Broń

Każdy rodzaj broni ma cechy charakterystyczne, które odróżniają go od podobnych broni, np. pika posiada zwiększony zasięg, kiścienie ignorują częściowo odbicie gwarantowane przez tarczę, estoki negują DR, itd. Dodatkowo bronią różnią się w zależności od rodzaju zadawanych obrażeń (cięte, kłute i miażdżone). Reprezentują one jak bardzo są odpowiednie przeciwko stworzeniu bądź zbroi, np. zwykła kolczuga ma 40% podatności na obrażenia miażdżone.

Istnieje 28 typów broni wraz z dwoma unikalnymi wersjami dla każdego rodzaju (średnie i wielkie obrażenia). Dodatkowo, istnieją warianty jakości dla każdego rodzaju broni, np. solidna i  znakomita.

Broń biała

Prędkość ataku poszczególnej broni będzie się różnić, jednak w przypadku większości będzie zależało to od kategorii, do której należy. Postaci walczące bronią jednoręczną bez użycia tarczy, będą prawdopodobnie otrzymywać premię do celności. Szybkie bronie jednoręczne atakują częściej niż bronie jednoręczne. Bronie dwuręczne są wolniejsze od swych jednoręcznych kuzynów.

Szybka broń jednoręczna

Rodzaj broniZadawane obrażeniaTyp zadawanych obrażeńPremia
Stilleto9-13KłuteIgnoruje wartość progu obrażeń celu.
Rapier 9-13KłuteZwiększona celność
Kiścień9-13MiażdżoneIgnoruje część premii do odbicia gwarantowanej
przez tarczę.
Maczuga9-13MiażdżoneZwiększona celność
Sztylet9-13CięteZwiększona celność
Siekiera9-13CięteNiewielki bonus do obrony Odbicia

Większa broń jednoręczna

Rodzaj broniZadawane obrażeniaTyp zadawanych obrażeńPremia
Włócznia11-16KłuteZwiększona celność
Młot bojowy
 11-16Miażdżone/kłuteUżywa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń
Buława
11-16Miażdżone Ignoruje wartość progu obrażeń celu
Topór bojowy11-16CięteZwiększone obrażenia krytyczne
Szabla 13-19CięteZadaje dodatkowe obrażenia w miarę upływu czasu
Miecz11-16Cięte/KłuteUżywa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń.

 Broń dwuręczna

Rodzaj broniZadawane obrażeniaTyp zadawanych obrażeńPremia
Pika14-20KłuteZwiększony zasięg
Estok14-20KłuteIgnoruje wartość progu obrażeń celu
Morgensztern14-20Miażdżone/kłuteWysoka wartość przerwania.
Kostur bojowy 14-20MiażdżoneZwiększony zasięg
Halabarda 14-20Cięte/miażdżoneUżywa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń.
Miecz oburęczny14-20Cięte/kłuteUżywa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń.

Broń dystansowa

Zadaje wysokie obrażenia, ale tylko broń palna potrafi zadawać cios za ciosem niczym broń dwuręczna. Celowanie i wypalenie to taka sama animacja, a przeładowywanie inna i poruszenie się przerywa tę czynność.

Łuki

Przeładowywanie łuku jest stosunkowo szybkie. Strzały o kształcie szpikulca zadają obrażenia kłute, natomiast strzały o szerokiej główce cięte.

  • Łuk bojowy
  • Łuk myśliwski

Kusze

Przeładowywanie kuszy zabiera więcej czasu niż łuku, z kolei przeładowywanie arbaletu jest dłuższe niż kuszy. Kusze zadają więcej obrażeń od łuku podobnie jak arbalet zadaje więcej od kuszy.

  • Kusza
  • Arbalet

Broń palna

Broń palna zadaje potężne obrażenia, ale przeładowuje się naprawdę wolno, ma niską celność i znosi bonus do odbicia zapewniany przez magiczną zasłonę.

  • Pistolet
  • Garłacz
  • Arkebuz

Broń magiczna (10-16 + Moc x2 -> dodatkowe obrażenia)

To broń na dystans strzelająca pociskami, która jest bardzo szybka i celna, ale nie zadaje zbyt wielu obrażeń. Czarownicy używając broni magicznej,  otrzymują bonus do zdolności wybuchu.

  • Laska – miażdżone
  • Różdżka – kłute
  • Berło – miażdzone/cięte