Archiwum Hot News Pillars of Eternity

Garść informacji o rozszerzeniu, sequelu, lokacjach i więcej…

21 lutego 2015

20 lutego 2015 r. parę serwisów zamieściło wrażenia z zamkniętego pokazu Pillars of Eternity z Paradox Convention. Tyczą się one głównie mechaniki gry i klas, jednak najciekawsze treści padły w wywiadzie PC World z Joshem Sawyerem, który wspomina o lokacjach w podstawce, pracach nad dodatkiem i możliwym sequelu. Całość okraszona została nowymi czteroma zdjęciami w wysokiej jakości znajdującymi się w rozwinięciu wieści.

  • Demo udostępnione serwisom zawierało mapy pokazane na targach Pax South, czyli Twierdzę Raedrica oraz szósty poziom Bezkresnych Ścieżek Od Nuy.
Lochy Od Nuy będą dość głęboką wyprawą
Lochy Od Nuy będą dość głęboką przeprawą.

 

  • Josh Sawyer twierdzi, że ponad 2/3 zawartości Eternity jest opcjonalne i nie uświadczymy tam skalowania poziomów, które występują jedynie podczas wątku głównego. Eksploracja ma nie przymuszać gracza do odwiedzenia wszystkich lokacji, lecz ma dawać poczucie wolności i przygody. Wspomniana już gotycka Twierdza Raedrica, do której można dostać się wcześnie w grze, stanowi jeden z opcjonalnych celów podróży. Jednak czeka nas ciężka przeprawa na niższych poziomach postaci, ponieważ forteca chroniona jest przez uzbrojonych po zęby strażników nastawionych wrogo do intruzów. Ten problem można rozwiązać na kilka ciekawych sposobów, np. poprzez dyplomację, próbę zakradnięcia się do środka albo odnalezienie alternatywnego wejścia do twierdzy (testującego umiejętność atletyki). Sposobów poradzenia sobie jest wiele i tylko od gracza zależy, co wybierze.
Ta rozeta naprawdę robi wrażenie!
Ta rozeta naprawdę robi wrażenie!
  • Jeśli chodzi o dodatek, to Obsidian jest we wczesniej fazie planowania. Wiadomo że po ukończeniu podstawki, gra utworzy automatyczny save zwany Point Of No Return, który można załadować do dodatku. Rozszerzenie stanowi oddzielną część gry z własną mapą i fabułą, aczkolwiek w jakiś sposób połączoną z główną grą. Na nową przygodę będzie można zabrać starych znajomych, czyli towarzyszy.
Czyż nie przypomina to Leża Bodhi?
Czyż nie przypomina to Leża Bodhi?
  • W sprawie sequela Josh chciałby umożliwić import zapisów gry z części pierwszej i stworzyć sagę z tym samym bohaterem na wzór Baldur’s Gate. Całkiem więc prawdopoobne, iż protagonista Pillars of Eternity przemierzy jeszcze niejeden kawałek Eory w przyszłych produktach. Josh wypowiedział się też entuzjastycznie o odzwierciedleniu wyborów z poprzedniej części dzięki importowi zapisów.
Trochę powiało architekturą Podmroku
Trochę jak architektura Podmroku.
  • Pillars of Eternity zawiera około 150 map (wliczając wszelkie wnętrza domostw, sklepów, itd.) Dla porównania pierwszy Icewind Dale wahał się od 100 do 110, a Baldur’s Gate II miał około 200.
  • Przypominamy że za niespełna miesiąc nastąpi premiera Pillars of Eternity (26 marca 2015), a za dwa tygodnie Obsidian będzie gościem Pax East i zaprezentuje panel z kolejnym demo.