Serwis GameCrate napisał sprawozdanie z wizyty w studiu Obsidianu i dzieli się wrażeniami w wielkim skrócie w poniższym wywiadzie. Pełne tłumaczenie można przeczytać w rozwinięciu.
Wiele się dowiedzieliśmy o Pillars of Eternity podczas naszej ostatniej wizyty w studiu Obsidian Entertainment. Można poczytać o naszych doświadczeniach osobno, ale dla tych, którzy się śpieszą, przygotowaliśmy kolejno wypunktowanych dziesięć ciekawostek.
- System Twierdzy pozwoli na zbudowanie więzienia i zamykanie tam kluczowych wrogich postaci zamiast ich zabijać.
- Statystki zawsze są użyteczne dla każdej postaci w jakiś sposób. Na przykład inteligencja wpływa na wiele zdolności wojownika. Wojownicy o wysokiej inteligencji mogą przodować w poskramianiu tłumów na takie sposoby, na jakie stereotypowi, głupi wojownicy nie mogliby się porwać.
- Na komputerze projektanta postaci mieliśmy szansę spojrzeć na roboczą wersję smoka. Powiedziano nam, że smok spędził tysiące lat na jedzeniu “magicznych moździerzy” i dlatego pokrywają go skaliste, ametystowe wybrzuszenia. Grafika koncepcyjna była niesamowita i totalnie niepodobna do niczego, co widzieliśmy wcześniej w innych grach.
- Grafik środowiskowy pracował nad inspirowanym gotykiem lochem zamkowym z mozaikowatą podłogą i ponurymi gargulcami na ścianach.
- W świecie Eternity nie istnieje magia wskrzeszająca. Jest ona bardzo wpleciona w motyw duszy tak jak to, że jeśli któryś z twoich towarzyszy umrze, będzie to stanowić poważną sprawę odmiennie niż w typowych settingach fantasy.
- Istnieje obiekt w środowisku bardzo przypominający Słup Czaszek z Planescape: Torment wrzący od magicznej energii. Nie zdradzono nam żadnych szczegółów odnośnie tego, co to właściwie jest, ale na pierwszy rzut oka wywołało to takie skojarzenie.
- Chociaż rozmiar twojego ekwipunku jest ograniczony i bazuje na tradycyjnym systemie slotów, dodatkowe przedmioty, które podnosisz podczas przygód nie muszą pozostać niezabrane. Będziesz mieć opcję przerzucenia rzeczy do skrytki będącej kawałkiem ekwipunku bez dna, do której masz dostęp jedynie w miastach i obozowiskach.
- Nie istnieją pół-elfy, pół-krasnoludy i inne mieszańce rasowe – nie jest to czymś możliwym w tym uniwersum. Poza wyjątkiem w postaci Boskich [Godlike].
- Nigdy nie rozważano wprowadzenia multiplayera dla Pillars of Eternity po określeniu budżetu i rozmiaru projektu. Nie ma także planów dla funkcji pseudo-multiplayera w obecnych współczesnych grach.
- Chris Avellone nadal planuje napisać powieść w uniwersum Pillars of Eternity z nadzieją na więcej historii w najbliższej przyszłości.