Łowca [Ranger]

łowcaŁowcy są znakomitymi strzelcami wyborowymi, używającymi każdej broni dystansowej. Chociaż tradycyjnie polegają na łukach i kuszach, to niektórzy używają broni palnej, a nawet magicznych urządzeń. Niezależnie od wyboru ich uzbrojenia, nawet początkujący łowcy mogą szybko zaatakować, pozostawiając poważne rany, które prędko wyczerpią wytrzymałość i ruchliwość przeciwnika. Pomagają im ich zwierzęcy towarzysze – niesamowicie twarde i lojalne stworzenia, które dzielą swoje życia z ich panami. Jeśli oswojone zwierzę padnie w walce łowca otrzymuje negatywny efekt statusu obniżający celność (związana rozpacz).

Zdolności klasowe

Łowcy są drudzy w rankingu zadawania najwyższych obrażeń pojedynczym celom i mogą używać wszystkich swoich zdolności na dalekie dystanse. Zwierzęcy towarzysze uzyskują dodatkowe zdolności na poziomie 2,3, które zwiększają ich redukcję obrażeń o 1. Łowcy wybierają zwykle jedną z dwóch zdolności na poziom.

  • Zwierzęcy towarzysz [Animal Companion] – zdolność przyznawana automatycznie na początku. Łowca zaczyna grę ze zwierzęcym towarzyszem (może nadać mu imię), który walczy na jego rozkaz. Zwierzęcy towarzysze posiadają naturalnie wysoką redukcję obrażeń, co umożliwia im odciąganie uwagi przeciwników od ich panów. Można oswoić antylopę, dzika, jelenia, wilka i lwa.
  • Okaleczający strzał [Wounding Shot] – łowca celuje tak, by spowolnić ofiarę niczym uciekającą zwierzynę. Powoduje okulawienie i bazowe obrażenia periodyczne.
  • Szybkie celowanie (modalna) [Swift Aim] – łowca wpada w szybki i płynny rytm ofensywny, zmniejszając celność, ale zwiększając tempo strzelania, czas przeładowania broni dystansowej i tempo ataku bronią białą.
  • Naznaczona ofiara [Marked Prey] – wyznacza pojedynczego przeciwnika jako cel, przyznając łowcy i zwierzęcemu towarzyszowi premię do zadawanych mu obrażeń.
  • Obronna więź [Defensive Bond] – więź między łowcą i zwierzęcym towarzyszem pozwala na nadnaturalne postrzeganie zagrożenia. Oboje otrzymują znaczącą premię do obrony, jeśli znajdą się pod wpływem tego samego ataku obszarowego.
  • Zmysł drapieżnika [Predator’s Sense] – wzmacnia drapieżny instynkt zwierzęcego towarzysza, przyznając mu premię do obrażeń zadawanych celom będącym pod wpływem obrażeń periodycznych.
  • Obława [Stalker’s Link] – kiedy zwierzęcy towarzysz rozpoczyna walkę z przeciwnikiem przeciwległym do łowcy wyposażonego w broń dystansową, przeciwnik zostaje automatycznie Oflankowany.
  • Obalenie [Takedown] – nakazuje zwierzęcemu towarzyszowi powalenie celu.
  • Przebijający strzał [Driving Flight] – każdy atak dystansowy łowcy przeprowadzony jest z taką siłą, że przelatuje przez pierwszy cel i uderza w kolejny znajdujący się za nim (w obrębie 20-stopniowego łuku), powodując odpowiednio mniejsze obrażenia.
  • Krępujące korzenie [Binding Roots] – korzenie wyrastające z ziemi pod nogami celu powodują jego unieruchomienie.
  • Strzelanie obronne [Defensive Shooting] – liczne wspólne potyczki zaowocowały wysoką skutecznością zespołu łowca – zwierzęcy towarzysz. Łowca zyskuje premię do celności jeśli jego przeciwnik nawiązał już walkę ze zwierzęcym towarzyszem.
  • Wezwanie pana [Master’s Call] – przyzywa zwierzęcego towarzysza, który śpieszy do boku pana, powalając przeciwników na swej drodze bez nawiązywania walki.
  • Okrutna celność [Vicious Aim] – spowolnienie ataku i tempa przeładowania sprawia, że łowca celuje dokładniej, zyskując zwiększoną celność i obrażenia.

Dostępne w dodatku The White March:

  • Rozdwojone Strzały [Twinned Arrows] – kiedy łowca używa łuku myśliwskiego lub bojowego, może z każdym naciągnięciem wystrzelić dwie strzały. Każdy taki strzał ma obniżoną Celność.
  • Nieboszczyk [Play Dead] – zwierzęcy towarzysz łowcy pada na ziemię i przez pewien czas sprawia wrażenie martwego (nie można obrać go za cel), w tym czasie odzyskując Wytrzymałość.

Talenty klasowe łowcy

  • Okrutny towarzysz [Vicious Companion] – uczy zwierzęcego towarzysza łowcy brutalnej taktyki, dzięki czemu zadaje on większe obrażenia przy każdym trafieniu.
  • Dodatkowy okaleczający strzał [Bonus Wounding Shot] – łowca mierzy z zabójczą precyzją, co pozwala mu korzystać z dodatkowego Okaleczającego Strzału na potyczkę.
  • Szybko i pewnie [Swift and Steady] – łowca poprawia szybkostrzelność, zmniejszając negatywny wpływ szybkiego celowania na celność.
  • Brutalne Obalenie [Brutal Takedown] – łowca uczy zwierzęcego towarzysza ataku z użyciem obalenia, powodującego rany miażdżone.
  • Cierniste Korzenie [Thorny Roots] – krępujące korzenie łowcy mają paskudne ciernie, które zadają dodatkowe obrażenia kłute i cięte.
  • Wierny towarzysz [Faithful Companion] – zwierzęcy towarzysz łowcy zyskuje ulepszoną obronę przeciwko zauroczeniu, zamętowi i zdominowaniu.
  • Odporny Towarzysz [Resilient Companion] – zwiększa redukcję obrażeń zwierzęcego towarzysza przeciwko wszystkim rodzajom obrażeń.
  • Bezlitosny Towarzysz [Merciless Companion] – zwierzęcy towarzysz powoduje niewielką ilość obrażeń w wyniku podstępnego ataku u odpowiednich przeciwników.
  • Wzmocniona Więź [Strengthened Bond] – zwiększa łączoną premię zapewnianą przez Obronną Więź.