Patch 1.04 — lista zmian

W 94. aktualizacji dziennika twórców Pillars of Eternity, deweloperzy opublikowali zmiany, jakie wprowadza patch 1.04 oraz zapowiedzieli pojawienie się tzw. beta patchów służących do testowania przyszłych łatek przed wypuszczeniem. Więcej szczegółów w rozwinięciu.

Patch 1.04 — najważniejsze zmiany:

  • Wskaźniki AOE powinny wyświetlać się prawidłowo, jeżeli postać gracza ma Intelekt na poziomie 10.
  • Możliwe staje się ukończenie questu Niezłomnego niezależnie od klasy, biografii i statystyk, podobnie jak popchnięcie jego zadania, jeśli gracz otrzymał odpowiednią wizję, a nie mógł jej przedyskutować.
  • Pojawiła się możliwość grabieży gniazda w Staropieśni.
  • Sagani dłużej nie wspomina imienia antagonisty, jeśli jeszcze go nie odkryliśmy.
  • Naprawiono przeskakiwanie kamery po wczytaniu gry. Kamera pozycjonuje się teraz na drużynie zamiast wędrować po mapie.
  • Zoptymalizowano system wczytaj/zapisz (nie ma już długiego ładowania się zapisów w głównym menu)
  • Zoptymalizowano pamięć RAM w systemach 32-bitowych, co oznacza że przechodzenie pomiędzy obszarami nie zużywa całej pamięci.
  • Przywrócono próbki dźwięku dla awanturników podczas dołączania ich w twierdzy.
  • Osiągnięcie „Wszystkie ulepszenia warowni” działa już poprawnie. Wystarczy wczytać zapis z rozbudowaną twierdzą, aby osiągnięcie zdobyć.
  • Osiągnięcie „Zabij wszystkie smoki” również naprawiono i wystarczy wczytać odpowiedni stan gry z pokonanymi jaszczurami, aby osiągnięcie zdobyć.

Pełna lista zmian, jakie wprowadza patch 1.04, dostępna jest w języku angielskim w rzeczonej aktualizacji.

Aby zapisać się do beta-patcha wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w ustawieniach Steam dla Pillars of Eternity (warto jednak zrobić kopię zapasową zapisów gry). Obisidian rozważa podobną opcję dla wersji GOG, chociaż jest ona raczej mało prawdopodobna.