Sierpień przyniósł wiele nowych informacji o The White March. Oprócz daty premiery w sieci znalazło się parę nowych zdjęć i świeży gameplay. Natomiast patch 2.0, który zadebiutuje wraz z dodatkiem, czyli około 25 sierpnia, wprowadza wiele poważnych zmian w rozgrywce, między innymi skrypty postaci, usprawnienia twierdzy, balans klas, indywidualne skradanie, itd. Wszystko to znajduje się tradycyjnie w rozwinięciu.
Wieści z Gamescom
Podczas targów w Kolonii Josh Sawyer pokazał nowy gameplay za pośrednictwem serwisu IGN.
Prezentuje on znacznie rozbudowanie interakcje skryptowane (poszerzone nawet o umiejętności klasowe), na które zapewne położony zostanie znacznie większy nacisk niż w Pillars of Eternity. Ponadto można zaobserwować różnorodność lokacji – oprócz zaśnieżonych obszarów występują zarówno lochy i tereny pozbawione śniegu. Zmierzymy się także z większą liczbą nieumarłych niż dotychczas.
Oprócz krótkiego pokazu rozgrywki zamieszczono też siedem nowych zdjęć.
Patch 2.0 (beta)
Wspomniany już patch testować można na Steamie (aby to zrobić należy podążać za tymi wskazówkami). Poniżej znajduje się lista największych zmian:
- AI towarzyszy – różne skrypty zachowań, np. agresywne, wspierające, obronne pozwalają na automatyczne sterowanie drużyną. AI można wyłączyć lub włączyć w każdej chwili. Więcej opcji pojawi się w przyszłości.
- Poprawione AI wrogów
- Możliwość resetowania poziomu towarzyszy i głównej postaci – skorzystać z niej można w tawernach i Caed Nua.
- Indywidualne skradanie – każda postać skrada się samodzielnie. Jeśli któryś członek drużyny zostanie wykryty, drugi pozostaje w ukryciu.
- Znaczniki odległości – każde zaklęcie i zdolności na odległość posiadają białe okręgi zasięgu (przydatne w czasie pozycjonowania postaci).
- Znaczniki celności – dotyczą zaklęć, zdolności, itd.
- Zmiana cechy percepcji – odpowiada ona teraz za celność, znosząc bonus do odbicia.
- Zmiana wartości procentowej zdrowia i wytrzymałości – wynosi obecnie 5% zamiast 3%.
- Zmiana systemu otwierania zamków – jeśli zamek jest powyżej poziomu potrzebnej mechaniki użyte zostają trzy wytrychy, poniżej odpowiedniego poziomu potrzeba zero, natomiast kiedy zamek odpowiada aktualnemu poziomowi mechaniki zużywa się jeden wytrych.
- Automatyczny zapis używa trzech slotów zamiast jednego
- Niektóre potwory mają odporności, np. zguby i smoki.
- Poprawiono bonusy, które dają ulepszenia twierdzy (z +1 do +3)
- I wiele innych poprawek (balans zaklęć, dopieszczanie audio, itd.)