Pillars of Eternity Backer Beta

W osiemdziesiątej czwartej aktualizacji Josh Sawyer przybliża szczegóły bety: od jej walorów fabularnych i mechanicznych aż po znane usterki, na które gracze mogą się natknąć w trakcie gry.

Dziennik twórców Pillars of Eternity

Aktualizacja nr 84 (18 sierpnia 2014 r.): Welcome to the backer beta

Autor: Josh Sawyer, kierownik projektu

Źródło

Pozdrawiamy i zapraszamy (w końcu) do bety! Doceniamy wszelkie wsparcie naszych darczyńców, którzy udzielili go podczas tej długiej wędrówki rozpoczętej od kampanii na Kickstarterze. Nadszedł czas, abyśmy spojrzeli na rzeczy, nad którymi pracowaliśmy, przetrząsnęli ich zawartość i pomyśleli, jak można je poprawić.

Praktyczna i użyteczna

Beta darczyńców początkowo będzie dostępna jedynie na Steamie i dla systemu Windows. Pracujemy ciężko nad jej importem na Linuxa i Maca w ciągu tych kilku tygodni. Jeśli chodzi o powiązanie bety z finalnym produktem – nie ma powodów do zmartwień. Beta to zupełnie oddzielny kawałek. Jeśli chcesz w nią zagrać, finalna gra nie będzie przykuta do Steama lub Windowsa.

Pierwszy pokaz bety odbył się na Gamescomie w Kolonii (Niemcy). Będziecie grać dokładnie w to samo, co można było tam zobaczyć. Z czasem planujemy aktualizować betę, aby przetestować wprowadzone poprawki wydajności, usuwać bugi, balansować grę i dokonywać jeszcze innych zmian, które przyniesie nam Wasz feedback.

Pillars of Eternity Backer Beta: ogr

Pillars of Eternity Backer Beta: ogr

Granie w betę nie jest objęte żadnym NDA. Jeśli chcecie podzielić się zdjęciami, filmami lub ogólnymi opiniami na forum, doceniamy wasze przemyślenia i krytykę.

Aby być na bieżąco z najnowszymi ogłoszeniami i informacjami, zapraszamy do Pillars of Eternity Backer Beta Announcements forum.

Zbawienna instrukcja do bety

Jeśli wykupiliście betę albo zawiera się ona w nagrodach z Kickstartera (od 110 dolarów), możecie teraz zajrzeć na swój Account Profile, by wykupić klucz.

Rozwiń wpis „Pillars of Eternity – Backer Beta”.

Na stronie konta należy kliknąć w zakładkę Products po lewej stronie. By wygenerować klucz, wystarczy kliknąć „Generate”.

Jeśli wygenerowaliście klucz, na górze powinna pojawić się stosowna wiadomość informująca o akcji zakończonej sukcesem.

Rozwiń znów „Pillars of Eternity – Backer Beta”, powinien widnieć tam klucz i instrukcja jak zainstalować produkt na Steamie, a potem ciesz się ze swoich pierwszych chwil w świecie Eory!

Zawartość bety

Oscyluje ona wokół wioski Dyrford oraz pobliskich dziczy i lochów. Rozpoczynasz od wybrania poziomu trudności (łatwy, normalny, trudny lub Ścieżka Potępionych), trybów gry (Ekspercki i Próby Żelaza) oraz stworzenia postaci. Masz dostęp do wszystkich ras, podras, klas i początkowych kultur jak i teł.

Stworzona postać znajduje się na pierwszym poziomie, lecz grę zaczyna się z awansem na piąty. Choć w becie znajduje się kilka talentów, funkcjonalność jedenastu klas powinna być odczuwalna. Jest dla nas szalenie ważne, by klasy miały solidne podstawy zanim zaimplementujemy więcej talentów lub zdolności.

Oprócz twojej postaci w drużynie znajdzie się czterech, ekstremalnie zwykłych towarzyszy – BB Wojownik, BB Łotrzyk, BB Kapłan i BB Czarownik. Postacie są lekko uzbrojone z dobrym orężem i sprzętem na poziomie piątym. Żadne z nich nie znajdzie się w finalnej grze, noszą bardzo ogólne wyposażenie (pierścienie, płaszcze, łupy, żywność).

Pillars of Eternity Backer Beta: walka z pająkami

Pillars of Eternity Backer Beta: walka z pająkami

Zadania w becie mają sztucznie zawyżone punkty XP, aby można było awansować z piątego do ósmego poziomu doświadczenia dzięki zrobieniu wszystkiego, co oferuje rozgrywka.

Oprócz eksploracji, rozmów, grabienia i walki można również zabrać się za eksperymentowanie:

  • Wytwarzanie i zaklinanie – Wytwarzanie pozwala na tworzenie produktów spożywczych (żywność, mikstury i zwoje). Zaklinanie modyfikuje bronie, pancerze i tarcze. Tyczy się to też unikalnych przedmiotów.
  • Zatrudnianie poszukiwaczy przygód – Gdy porozmawiasz z Denglerem w Karczmie Dracogen [Dracogen Inn], można spytać o zatrudnienie awanturników jako dodatkowych członków drużyny.
  • Zapasy obozowe i tawerny Pillars of Eternity wykorzystuje system oparty na zasobie odpoczynku. „W polu” możesz używać zapasów obozowych w ograniczonej ilości (liczba w rogu ogniska w pobliżu głównej części HUD). Liczba tych zapasów zależy od poziomu trudności. Niemniej jednak można się zdecydować na odpoczynek w Karczmie Dracogen. Odpoczynek w stajni jest tani, ale nie zapewnia żadnych profitów. Im droższe pokoje, tym lepsze premie z długotrwałymi buffami dla drużyny.

Czego tu nie ma?

Po pierwsze, nic co zawiera beta, nie ma bezpośredniego związku z głównym wątkiem Pillars of Eternity. Świadomie wyrzuciliśmy spoilery, tak więc nasi darczyńcy mogą spać spokojnie. Żadne z questów nie ma związku z główną fabułą tak jak i towarzysze, których nie będzie normalnie w grze.

Po drugie, brak twierdzy. Ma ona wiele dodatkowych map, postaci i zawartości, która częściowo łączy się z wątkiem głównym. Włączenie ich przyniosłoby sporo trudu i znacznie zwiększyło zakres mapy.

Pillars of Eternity Backer Beta: Ruiny

Pillars of Eternity Backer Beta: Ruiny

Wreszcie, nie ma niczego, co wychodzi poza ósmy poziom. Fakt, niektóre rzeczy wkradły się do bety, ale nie dostały naszej uwagi. Są normalnie poza zasięgiem, choć dzięki magii h4x można je wydobyć na powierzchnię.

Priorytet: Feedback

Jako uczestnicy bety, macie prawo do odzewu na tematy, jakie tylko przyjdą Wam do głowy. Jeśli chcecie być naprawdę pomocni, jest kilka obszarów, które mogą czekać na Waszą pomoc.

  • Klasy – Czy wszystkie klasy są wyraźne i użyteczne? Czy rozwój ich zdolności wydaje się być spójny? Czy któraś klasa jest zbyt skomplikowana? Czy jakaś powoduje niezaangażowanie?
  • Rasy – Czy rasy i podrasy różnią się od siebie? Czy ich tekstury i modele Wam odpowiadają? Czy ich premie rasowe i zdolności specjalne są interesujące?
  • Atrybuty – Czy jakiś atrybut jest bezcenny, bez którego nie można zbudować postaci? Czy są też beznadziejne, takie które wydają się nie mieć żadnej wartości? Czy atrybuty zniekształcają klasy?
  • Wyposażenie – Czy (nie) lubicie widzieć różne bronie, pancerze, tarcze, mikstury, zwoje i inne? Które przedmioty były całkiem fajne, a które do bani?
  • Wytwarzanie i zaklinanie – Jak łatwo zrozumieć i używać mechanizmy systemu? Czy zabawa z nimi jest warta zachodu?
  • Rozmowy i zadania – Czy jesteście zadowoleni z zadań i rozmów w becie? Czy są jakieś aspekty estetyczne, prezentacji czy ogólnego czucia rozmów, które się nie spodobały?
  • Walka – Czy  ogólne doświadczenie walki jest zadowalające, szczególnie bieganie, mechanika i poziom trudności? Czy system losowania ataku (pudło/draśnięcie/trafienie/krytyk) ma sens? Czy związek obrażeń i progu obrażeń jest przejrzysty? Tak jak związek wytrzymałości ze zdrowiem?
  • Interfejs użytkownika – Czy kreator postaci jest w porządku i przejrzysty?  Czy każdy szczebel kreatora dawał Wam wystarczająco dużo informacji do podjęcia decyzji? Czy główny HUD gry jest łatwy w obsłudze i do zrozumienia? Czy któreś jego części są pogmatwane, źle usytuowane albo czy używają „języka” trudnego do rozszyfrowania? Czy inwentarz, karta postaci oraz dziennik są łatwe i zrozumiałe do użycia?

Jeśli chcielibyście to przedyskutować, zapraszamy na Pillars of Eternity Backer Beta Discussion Forum.

Apel o przyzwoitość

Jako darczyńcy, którzy zdecydowali się na udział w becie, z pewnością jesteście jednymi z najbardziej pasjonujących ludzi i dostrzegającymi szczególiki, gdy gracie w Pillars of Eternity. My jako deweloperzy oczekujemy, że będziecie mieć bardzo pozytywne lub negatywne opinie o wielu rzeczach, jakie ujrzycie w becie. Chociaż nie należy powstrzymywać swoich sądów, proszę o skupienie się na konstruktywnej krytyce, która pozwoli nam uczynić grę jeszcze lepszą. To że coś nie odpowiada jest nam przydatne, ale jeszcze bardziej użyteczne jest wprowadzenie  zmian, które pozwolą na polubienie niezbyt fajnych elementów.

Pillars of Eternity Backer Beta: Dyrford nocą.

Pillars of Eternity Backer Beta: Dyrford nocą.

 Znane problemy

Pillars of Eternity znajduje się obecnie w fazie beta, ale jest ogromną grą z wielością systemów i zawartości. Gdy coś naprawiamy, często inne rzeczy doznają przypadkowo uszczerbku. Są też rzeczy, którymi powinniśmy się zająć, po tym jak beta wystartowała. I oczywiście tysiące darczyńców zobaczą mieszankę klas, ras i wyposażenia, których wewnętrznie nie przetestowaliśmy. Dlatego zrobiliśmy listę znanych problemów dla bety. Ranga tych problemów waha się od małych do dużych, lecz właściwie chcieliśmy dać znać, że pracujemy nad rozwiązaniami.

Kiedy napotkacie coś na drodze, informujcie na Pillars of Eternity Backer Beta Bug Forum. Proszę nie używać opcji wsparcia technicznego dla bugów tylko wskazanego forum. Wsparcie techniczne służy do rozwiązywania problemów z kontami albo darczyńcami, którzy nie mogą dostać się do bety.

  • Pathfinding – jesteśmy w trakcie rozwiązywania problemów z pathfindingiem.  W becie można natknąć się na fluktuacje, zacięcie się czy utknięcie w innych postaciach albo nakładanie się okrągłego znacznika z innymi w walce.
  • Ślizganie się – można zobaczyć ślizgające się postaci, gdy ich animacja nie współgra z ruchem. To jest znany błąd.
  • AI – niektóre postacie (w tym drużyna) mogą nie odpowiadać na polecenia. Albo utknąć, atakując albo przeładować loopy. Odkryliśmy, że początkowy zestaw AI dla wrogów wymaga dodatkowej funkcjonalności i parametrów, które zaimplementujemy w becie.
  • Zaznaczanie postaci – otrzymaliśmy feedback dotyczący wybierania postaci i wyznaczania im działań. Ważne jest, by odzew był natychmiastowy i konkretny.
  • Stat Blocks – wiele czarów, zdolności i przedmiotów nie jest zaprogramowanych do wyświetlania odpowiednich informacji. Jesteśmy w trakcie poprawiania tego w odpowiednich interfejsach.
  • Balanas atrybutów – testerzy donieśli, że stanowczość i percepcja są mniej atrakcyjne dla postaci od  mocy, budowy, intelektu i zręczności. Dyskutujemy nad różnymi rozwiązaniami w tym momencie.
  • Wytrzymałość i zdrowie nieintuicyjne – dowiedzieliśmy się od graczy i testerów, że system zdrowia i wytrzymałości okazał się być nieintuicyjny. Choć dostaliśmy także odzew dotyczący tego, że system był dobrze odbierany po uprzednim wytłumaczeniu.
  • Zabugowani łowcy – wyjątkowa wspólna wytrzymałość/zdrowie łowców i ich zwierzęcych towarzyszy była kłopotliwa do zaimplementowania i spodziewaliśmy się, że sprawią problemy.
  • Przepakowani pieśniarze – Z pewnością są potężni. Zostaną trochę osłabieni, ale do tego czasu można się rozkoszować klasą barda, która rządzi.
  • UI – Nasze UI jest ciągle kończone i implementowane. Rzeczy jak ekran śmierci, UI ukrycia i zaangażowania w walkę, to wszystko jest ciągle w ruchu.
  • Zabugowane zdolności i czary – pracujemy nad całością, choć ciągle można znaleźć czary i zdolności nie działające jak należy.
  • Brakujące części – jest parę rzeczy, które są jeszcze w procesie wgrywania jak VFX, Audio i ikonki. Niektórych części po prostu nie ma albo są tymczasowo.
  • Źle działające mgły wojny – nie blokuje ona obecnie linii wzroku.
  • Optymalizacja – gra nie jest jeszcze do końca zoptymalizowana. Można zauważyć, że wciąż na poprawę czeka wydajność i czas ładowania.
  • System wczytaj i zapisz – pracujemy nad wieloma usterkami przy zapisie i wczytywaniu. Modalne i pasywne zdolności mogą się czasem dublować, gdy są ładowane. Także opcja kontynuuj wymaga troski. Najlepiej używać po prostu wczytaj zamiast kontynuuj na tę chwilę.

Znów, dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania Pillars of Eternity i za udział w becie! Z Waszą pomocą możemy poprawić Pillars of Eternity i sprawić, że będzie przynosił jeszcze więcej radości jako finalny produkt.