Archiwum Dziennik twórców Hot News Inne RPG Tyranny

Archonci w Tyranny

6 listopada 2016
Archonci to kobiety i mężczyźni, którzy posiadają niesamowite moce. Są czymś więcej niż tylko uzdolnionymi wojownikami i magami. Każdy Archont ma niesamowite zdolności, które stawiają ich ponad zwykłych ludzi. Pox, trzecia Archontka Zniszczenia pod rządami Kyros, której samo spojrzenie sprawia, że jej wrogom obumierają kończyny, potrafi szerzyć zarazę dotykiem. Cairn, Archont Kamienia, jest olbrzymim mężczyzną o skórze w odcieniu i wytrzymałości przypominającej granit, zdolnym roztrzaskać ziemię przy użyciu myśli.

Nikt nie wie, w jaki sposób Archonci uzyskali swoje moce. Niektórzy z nich urodzili się do władzy i przywilejów. Inni żebrali na ulicach, zanim zaczęli przejawiać swoje zdolności. Jedyne, co łączy Archontów, to fakt, że wszyscy służą Kyros lub giną. Kilku Archontów pojawiło się w ostatnich dziesięcioleciach rządów Hegemona. Jeśliby wierzyć legendom z czasów przed panowaniem Kyros, nowi Archonci powstawali co kilka dekad. Ci nowi Archonci, nazywani Egzarchami, wyzywali ówczesnych Archontów, by zakwestionować ich prawo do władzy i dominacji. Najsłynniejsze z tych legend opowiadają o młodym Egzarsze, który wyzwał Słoneczną Królową, Archonta Ognia. Ich walka trwała wiele dni, a w jej efekcie powstała “Blizna”, szeroki na milę pas zniszczeń, który istnieje po dziś dzień, mimo upływu paru stuleci. Obecnie dziesiątki Archontów wypełniają wolę Kyros. W Tyranny będzie można spotkać m. in.:
graven_ashe
Cmentarny Proch  – Archont Wojny

Cmentarny proch

Cmentarny Proch jest Archontem Wojny i generałem Wzgardzonych (Disfavoured), jednej z elitarnych armii Kyros. Zanim Cmentarny Proch zaczął służyć Kyros, walczył przeciwko niej w obronie swej ojczyzny. Właśnie podczas tej desperackiej defensywy, moce Prochu zaczęły się przejawiać jak u Egzarchów. Jego żołnierze powstawali z pola bitwy, uzdrowieni ze wszystkich oprócz najbardziej śmiertelnych ran.

Zdolności te pozwoliły jego armii dłużej dawać opór inwazji Hegemona, niż miało to miejsce w przypadku innych sił, jakie Kyros napotkała w początkowej fazie podboju. Wyjątkowe moce zwróciły na Cmentarny Proch uwagę Krwawej Ruiny (Blood Ruin), Archonta Wojny i dowódcy armii inwazyjnej Kyros.

Ostateczne starcie między Cmentarnym Prochem a Krwawą Ruiną było największą bitwą stulecia. Chociaż Proch w końcu zatriumfował, przyjmując opończę Archonta Wojny, on sam wraz ze swoją armią został osłabiony, co doprowadziło do schwytania Prochu przez innych Archontów lojalnych Kyros. Cmentarny Proch został zaciągnięty przed oblicze Kyros. Nikt nie wie, co wówczas Hegemon powiedziała lub zrobiła buntowniczemu generałowi, lecz od następnego dnia Cmentarny Proch służył Kyros lojalnie jako Archont Wojny.
Głosy Nerata (Voices of Nerat) - Archont Tajemnic
Głosy Nerata  – Archont Tajemnic

Głosy Nerata

Nieliczni mówią o Głosach Nerata, gdyż tylko głupcy pragną przyciągnąć spojrzenie Mistrza Szpiegów i Tortur Kyros. Przez setki lat służby Hegemonowi, jego zakrwawione ręce zmiażdżyły bunty i skazały niezliczone rzesze zdrajców.
Najbardziej enigmatycznego z Archontów otacza wiele pytań. Jedynie Kyros i najstarsi Archonci pamiętają o pochodzeniu Głosów i każde z nich zgodnie milczy na ten temat. Czy Nerat to imię osoby, nazwa miejsca, a może czegoś całkowicie innego? Jakie moce posiada i jaką twarz skrywa za zdobioną maską z brązu? Odpowiedzi na te pytania mogą dać władzę nad Archontem. Możliwe też, że są to jedynie fałszywe poszlaki, tajemnice skonstruowane przez samego Archonta, by rozproszyć uwagę przeciwników.
Poza wieloma pytaniami, znane jest ledwie kilka faktów. Głosy służą Kyros z fanatycznym oddaniem. Nawet najmniejszy cień zdrady przyciąga jego gniew. Wielu uważa, że właśnie to jest powodem olbrzymiej pogardy, jaką Głosy darzą Cmentarny Proch, któremu nie może wybaczyć przeciwstawienia się Hegemonowi, pomimo że sama Kyros go zaakceptowała.
W ostatnich latach Głosy Nerata powołały własną armię pod władzą Kyros. Porzuciwszy szepty swoich szpiegów i krwawy mrok komnat tortur, Archont Tajemnic maszeruje na wojnę jako dowódca Szkarłatnego Chóru (Scarlet Chorus). Raczej zawodzący tłum niż armia, Szkarłatny Chór jest rojem uzbrojonej w ostrza szarańczy, która pustoszy ziemie – oraz ludzi – przez które maszeruje. Jedynie brutalna natura Archonta trzyma wodze na dzikości jego armii.
tyranny_dev_diary_04_bledenmark
Krwawiące Znamię (Bleden Mark) – Archont Cieni

Oczy Krwawiącego Znamienia

Oczy Krwawiącego Znamienia obserwują ze wszystkich cieni. Jest katem, któremu Kyros powierzyła zadanie skrócenia życia tych, których postrzega jako zagrożenie. Za Krwawiącym Znamieniem nie podąża żadna armia, nie ma miasta, które obwołało go swoim władcą, żaden pomnik nie chwali jego imienia. Podczas gdy inni Archonci pławią się w demonstracjach władzy, Krwawiące Znamię ukrywa się wyłącznie wśród cieni. Chociaż Krwawiące Znamię winny jest wierność Kyros, Archont Cieni jest często wykorzystywany do wykonania wyroków Tunona. Ci, których Tunon uzna za niegodnych lub winnych złamania prawa, skazuje na śmierć. Nieważne, jak wieloma żołnierzami lub magami otoczy się skazany, bo któż obroni go przed własnym cieniem?
tyranny_dev_diary_04_tunon
Tunon Arbirter – Archont Sprawiedliwości

Tunon Arbiter

Tunon Arbiter jest Archontem Sprawiedliwości i założycielem Stanowicieli losu. Przez czterysta lat służył Kyros, co czyni go najstarszym z Archontów. Chociaż legendy opowiadają o wielu Archontach Sprawiedliwości z czasów przed panowaniem Kyros, w ciągu ostatnich kilkuset lat nie urodził się nikt, kto rościłby prawa do tego tytułu. Tunon jest postacią zimną i beznamiętną, pozbawioną emocji i nastrojów. Porusza go jedynie jego oddanie dla prawa Kyros. Jego prawdziwa twarz skryta jest za metalową maską, osądzające oblicze, którego ekspresji nikt nie może zobaczyć, co za tym idzie, odgadnąć uczuć związanych z rozstrzyganą właśnie sprawą. Pełny zakres mocy Tunona jest nieznany. Pewne jest to, iż inni Archonci, istoty o ogromnej władzy, boją się wyroków Tunona niemal tak samo, jak niezadowolenia Hegemona.
Sirin, czy może raczej Syrena będzie prawdopodobnie jednym z towarzyszy Fatebindera.
Sirin – Archont Pieśni będzie prawdopodobnie jednym z towarzyszy Fatebindera.

Sirin

Przed skończeniem siedmiu lat Sirin spowodowała śmierć większej liczby ludzi niż większość żołnierzy w całej swojej karierze. Jako jeden z niewielu magów, którzy urodzili się z mocą magiczną, Sirin przejawiła swe zdolności przy okazji pierwszego wybuchu płaczu. Jej rodzice szybko nauczyli się, że każdy, kto usłyszał głos Sirin, był przymuszany przez stojące za nim emocje.

W końcu wieści o głosie Sirin dotarły do Kyros, która wiedziała, że jeśli to dziecko rzeczywiście jest tak potężne jak wszyscy twierdzą, mogłoby zostać narzędziem władzy podczas podboju. Wykorzystując Głosy Nerata, Kyros porwała Sirin, zabierając ją od rodziny i przywiodła na dwór królewski na szkolenie.

Kiedy uznano ją za gotową (i pod zupełną kontrolą), oddano ją Głosom Nerata, by pomogła Szkarłatnemu Chórowi w działaniach rekrutacyjnych. Od tego momentu, głos Sirin był używany by przekonać każdego by dołączył do Szkarłatnego Chóru i walczył za Kyros. Jednak Sirin wiedziała, że ona sama – a także jej głos – były jedynie środkiem do celu, i kiedy przestanie być użyteczna, straci życie. Dlatego też starała się zasilić szeregi Szkarłatnego Chóru, jednocześnie planując własną ucieczkę, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja.

Autor: Silvaren
Korekta: Biały Feniks