Pieśniarz [Chanter]

piesniarzPieśniarze to gawędziarze i skarbnica starożytnej wiedzy z niezliczonych tradycji kulturowych. Używają owych legend i opowieści do pobudzania wspomnień śniących zagubionych dusz i fragmentów dusz otaczających ich wokoło. Duchy reagują, tworząc magiczne efekty, odgrywając swoją rolę w odnawianiu legend. W ten sposób pieśniarze działają niczym reżyserzy nadnaturalnych aktorów, czerpiąc z tego korzyści.

Z powodu ich silnego skupienia na opowieściach ludowych i gawędzenia otrzymują oni premię do umiejętności wiedzy. Jako badacze wielu zagubionych i zapomnianych krypt antycznej Eory, pieśniarze mają także premię w mechanice pomagającą im ominąć skomplikowane zamki i pułapki.

Pieśniarze posługują się nie tylko strofami i pieśniami. Z każdą płynącą strofą, pieśniarze mają większą kontrolę nad pomagającymi im duchami. Gdy osiągnięta zostaje wystarczająca kontrola, pieśniarze mogą przekierować je do wykonania pojedynczego potężnego zaklęcia zwanego inwokacją. Inwokacje są często zorientowane na wspieranie, lecz niektóre zapewniają potężne premie bojowe. Inwokacje są tak potężne, że przerywają działanie pieśni, zakłócając ich efekty na kilka sekund, dopóki pieśniarz nie odzyska pieśni.

Zdolności klasowe:

Pieśniarze wybierają na początku dwie strofy i jedną inwokację. Na kolejnych poziomach otrzymują możliwość wyboru po jednej strofie i inwokacji z aktualnego poziomu albo wcześniejszego. Pieśniarze nie mają automatycznie otrzymywanej na początku zdolności jak inne klasy (została ona przesunięta do talentów). Pieśń może zawierać maksymalnie do 10 strof, a inwokacja wymaga odpowiednio konkretnej ilości strof do wyśpiewania.

Strofy pierwszego poziomu:

  • Towarzyszy Widok Odwagą Ich Natchnął [At the Sight of their Comrades, their Hearts Grew Bold] – podnosi hart i wolę sprzymierzeńców.
  • Błogosławiony Wengridh, Śród Ludu Najchyższy [Blessed Was Wengridh, Quickest of His Tribe] – zwiększa tempo ruchu i refleks wszystkich sprzymierzeńców w obszarze działania.
  • Tępe Ostrze, Zgięty Sztych [Dull the Edge, Blunt the Point] – zmniejsza zadawane przez wrogów obrażenia cięte i kłute.
  • Spuchły Im Języki i Zaniemówili [Thick Grew Their Tongues, Stumbling O’er Words] – zmniejsza koncentrację wrogów w obszarze działania.
  • Przybywajcie, Wichry Śmierć Niosące [Come, Come Soft Winds of Death] – wysysa część wytrzymałości wszystkich wrogów znajdujących się na obszarze zaklęcia.

Strofy drugiego poziomu:

  • Lis Przed Rolnikiem Zwinnie Uciekał [The Fox from the Farmer Did Run and Leap] – obniża celność wrogów odstępujących od walki.
  • Oto Ich Niezliczone Zastępy, Zwiastuny Zagłady [Lo, Their Endless Host, the Harbingers Doom] – przeraża wszystkich wrogów w obszarze działania.
  • Szron i Mróz za Karthem Kroczyły [Rime and Frost Followed the Footfalls of Karth] – otacza sojuszników aurą mrozu okulawiającą wrogów i zadającą im obrażenia od mrozu.
  • Szybkoręka Ila Strzały Wypuszczała [Sure-Handed Ila Nocked Her Arrows with Speed] – skraca czas przeładowania i podnosi szybkość broni dystansowanych sprzymierzeńców.
  • Dwunastu Stanęło Przeciw Mocy Świętego [One Dozen Stood Against the Power of the Saint] – skraca czas trwania przestrachu i przerażenia oraz wzmacnia obrony przed tymi efektami statusu dla sprzymierzeńców.

Strofy trzeciego poziomu:

  • Siedmioro Na Pokład Ruszyło [Seven Men, Onto the Deck They Went] – sojusznicy otrzymują premię do redukcji obrażeń od zimna i porażenia, a także wzmocnią obronę przed powaleniem.
  • Smok Wierzgnął, Smok Zawył [The Dragon Thrashed, The Dragon Wailed] – generuje pole parzące wrogie cele i zadające im obrażenia cięte.
  • Na Tarczach Srebrnych Rycerzy Łamały Się Ostrza i Strzały [The Silver Knights’ Shields Broke Both Arrow and Blade] – podnosi odbicie sprzymierzeńców.
  • Aefyllath Ues Mith Fyr – dodaje poparzenia do obrażeń zadawanych przez broń sprzymierzeńców.

Dostępne w dodatku The White March:

Strofy czwartego poziomu

  • Oczy osłonili przed fampyra wzrokiem [They Shielded Their Eyes ‚Gainst the Fampyr’s Gaze] – pieśniarz zyskuje do woli i odporności na zauroczenie, dominację i zamęt.
  • Odwaga jej jak stal nie ugięta [Her Courage Thick as Steel]– tworzy barierę, która pochłania obrażenia zadane sojusznikom pieśniarza.
  • Stary siec nie chciał spocząć nienasycony [Old Siec Would Not Rest ’til His Hunger Was Sated] – sprzymierzeńcy pieśniarza otrzymują część zadanych przez siebie obrażeń w formie wytrzymałości.

Inwokacje pierwszego poziomu:

  • Jak Hel-Hyraf w Tarczę Uderzył [And Hel-Hyraf Crashed upon the Shield] – obniża redukcję obrażeń wrogów w polu działania.
  • Ni Topór, Ni Burza Rady Mu Nie Dały [Not Felled by Axe, Nor Broken by Storm] – podnosi sprzymierzeńcom redukcję obrażeń ciętych i od porażenia.
  • Białe Larwy w Trupich Brzuchach Skłębione [White Worms Writhed in the Bellies of the Dead] – powoduje, że z ciał poległych wrogów wyłażą trzy wielkie robaki zadające obrażenia miażdżone.
  • Grzmot Jak Fale Czarnych Mórz [The Thunder Rolled like Waves on Black Seas] – ogłusza i odpycha przeciwników.
  • Trzykrotnie Skrzywdzona, Trzykrotnie Pomszczona [Thrice Was She Wronged, and Thrice Justly Avenged] – tworzy trzy błyskawice porażające każdego w swym sąsiedztwie.
  • Nie Wie Nikt, Czy Kości Ich Wciąż Pod Wzgórzem Spoczywały [If their Bones Sleep Still Under that Hill, None Can Say] – przyzywa trzy szkielety na czas walki.
  • Duch Dareta Spocząć Nie Chciał [But Reny Daret’s Ghost, He would not Rest] – przyzywa na czas walki  widmo spoza Całunu.

Inwokacje drugiego poziomu:

  • „Twój ci ja!”, Kochanek Zawołał [The Lover Cried out to the Beloved, „I am Yours!”] – wrogowie w polu działania czaru zostają zauroczeni.
  • Gernisc Bestię Ubił, Lecz Inne Przybyły [Gernise Slew the Beast, but Soon Faced Its Kin] – przyzywa trzy żmije [wurms] na czas walki.
  • I Rzekł Duch Dareta, „Schwytam Cię, Ben Fidel!” [Reny Daret’s Ghost Spake, „I’ll Catch You, Ben Fidel”] – powoduje przestrach u przeciwników.
  • Zrzuć Kajdany, Zniszcz Bat! [Shatters their Shackles, Cast of their Chains!] – skraca czas trwania okulawienia, skamienienia, unieruchomienia i paraliżu oraz wzmacnia obrony przed tymi efektami statusu.
  • Synku, Widzisz Siostry Twe Na Wrzosowisku? [My Son, Do you See your Sisters across the Moor?] – przyzywa trzy ogniki [Will’O’Wisps].
  • Na Dźwięk Jego Głosu, Zabójcy Struchleli [At the Sound of His Voice, the Killers Froze Stiff] – paraliżuje wrogom w obszarze działania.

Inwokacje trzeciego poziomu:

  • Siedem Nocy Czekała, a Biały Wiatr Dął [Seven Nights She Waited While the White Winds Wept] – atakuje siedmioma lodowymi szpikulcami powstałymi wokoło pieśniarza.
  • Trzydziestu Drużba Ubił, Nim Pół Sali Uszli [The Brideman Slew Thirty ‚Fore they Crossed Half the Hall] – podnosi Moc, Kondycję i Stanowczość sprzymierzeńców.
  • Oblubienica Ich Podstęp Przejrzała i Odpłaty Zachciała [The Bride Caught their Ruse and Set to Make them Pay ] – wzmacnia Zręczność, Percepcję i Intelekt sprzymierzeńców.
  • Powstańcie, Powstańcie, Potomkowie Adona! [Rise Again, Rise Again, Scions of Adon!] – wzywa  nieprzytomnych towarzyszy z powrotem do walki i przywraca im niewielką ilość wytrzymałość. Inwokacja nie działa na postaci zabite bądź w agonii.
  • Och, Nie Kołataj Do Drzwi Urdela i Gurdela [Oh, But Knock Not on the Door of Urdel and Gurdel] – przyzywa dwa straszliwe ogry walczące dla drużyny na czas zakończenia potyczki.
  • Bestia Gerniska Oddechem Rozjaśniła Noc [Gernisc’s Beast Lit the Night with his Breath] – wzywa z nieba młodego smoka, który walczy dla drużyny.

Dostępne w dodatku The White March:

Inwokacje czwartego poziomu:

  • Tak śpiewały wichry starej Nary – druzgocze przeciwników lodowatym podmuchem wiatru, który powoduje obrażenia od zimna (pomijając znaczną część RO) i spowalniając cel.
  • Co Rou Naka w głębinach odnalazł – przywołuje bagienny zarodnik walczący po stronie pieśniarza.
  • Wybraniec ich sam hordy powstrzymał – pieśniarz wypełnia siebie gwałtowną energią, zwiększając swoje tempo ataku.

Talenty klasowe pieśniarza:

  • Pradawne Wspomnienie [Ancient Memory] – podczas walki ta zdolność zapewnia ciągłą regenerację niewielkiej ilości wytrzymałości dla całej drużyny.
  • Umiłowane duchy [Beloved Spirits] – wzmacnia więź pieśniarza z otaczającymi duszami, podnosząc zdolności lecznice Prawdawnego Wspomnienia.