Odpoczynek

Odpoczynek jest jedynym sposobem na zregenerowanie zdrowia, usunięcie statusu agonii i odnowienia wszystkich czarów, zdolności, talentów.

Podczas podróży odpoczywa się za pomocą zapasów obozowych uzależnionych od poziomu trudności. Również tawerny i gospody w miejscach zurbanizowanych gwarantują odpoczynek i dają długotrwałe premie podobnie jak dom gracza w twierdzy.

By odpocząć, należy nacisnąć odpowiedni przycisk, następnie gra sprawdza czy lokacja jest bezpieczna.  Odpoczywanie zawsze zabiera 8 godzin. Podczas snu drużyna jest bezpieczna przed atakami, choć potwory mogą się odradzać w niektórych obszarach, ale nie zawsze.

Lokacje służące odpoczynkowi

Gospody i dom gracza

Odpoczynek w gospodzie czy w domu gracza zapewnia dodatkowe premie. W zależności od pokoju w gospodzie, dostaje się inne bonusy odpowiednie do jego rodzaju, np. droższe pokoje dają większe bonusy lub większą ich liczbę. Trwają określoną ilość godzin po odpoczynku. Nie da się „nagromadzić” kilku bonusów z różnych pokojów, gdyż można odpocząć tylko w jednym, co niweluje dotychczasowe (jeśli takie były).

Twierdza

  • Plac ćwiczeń (Moc+3)
  • Książnica (Wiedza+3)
  • Forum (Intelekt+3)
  • Labirynt z żywopłotu (Skradanie się+3)
  • Baszty (Percepcja +3)
  • Gajówka (Przetrwanie +3)
  • Kaplica (Stanowczość +3)
  • Leśne szlaki (Kondycja +3, Atletyka +2)
  • Sklep wynalazcy (Mechanika +3)
  • Sklep rzemieślnika (Zręczność +3)

Gospoda Dracogen, Jeleni Bród

  • Stajnie
  • Gniazdo żmija (Zręczność +2, redukcja obrażeń od ognia+6)
  • Jama draka (Kondycja +2, Moc +1, 10% obrażeń przeciwko bestiom)
  • Leże smoka (Kondycja +2, Moc +2, Intelekt +2)

Gospoda pod Czarnym Ogarem, Złocona Dolina

  • Jelenioborska duma (Stanowczość +2)
  • Odpoczynek rzemieślnika (Mechanika +1, Percepcja +1)

Niebiańska Latorośl, Gawęda, Bliźniacze Wiązy

  • Niebiańska komnata (Moc+2, Kondycja+2, Stanowczość+2)
  • Wytchnienie wędrowca (Stanowczość+1, Przetrwanie+1)

Słony Maszt, Dar Ondry, Zatoka Buntu

  • Błyszcząca perła (Kondycja+2, Atletyka+1)
  • Szeroka rufa (Zręczność+1, Percepcja+1)

Pod Osmaloną Beczułką, Paprotny Brzeg, Zatoka Buntu

  • Bandycka ostoja (Percepcja+1, Skradanie się+1)
  • Izba szlachecka (Intelekt+2, Wola+10)

Liś i Gęś, Miedziane Aleje, Zatoka Buntu

  • Izba łucznicza (Atletyka+1, Mechanika+1, Celność z dystansu+5)
  • Izba kupiecka (Percepcja+1, Stanowczość+1)
  • Komnata cudów świata (Intelekt+1, Wiedza+2)
  • Lisia nora (Zręczność+2, Przetrwanie+1,Obrona przy odstąpieniu+10)