Odpoczynek
Odpoczynek jest jedynym sposobem na zregenerowanie zdrowia, usunięcie statusu agonii i odnowienia wszystkich czarów, zdolności, talentów.
Podczas podróży odpoczywa się za pomocą zapasów obozowych uzależnionych od poziomu trudności. Również tawerny i gospody w miejscach zurbanizowanych gwarantują odpoczynek i dają długotrwałe premie podobnie jak dom gracza w twierdzy.
By odpocząć, należy nacisnąć odpowiedni przycisk, następnie gra sprawdza czy lokacja jest bezpieczna. Odpoczywanie zawsze zabiera 8 godzin. Podczas snu drużyna jest bezpieczna przed atakami, choć potwory mogą się odradzać w niektórych obszarach, ale nie zawsze.
Lokacje służące odpoczynkowi
Gospody i dom gracza
Odpoczynek w gospodzie czy w domu gracza zapewnia dodatkowe premie. W zależności od pokoju w gospodzie, dostaje się inne bonusy odpowiednie do jego rodzaju, np. droższe pokoje dają większe bonusy lub większą ich liczbę. Trwają określoną ilość godzin po odpoczynku. Nie da się “nagromadzić” kilku bonusów z różnych pokojów, gdyż można odpocząć tylko w jednym, co niweluje dotychczasowe (jeśli takie były).
Twierdza
- Plac ćwiczeń (Moc+3)
- Książnica (Wiedza+3)
- Forum (Intelekt+3)
- Labirynt z żywopłotu (Skradanie się+3)
- Baszty (Percepcja +3)
- Gajówka (Przetrwanie +3)
- Kaplica (Stanowczość +3)
- Leśne szlaki (Kondycja +3, Atletyka +2)
- Sklep wynalazcy (Mechanika +3)
- Sklep rzemieślnika (Zręczność +3)
Gospoda Dracogen, Jeleni Bród
- Stajnie
- Gniazdo żmija (Zręczność +2, redukcja obrażeń od ognia+6)
- Jama draka (Kondycja +2, Moc +1, 10% obrażeń przeciwko bestiom)
- Leże smoka (Kondycja +2, Moc +2, Intelekt +2)
Gospoda pod Czarnym Ogarem, Złocona Dolina
- Jelenioborska duma (Stanowczość +2)
- Odpoczynek rzemieślnika (Mechanika +1, Percepcja +1)
Niebiańska Latorośl, Gawęda, Bliźniacze Wiązy
- Niebiańska komnata (Moc+2, Kondycja+2, Stanowczość+2)
- Wytchnienie wędrowca (Stanowczość+1, Przetrwanie+1)
Słony Maszt, Dar Ondry, Zatoka Buntu
- Błyszcząca perła (Kondycja+2, Atletyka+1)
- Szeroka rufa (Zręczność+1, Percepcja+1)
Pod Osmaloną Beczułką, Paprotny Brzeg, Zatoka Buntu
- Bandycka ostoja (Percepcja+1, Skradanie się+1)
- Izba szlachecka (Intelekt+2, Wola+10)
Liś i Gęś, Miedziane Aleje, Zatoka Buntu
- Izba łucznicza (Atletyka+1, Mechanika+1, Celność z dystansu+5)
- Izba kupiecka (Percepcja+1, Stanowczość+1)
- Komnata cudów świata (Intelekt+1, Wiedza+2)
- Lisia nora (Zręczność+2, Przetrwanie+1,Obrona przy odstąpieniu+10)