Archiwum Dziennik twórców Hot News Project Eternity

Wielka aktualizacja: obszernie o Project Eternity

22 kwietnia 2013

Z powodów wewnętrznych nieco przespaliśmy poprzednią aktualizację, aczkolwiek już teraz prezentujemy w całości przetłumaczony materiał, który mimo opóźnienia jest naprawdę interesujący i wart przeczytania. W tej aktualizacji twórcy co prawda powtarzają rzeczy, które już wiemy, ale uzupełniają je o nieznane wcześniej szczegóły i dodają kilka nowości. Dział grafik koncepcyjnych wzbogacił się o modele głów aumaua. Zachęcamy do lektury!

Dziennik twórców Project Eternity

Aktualizacja nr 50 (16 kwietnia 2013 r.): Więc… Project Eternity.

Autor: Josh Sawyer, kierownik projektu.

Dziękujemy wszystkim za opinię o demie środowiska, które przedstawiliśmy w zeszłym tygodniu. Chociaż nadal pracujemy nad kilkoma aspektami grafiki środowiska, to doceniamy zarówno ciepłe słowa, jak i wszelkie sugestie, które otrzymaliśmy.

Z powodu rosnącego rozgłosu zauważyliśmy wielu nowych ludzi pytających o grę oraz to, że darczyńcy mogli przegapić wiele wieści od czasu zakończenia kampanii na Kickstarterze. Pomyśleliśmy więc, że dobrym pomysłem będzie przypomnieć, czym jest Project Eternity, oraz zaktualizować FAQ.

Chociaż duża część zawartych tu informacji pojawiała się już w poprzednich wpisach, to wzbogaciliśmy ten o kilka nowych ciekawostek.

 

Czym jest Project Eternity?
Project Eternity jest grą drużynową cRPG, inspirowaną grami opartymi o Infinity Engine (Baldur’s Gate 1 i 2, Icewind Dale 1 i 2 oraz Planescape: Torment), osadzoną w autorskim świecie, stworzonym przez Obsidian Entertainment. Kamera ma stałą, aksonometryczną (wysoki kąt) perspektywę z możliwością przybliżenia. Środowisko składa się z dwuwymiarowych teł oraz trójwymiarowych postaci i efektów wizualnych.

Ekipa developerów Project Eternity skupia się na trzech głównych ideach, które oddadzą tak bardzo uwielbiane przez graczy wrażenia z gier na Infinity Engine:

  • Unikalnych, pięknych i dynamicznych środowiskach, które zachęcają do eksploracji i ją nagradzają.
  • Fabule, która jest zarówno personalna, jak i głęboka, mająca wiarygodnych bohaterów i frakcje, które razem kreują przekonujące dylematy dla graczy.
  • Taktycznym systemie walki, będącym zarówno wyzwaniem, jak i zabawą, który może sprawiać coraz większe trudności wraz z użyciem opcjonalnych trybów gry.

 

Co znaczy „drużynowa gra” w Project Eternity?
Na początku gry gracz może stworzyć i zmodyfikować swoją postać, wybierając spośród sześciu ras i kilku grup etnicznych, jedenastu klas oraz kilku pochodzeń. W miarę jak gra postępuje, gracz może zwiększyć liczebność swojej drużyny do sześciu postaci. Dodatkowe postaci stanowi ośmiu towarzyszy zaprojektowanych przez Obsidian, a także każda nowa postać, którą gracz stworzy w Hali Awanturników [Adventurer’s Hall].

 

Jak wygląda walka?
Walka w Project Eternity będzie bardzo przypominać tę z gier opartych na Infinity Engine. Używać będzie systemu aktywnej pauzy, co oznacza, że zdarzenia na polu bitwy dzieją się w tym samym czasie, lecz gracz ma możliwość zastopowania gry w dowolnej chwili. Gracz wybiera i dowodzi jednym lub kilkoma członkami drużyny, wydając im rozkazy, począwszy od ciągłych umiejętności, jak wykonywanie standardowych ataków, po aktywację limitowanych umiejętności taktycznych, takich jak czary.

Tak jak gry na Infinity Engine, Project Eternity będzie umożliwiać funkcje auto-pauzy, które umożliwiają graczom ustalić sytuacje, w których gra automatycznie zostanie zastopowana (np. kiedy towarzysz pada nieprzytomny). Dostępny będzie także tryb powolnej walki, który może zostać użyty z pauzą lub zamiast niej. W trybie powolnej walki gracze mogą kontrolować jej przebieg bez konieczności całkowitego zatrzymywania rozgrywki.

 

Jakimi rasami można grać?
Gracze mogą wybrać spośród sześciu głównych ras występujących w tej części świata: ludzi, elfów, krasnoludów, orlan, aumaua oraz boskich [godlike]. Orlanie, aumaua oraz boscy występują tylko w świecie Project Eternity, choć boscy przejawiają pewne podobieństwa do “sferotkniętych” ras w innych settingach.

Orlanie to małe humanoidy, których cechami szczególnymi są dwutonowa skóra, znaczne owłosienie oraz bardzo długie uszy. Aumaua są dużymi, półwodnymi humanoidami o szerokim wachlarzu wzorców skóry, podłużnych głowach oraz półpłetwowatymi dłońmi i stopami.

Boscy nie są oddzielną rasą, lecz fenomenem spotykanym wśród przedstawicieli każdej rasy. To osobniki, które według powszechnych wierzeń zostały przekształcone przy porodzie przez bogów. Boscy mają nietypowy wygląd, który sprawia, że znacznie odstają od reszty, przez co, w zależności od danej kultury, odpychają lub przyciągają do siebie innych.

Wszystkie rasy oferują różne pochodzenia etniczne, które gracze mogą wybierać. Elfy: leśne [Wood] oraz blade [Pale]. Krasnoludy: górskie [Mountain] oraz północne [Boreal]. Orlanie: ogniści [Hearth] oraz dzicy [Wild]. Aumaua: wyspowi [Island] oraz wybrzeżni [Coastal]. Ludzie mają trzy pochodzenia: łąki [Meadow], ocean [Ocean] lub sawanna [Savannah]. Boscy pojawiają się wśród przedstawicieli każdej rasy, a ich wygląd znacznie odróżnia ich od ich rodziców.

 

Modele głów aumaua

 

Jak wygląda sprawa z klasami?
Postaci mogą być przedstawicielami jedenastu klas: barbarzyńców, bardów [chanters], psioników [ciphers], druidów, wojowników, mnichów, paladynów, kapłanów, łowców, łotrzyków lub czarowników. Klasy „główne” (wojownik, kapłan, łotrzyk, czarownik) są najbardziej podobne do ich odpowiedników w innych settingach. Klasy takie jak barbarzyńca, druid, mnich, paladyn czy łowca są podobne, lecz różnią się od nich w większym stopniu. Nowe klasy – bard [chanter] oraz psionik [cipher] – występują tylko w świecie Project Eternity.

Tradycyjne klasy różnią się w stopniu, w jakim oparte są na ich tradycyjnych odpowiednikach, np. wojownicy są generalnie mniej o nie oparci niż czarownicy. Jednakże system awansu postaci umożliwia graczowi naginanie tych ról, tworząc wojowników aktywnie używających umiejętności lub np. pasywnych czarowników. Balans klas jest dla nas ważny, lecz chcemy także sprawić, żeby granie każdą klasą było innym doświadczeniem oraz uzupełnieniem pozostałych klas.

 

Jak będzie wyglądać grafika?
Nasz styl graficzny jest dosyć realistyczny i używa raczej stonowanej, naturalnej palety kolorów, zwłaszcza w środowiskach zewnętrznych. Proporcje postaci są równie realistyczne. Wygląd i proporcje ekwipunku bazują na ich historycznych odpowiednikach z ogólnym podkreśleniem funkcji w ich formie. Jednakże jest to gra fantasy, więc wiele środowisk będzie fantastycznych, z nieziemską architekturą, niecodziennymi materiałami, wspaniałymi kolorami i pięknymi przystrojeniami. Oczywiście tam, gdzie będzie to pasować.

 

Co z settingiem i fabułą?
Project Eternity jest umiejscowione w świecie stworzonym przez Obsidian Enternainment, gdzie dusze śmiertelników są złączone z wiecznym, często nierozumianym cyklem życia i reinkarnacji. Wierzy się również, że nad owym cyklem pieczę sprawują sami bogowie. Chociaż kultury czy pojedyncze osobniki posiadają różne wierzenia odnośnie natury i celu tegoż cyklu, to ostatnimi czasy śmiertelnicy poczynili znaczne postępy w zrozumieniu jego fundamentalnych mechanizmów dzięki nauce.

Fabuła gry jest umiejscowiona w małym kraju na północnej półkuli świata zwanym Dyrwood. Dyrwood jest mocno zalesionym, przybrzeżnym regionem, gdzie osady założyły kolonialne mocarstwa zza oceanu i nawiązały niespokojne relacje z tubylcami – plemionami orlan i elfów, które są pilnie strzegą starożytnych ruin Eir Glanfath wewnątrz lasu. Eir Glanfath był starożytnym tyglem ras, który stworzył wiele wyszukanych, często ogromnych budowli z jakby żyjącego materiału zwanego adrą. Chociaż los starożytnych Glanfathan jest nieznany, to niebezpieczne i złożone ruiny, jakie po sobie pozostawili, dostarczają dowodów, że posiadali oni obszerną wiedzę dotyczącą dusz. Z tego powodu wszystkie otaczające kolonialne mocarstwa zaciekle walczą o szansę do eksploracji i splądrowania glanfathańskich budowli, co często wprowadza ich w stan konfliktu z tubylcami oraz między sobą.

Główny bohater historii Project Eternity jest nowym przybyszem w Dyrwood. Jest on uwikłany(a) w wystąpienie dziwnego, nadnaturalnego zjawiska. Wydarzenie to sprawia, że bohater znajduje się w trudnym położeniu, w którym musi on(a) eksplorować nowy świat by rozwiązać serię problemów, w które zostaje wciągnięty(a).

 

Jakiego silnika używa Project Eternity?
Project Eternity używa Unity wraz z autorskimi funkcjami stworzonymi przez Obsidian.

 

Na jakich platformach będzie dostępne Project Eternity?
Project Eternity zostanie wydane na Windows, Maca oraz Linuxa. Dystrybuowane będzie przez Steam oraz GOG.com

 

Czy Project Eternity będzie używać zabezpieczeń typu DRM?
Wersja GOG.com nie będzie ich posiadać. Wersja Steam działa na takiej samej zasadzie jak każda inna gra na tej platformie i nie będzie do niej dodany żaden DRM. Stałe połączenie z internetem nie jest wymagane do gry, ani żadne inne dodatkowe zabezpieczenie nie będzie przez nas narzucone.

 

Jakie pojawią się wersje językowe?
Oprócz wersji angielskiej, gra zostanie przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, hiszpański, polski oraz rosyjski.

 

Jakie rozdzielczości ekranu będą wspierane?
Project Eternity będzie wspierać rozdzielczości od 1280×720 w górę. Nasze środowiska są wyrenderowane w wysokich rozdzielczościach i dają duże możliwości skalowania.

 

To wszystko na ten tydzień. Dzięki za czytanie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *