Witalność

Witalność postaci reprezentują dwa składniki: Wytrzymałość [Stamina] i Zdrowie [Health]. Jest to miernik ile obrażeń może przyjąć na siebie postać zanim padnie nieprzytomna, zostanie okaleczona albo zginie. W świecie Eternity leczenie i wiedza medyczna jest ograniczona.  Lekarstwa często jedynie łagodzą objawy lub w najlepszym wypadku przynoszą efekt placebo i nie ma szybkiego magicznego „lekarstwa” na choroby.

Wytrzymałość

Wytrzymałość przedstawia obrażenia krótkoterminowe lub ile obrażeń, może otrzymać dana postać, zanim straci przytomność. Wytrzymałość stosunkowo łatwo  uzupełnić lub zregenerować za pomocą przedmioty, czary, zdolności, co często wykorzystuje się na polu bitwy, by odwrócić losy walki. Po zakończeniu walki wytrzymałość szybko się regeneruje. Większość obrażeń jest przyjmowana na wytrzymałość. Jeżeli postać straci całą wytrzymałość, pada nieprzytomna. Niektóre zdolności pozwalają ocucić nieprzytomną postać, ale [normalnie] pozostają one poza walką, zanim ta się skończy.

Zdrowie

Zdrowie przedstawia obrażenia długoterminowe lub ile obrażeń, może przyjąć postać, zanim otrzyma status okaleczenia lub zginie. Zdrowie znacznie trudniej odzyskać niż wytrzymałość. Nie regeneruje się automatycznie i nie można go podnieść żadnymi czarami albo zdolnościami. Jedynie odpoczynek może odnowić zdrowie. Dla graczy zdrowie członków drużyny to miernik tego, jak dalece są zdolni ryzykować od bezpiecznego punktu odpoczynku. Utrata zdrowia następuje w tym samym czasie co wytrzymałości, ale na poziomie części jego wartości (w proporcjach 1:4). Kiedy zdrowie postaci gracza lub towarzysza spada do zera, zostają oni pozbawieni przytomności oraz okaleczeni (w standardowej rozgrywce) lub zabici (w przypadku Trybu Eksperckiego lub wybrania takiej opcji przy standardowej rozgrywce).

Mechanika/Przykład

Gdy postać otrzymuje obrażenia, najpierw są one przyjmowane przez wytrzymałość, a potem ich część przenosi się w zdrowie. Normalnie 1/4 obrażeń z wytrzymałości jest zamieniana na obrażenia zdrowia, np. jeśli postać przyjmie 12 punktów obrażeń, straci 12 pkt wytrzymałości i 3 punkty zdrowia.

  • Postać która straci wytrzymałość w 100%,  straci także 25% obecnego poziomu zdrowia.
  • Jeśli postać straciłaby 400% wytrzymałości [to jest 4 razy padnie nieprzytomna, przyp. Feniks] w czasie licznych bitew (bez odpoczynku), zdrowie miałoby 0%.
  • Niektóre postacie, np. barbarzyńcy mają inną mechanikę konwertowania obrażeń z wytrzymałości na zdrowie.
  • Jedynie wojownicy regenerują wytrzymałość w czasie walki.