Broń
Każdy rodzaj broni ma cechy charakterystyczne, które odróżniają go od podobnych broni, np. pika posiada zwiększony zasięg, kiścienie ignorują częściowo odbicie gwarantowane przez tarczę, estoki negują DR, itd. Dodatkowo bronią różnią się w zależności od rodzaju zadawanych obrażeń (cięte, kłute i miażdżone). Reprezentują one jak bardzo są odpowiednie przeciwko stworzeniu bądź zbroi, np. zwykła kolczuga ma 40% podatności na obrażenia miażdżone.
Istnieje 28 typów broni wraz z dwoma unikalnymi wersjami dla każdego rodzaju (średnie i wielkie obrażenia). Dodatkowo, istnieją warianty jakości dla każdego rodzaju broni, np. solidna i znakomita.
Broń biała
Prędkość ataku poszczególnej broni będzie się różnić, jednak w przypadku większości będzie zależało to od kategorii, do której należy. Postaci walczące bronią jednoręczną bez użycia tarczy, będą prawdopodobnie otrzymywać premię do celności. Szybkie bronie jednoręczne atakują częściej niż bronie jednoręczne. Bronie dwuręczne są wolniejsze od swych jednoręcznych kuzynów.
Szybka broń jednoręczna
Rodzaj broni | Zadawane obrażenia | Typ zadawanych obrażeń | Premia |
---|---|---|---|
Stilleto | 9-13 | Kłute | Ignoruje wartość progu obrażeń celu. |
Rapier | 9-13 | Kłute | Zwiększona celność |
Kiścień | 9-13 | Miażdżone | Ignoruje część premii do odbicia gwarantowanej przez tarczę. |
Maczuga | 9-13 | Miażdżone | Zwiększona celność |
Sztylet | 9-13 | Cięte | Zwiększona celność |
Siekiera | 9-13 | Cięte | Niewielki bonus do obrony Odbicia |
Większa broń jednoręczna
Broń dwuręczna
Rodzaj broni | Zadawane obrażenia | Typ zadawanych obrażeń | Premia |
---|---|---|---|
Pika | 14-20 | Kłute | Zwiększony zasięg |
Estok | 14-20 | Kłute | Ignoruje wartość progu obrażeń celu |
Morgensztern | 14-20 | Miażdżone/kłute | Wysoka wartość przerwania. |
Kostur bojowy | 14-20 | Miażdżone | Zwiększony zasięg |
Halabarda | 14-20 | Cięte/miażdżone | Używa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych obrażeń. |
Miecz oburęczny | 14-20 | Cięte/kłute | Używa bardziej korzystnego z dwóch typów zadawanych obrażeń. |
Broń dystansowa
Zadaje wysokie obrażenia, ale tylko broń palna potrafi zadawać cios za ciosem niczym broń dwuręczna. Celowanie i wypalenie to taka sama animacja, a przeładowywanie inna i poruszenie się przerywa tę czynność.
Łuki
Przeładowywanie łuku jest stosunkowo szybkie. Strzały o kształcie szpikulca zadają obrażenia kłute, natomiast strzały o szerokiej główce cięte.
- Łuk bojowy
- Łuk myśliwski
Kusze
Przeładowywanie kuszy zabiera więcej czasu niż łuku, z kolei przeładowywanie arbaletu jest dłuższe niż kuszy. Kusze zadają więcej obrażeń od łuku podobnie jak arbalet zadaje więcej od kuszy.
- Kusza
- Arbalet
Broń palna
Broń palna zadaje potężne obrażenia, ale przeładowuje się naprawdę wolno, ma niską celność i znosi bonus do odbicia zapewniany przez magiczną zasłonę.
- Pistolet
- Garłacz
- Arkebuz
Broń magiczna (10-16 + Moc x2 -> dodatkowe obrażenia)
To broń na dystans strzelająca pociskami, która jest bardzo szybka i celna, ale nie zadaje zbyt wielu obrażeń. Czarownicy używając broni magicznej, otrzymują bonus do zdolności wybuchu.
- Laska – miażdżone
- Różdżka – kłute
- Berło – miażdzone/cięte