Studio

Obsidian Entertainment

Obsidian Entertainment jest amerykańskim developerem gier założonym w 2003 roku po rozpadzie Black Isle Studios (odpowiedzialnego za takie gry jak Icewind Dale czy Planescape: Torment) przez jego byłych pracowników. Swoją siedzibę ma w Irvine w Kaliforni. Jego dyrektorem generalnym jest Feargus Urquhart.

obsidian_entertainment_logo

Obsidian Entertainment tworzy głównie kontynuacje gier innych firm. Do ich dorobku należą poniższe tytuły:

  • Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004)
  • Neverwinter Nights 2 (2006) oraz dodatki:
  • Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy (2007)
  • Neverwinter Nights 2:  Gniew Zehira (2008)
  • Alpha Protocol (2010)
  • Fallout: New Vegas (2010)
  • Dungeon Siege III (2011)
  • South Park: Kijek Prawdy (2014)

Obsidian Entertainment pracuje obecnie nad:

  • Pillars of Eternity (2014)
  • The Wheel of Time (data wydania nieznana)

Przed powstaniem Obsidian Entertainment, jego ekipa pracowała nad następującymi tytułami:

  • Fallout  (1997)
  • Fallout 2  (1998)
  • Planescape: Torment  (1999)
  • Icewind Dale  (2000) oraz dodatki:
  • Icewind Dale: Serce Zimy  (2001)
  • Icewind Dale: Serce Zimy – Trials of the Luremaster  (2001)
  • Arcanum: Opowieść o maszynie i magyi  (2001)
  • Icewind Dale II  (2002)
  • Świątynia Pierwotnego Zła  (2003)
  • Baldur’ Gate 3: The Black Hound (2004, anulowany)

Poza Obsidian Entertainment Chris Avellone pracuje nad:

  • Wasteland 2  (2014)
  • Torment: Tides of Numenera  (2015)