Galawain

Galawain to patron łowiectwa we wszystkich formach, zarówno pogoni za zwierzyną jak i za wiedzą. Zwany Mądrym Ogarem [Clever Hound], Bogiem Poszukiwaczy [God-Seeker], Ojcem Potworów [Father of Monsters] i Panem Łowów [Lord of the Hunt].Galawain

Galawain ceni sobie wytrwałość i spryt niż brutalną siłę. Znajduje przyjemność w przemianie ofiary w drapieżnika i w każdej sytuacji, kiedy słabi zyskują przewagę nad silniejszymi.

Zwierzęta towarzyszące ludziom w  polowaniach (np. sokoły, psy) zostają poświęcone Bogu Poszukiwaczy. Zabicie ich lub znęcanie się nad nimi wywołuje gniew boga. Według legend przejawia się on w postaci przemiany ofiary swego oprawcy, który często pozostaje na łasce zwierzęcia, nad którym się pastwił.

Według legend Galawain służył kiedyś Woedice jako boski kat wykonujący egzekucje. Nakazywała mu niszczyć nieszczęsne jednostki, a nawet całe miasta śmiertelników. Mimo że Galawain nie sprawuje tej roli od stuleci, wielu wierzy, iż zacząłby znów, gdyby zaistniała taka potrzeba. Dlatego też zabójcy uważają go za swego patrona.

Manifestacje

  • W świecie śmiertelników Galawain manifestuje się jako wilk lub pies zwany Mądrym Ogarem, ale częściej można ujrzeć jego humanoidalną formę zwaną Odrzutkiem [The Changeling].
  • Odrzutek – to umięśniony mężczyzna o szerokich barach, kudłatych włosach i brodzie, orzechowej skórze i zwierzęcych cechach, np. orlańskich uszach i ostrych kłach. Towarzyszy mu zwykle grupa najbardziej straszliwych drapieżników takich jak niedźwiedź, wilk i stelgaer.

Wyznawcy

Galawain_conceptart

Do jego wiernych zaliczają się mieszkańcy pograniczy, konstablowie, poszukiwacze skarbów, odkrywcy, a nawet uczeni, z których wielu nosi jego symbol – głowę psa – wokół swojej szyi lub nadgarstka. Galawain jest także obrońcą dziczy i nieopanowanych przez cywilizację obszarów, gdzie łowy występują w swej najczystszej postaci codziennej walki o przetrwanie.

Galawain jest uwielbiany przez plemiona glanfatańskie. Pośród niektórych z nich odgrywa ważną rolę oceny prawowitości przywództwa (anamfaci), od którego wybrańców oczekuje się efektywności i zaradności w wykonywaniu zadań. Kiedy anamfatha umiera, zanosi się go wgłąb lasu w celu powierzenia zmarłego Bogu Poszukiwaczy. Jeśli ciało pozostanie nietknięte, wierzy się że zmarły otrzymał łaskę Galawaina, która pozwala dołączyć mu do bestii boga. Jeśli nie, ogary Galawaina rozerwą ciało na strzępy, a jego dusza będzie musiała sama odnaleźć drogę do zaświatów. W tym przypadku imię przywódcy zostaje wymazane, a jego czyny zapomniane.

Podobna tradycja występuje pośród wiernych Galawaina w innych kulturach. Mieszkańcy pograniczy i zdolni łowcy często na łożu śmierci idą wgłąb lasu, wierząc że ich dusze zasłużą na łaskę Galawaina. Odkrywcy zanotowali wysuszone ciała drwali, leżące miesiącami a nawet latami w nienaruszonym stanie. Dusze, które zyskały przychylność Boga Poszukiwaczy dołączają do jego grupy drapieżników. Dusze najbardziej ukochane mogą zapoczątkować nowy gatunek zwierząt. Jako Ojciec Potworów Galawain daje początek nowym drapieżnikom. Te stworzenia są zawsze przebiegłe, mądre i niebezpieczne, przejawiając cechy wybranego śmiertelnika.

Portfolio:

  • Przydomki: Bóg Poszukiwaczy, Mądry Ogar, Pan Łowów, Ojciec Bestii
  • Manifestacje: Podrzutek, Mądry Ogar
  • Domeny: łowiectwo, pościg, wiedza, odkrycia, wytrwałość, dzicz, drapieżniki, skrytobójcy
  • Sprzymierzeńcy: Woedika, Magrana
  • Wrogowie: Brak
  • Symbole: głowa psa często zrobiona ze zwykłej kości lub słoniowej
  • Wyznawcy: Glanfatanie, łowcy, druidzi, uczeni, odkrywcy, poszukiwacze skarbów, konstanblowie
  • Największe miejsca kultu: Eir Glanfath, Jelenioborze, Readceras
  • Frakcje: Kły
  • Zadania i misje: Dawna Królowa i Nowy Król
  • Dostępny dla kapłana: Nie
  • Powiązani Boscy: Boscy natury (rzekomo)