Planescape Damnation staje pod znakiem zapytania po (podobno czasowym) opuszczeniu ekipy przez dwóch głównych twórców. Przyszłość projektu jest niepewna, choć pozostali twórcy chcą doprowadzić go do końca w ten czy inny sposób. Problemem jednak okazuje się programowanie.
Mówiąc szczerze, ci którzy pozostali chcą to [Planescape Damnation] dokończyć. Zwłaszcza wziąwszy pod uwagę fakt, że warstwa fabularna, skryptowanie tekstu, dialogi oraz pliki multimedialne są w zasadzie gotowe, a my zaczynamy pracować nad dodatkami. Nie mamy jednak pewności, czy posiadamy wystarczające umiejętności kodowania by dokończyć przeróbki silnika gry.
W tej sytuacji rozważane są opcje wydania w ostatnim kwartale bieżącego roku opensource’owej wersji “90% complete” dla społeczności modderskiej; prawdopodobnie z nadzieją, że modderzy wykonają resztę potrzebnych prac. Ponadto brane pod uwagę jest także wydanie Planescape Damnation w stanie “jaki jest na teraz”, twierdząc, że nie jest w stanie dużo gorszym od oryginału.
Twórcy chętnie przyjmą pomoc w zakresie programowania. W celu zgłoszenia się, należy wysłać prywatną wiadomość do Ayrika na forum Candlekeep. Tenże użytkownik język programowania używany przez twórców określa jako “równomierna mieszanka WeiDU oraz skryptowanego czegoś w rodzaju C”.
Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że Planescape Damnation ostatecznie ujrzy światło dzienne w grywalnej wersji.