Przypadłości i inspiracje
W Pillars of Eternity II system buffów i debuffów został zastąpiony systemem przypadłości i inspiracji.
Zostały one pogrupowane według atrybutów i każdy z nich składa się z trzech poziomów przypadłości (od najsłabszego do najsilniejszego).
Przypadłości od siły generują efekty obniżające cechę siły i poziom postaci.
- wytrącenie z równowagi
- oszołomienie
- ogłuszenie
Przypadłości od kondycji generują efekty obniżające kondycję i
- mdłości
- osłabienie
- wycieńczenie
Przypadłości od zręczności generują efekty spowalniające, paraliżujące i unieruchamiające postać.
- okulawienie
- unieruchomienie
- paraliż
Przypadłości od intelektu generują efekty zauroczenia i dominacji umysłowej.
- zamęt
- zauroczenie
- zdominowanie
Przypadłości od percepcji generują efekty obniżające celność, percepcję.
- rozkojarzenie
- dezorientacja
- oślepienie
Przypadłości od stanowczości generują efekty lękowe obniżające stanowczość.
- roztrzęsienie
- przestraszenie
- przerażenie
Inspiracje
Inspiracje stanowią naturalną kontrę wymierzoną w przypadłości. Każda grupa odpowiada konkretnej grupie przypadłości, np. inspiracje od siły znoszą przypadłości od siły, itd.
Inspiracja od siły
- Moc
- Zawziętość
- Pobudzenie
Inspiracja od kondycji
- Sprawność
- Dzielność
- Krzepkość
Inspiracja od intelektu
- Mądrość
- Bystrość
- Geniusz
Inspiracja percepcji
- Wnikliwość
- Świadomość
- Intuicja
Inspiracja stanowczości
- Wytrwałość
- Niezłomność
- Odwaga
Inspiracja zręczności
- Szybkość
- Lotność
- Zwinność