Broń

Każdy rodzaj broni ma cechy charakterystyczne, które odróżniają go od podobnych broni, np. pika posiada zwiększony zasięg, kiścienie ignorują częściowo odbicie gwarantowane przez tarczę, estoki negują DR, itd. Dodatkowo bronią różnią się w zależności od rodzaju zadawanych obrażeń (cięte, kłute i miażdżone). Reprezentują one jak bardzo są odpowiednie przeciwko stworzeniu bądź zbroi, np. zwykła kolczuga ma 40% podatności na obrażenia miażdżone.

Istnieje 28 typów broni wraz z dwoma unikalnymi wersjami dla każdego rodzaju (średnie i wielkie obrażenia). Dodatkowo, istnieją warianty jakości dla każdego rodzaju broni, np. solidna i  znakomita.

Broń biała

Prędkość ataku poszczególnej broni będzie się różnić, jednak w przypadku większości będzie zależało to od kategorii, do której należy. Postaci walczące bronią jednoręczną bez użycia tarczy, będą prawdopodobnie otrzymywać premię do celności. Szybkie bronie jednoręczne atakują częściej niż bronie jednoręczne. Bronie dwuręczne są wolniejsze od swych jednoręcznych kuzynów.

Szybka broń jednoręczna

Rodzaj broni Zadawane obrażenia Typ zadawanych obrażeń Premia
Stilleto 9-13 Kłute Ignoruje wartość progu obrażeń celu.
Rapier 9-13 Kłute Zwiększona celność
Kiścień 9-13 Miażdżone Ignoruje część premii do odbicia gwarantowanej
przez tarczę.
Maczuga 9-13 Miażdżone Zwiększona celność
Sztylet 9-13 Cięte Zwiększona celność
Siekiera 9-13 Cięte Niewielki bonus do obrony Odbicia

Większa broń jednoręczna

Rodzaj broni Zadawane obrażenia Typ zadawanych obrażeń Premia
Włócznia 11-16 Kłute Zwiększona celność
Młot bojowy
 11-16 Miażdżone/kłute Używa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń
Buława
11-16 Miażdżone  Ignoruje wartość progu obrażeń celu
Topór bojowy 11-16 Cięte Zwiększone obrażenia krytyczne
Szabla  13-19 Cięte Zadaje dodatkowe obrażenia w miarę upływu czasu
Miecz 11-16 Cięte/Kłute Używa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń.

 Broń dwuręczna

Rodzaj broni Zadawane obrażenia Typ zadawanych obrażeń Premia
Pika 14-20 Kłute Zwiększony zasięg
Estok 14-20 Kłute Ignoruje wartość progu obrażeń celu
Morgensztern 14-20 Miażdżone/kłute Wysoka wartość przerwania.
Kostur bojowy  14-20 Miażdżone Zwiększony zasięg
Halabarda  14-20 Cięte/miażdżone Używa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń.
Miecz oburęczny 14-20 Cięte/kłute Używa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych
obrażeń.

Broń dystansowa

Zadaje wysokie obrażenia, ale tylko broń palna potrafi zadawać cios za ciosem niczym broń dwuręczna. Celowanie i wypalenie to taka sama animacja, a przeładowywanie inna i poruszenie się przerywa tę czynność.

Łuki

Przeładowywanie łuku jest stosunkowo szybkie. Strzały o kształcie szpikulca zadają obrażenia kłute, natomiast strzały o szerokiej główce cięte.

  • Łuk bojowy
  • Łuk myśliwski

Kusze

Przeładowywanie kuszy zabiera więcej czasu niż łuku, z kolei przeładowywanie arbaletu jest dłuższe niż kuszy. Kusze zadają więcej obrażeń od łuku podobnie jak arbalet zadaje więcej od kuszy.

  • Kusza
  • Arbalet

Broń palna

Broń palna zadaje potężne obrażenia, ale przeładowuje się naprawdę wolno, ma niską celność i znosi bonus do odbicia zapewniany przez magiczną zasłonę.

  • Pistolet
  • Garłacz
  • Arkebuz

Broń magiczna (10-16 + Moc x2 -> dodatkowe obrażenia)

To broń na dystans strzelająca pociskami, która jest bardzo szybka i celna, ale nie zadaje zbyt wielu obrażeń. Czarownicy używając broni magicznej,  otrzymują bonus do zdolności wybuchu.

  • Laska – miażdżone
  • Różdżka – kłute
  • Berło – miażdzone/cięte