnymi wydarzeniami, kosztującymi życie setki zauripów. Potęga i prestiż plemienia koreluje z wiekiem smoka. Najbardziej potężne plemiona istniały przez setki, jeśli nie tysiące lat. Wojownicy oraz szamani z tych wielkich plemion zazwyczaj malują swe ciała, by upodobnić się do ich smoczego pana.
Witrak [Vithrack]
To niesamowicie rzadkie, bardzo niebezpieczne stworzenia z naturalnymi mocami szyfrantów. Najczęściej mają humanoidalny kształt, są nieco wyższe i węższe od ludzi, ale z przerażającymi kłami i pajęczymi głowami. Tak jak pająki są zdolne do przędzenia jedwabiu, używając go do wyrobu wymyślnych i cienkich szat. Samce i samice nie różnią się od siebie. Potrafią przede wszystkim rzucać czary i manipulować umysłami innych jak szyfranci, choć atakują także kłami w zwarciu. Pomimo ich niepomiernej inteligencji i siły, witraki ze względu na niski przyrost naturalny nie zdominowały świata.
Nie jest zaskoczeniem, że dzięki pajęczemu wyglądowi witraki często wykorzystują pająki jako towarzyszy i sługi. Choć są wysoce inteligentne i społeczne, mało wiadomo o ich kulturze z powodu wrogiego nastawienia do obcych i rzadkości.
Ich psioniczne moce umożliwiają mentalny kontakt z innymi. Jak w przypadku owadów społecznych ich społeczeństwo składa się z wielu specyficznych ról, włączając w to robotników i żołnierzy. Niski rozród jest powodem wrogości witraków wobec innych ras, ale także wielkiego altruizmu wobec własnego gatunku objawiający się w obronie potomstwa aż do śmierci.
Harmonogram aktualizacji
Cześć wszystkim. Z tej strony Brandon Adler. Kiedy produkcja Eternity zmierza ku finałowi, zespół i ja przysiadujemy nad kończeniem gry w ciągu tych paru miesięcy. W przyszłości będziemy zamieszczać mniej aktualizacji zanim projekt trafi do sklepów. Będą nie tak mocno przewidywalne, lecz większe treściowo i ważniejsze. To pomoże nam skoncentrować nasze wysiłki w taki sposób, by zrobić grę tak dobrą, jaką każdy sobie wymarzy.
W następnej wielkiej aktualizacji będziemy dyskutować o szczegółach bety oraz z czym ona się wiąże i jak można wykupić swoją kopię.
Mówiąc o becie darczyńców…
Beta darczyńców
Beta zostanie zrealizowana 18 sierpnia. Jak już wcześniej wspomnieliśmy w jej szczegóły wdamy się w następnej aktualizacji. Miejcie oczy otwarte w przyszłym miesiącu.
Dokument o tworzeniu gry
Chcieliśmy także powiadomić darczyńców o decyzji w związku z dokumentem DVD/Bluray. Mieliśmy dylemat, jeśli chodzi o pełny materiał filmowy. Jeśli chcemy mieć czas na wytworzenie dysków, opakowań i zapewnić fizyczną kopię dokumentu, wtedy gdy gra będzie w sprzedaży, możemy nie być w stanie nagrać finalnej fazy produkcji. Jednocześnie chcemy, aby darczyńcy dzielili się doświadczeniem tworzenia gry razem z nami – od najwcześniejszych chwil do tych ostatecznych. Aby to zrobić, zdecydowaliśmy się zrezygnować z fizycznej kopii dokumentu i zamiast tego zrealizujemy cyfrową wersję rozszerzoną do ściągnięcia. Wiemy, że niektóre osoby mogą być niezadowolone z tej decyzji, ale liczymy na zrozumienie naszej sytuacji.
Zamienimy DVD/Bluray na inną nagrodę. Zachowajcie czujność w przyszłych aktualizacjach, aby dowiedzieć się więcej.
To wszystko na dziś. Wpadnijcie na forum i dajcie znać, co i jak.