Łotrzyk

łotrzykW przeciwieństwie do tego, co sugeruje nazwa klasy, łotrzykowie wywodzą się z różnych stanów czy kast. Są nimi kieszonkowcy, zbiry czy kurtyzany, ale także arystokraci, dyplomaci i osobiści strażnicy. Choć często różni ich pozycja społeczna, łączy ich poleganie na rozumie, prędkości i matactwie, by osiągnąć swoje cele.

Łotrzyk nie stanie twarzą w twarz z największym drabem w pokoju i nie będzie wymieniał z nim uderzeń, lecz uda, że spogląda na coś na tyle nadzwyczajnego, że ów drab sam spojrzy w tamtym kierunku. Wtedy właśnie łotrzyk błyskawicznie wbija mu ostrze między żebra. Kiedy pomieszczenie staje w ogniu, wojownicy zgrzytają zębami, kapłani modlą się o zbawienie, magowie szukają czaru, który mógłby ich ochronić, a łotrzykowie po prostu… znikają. Łotrzykowie są specjalistami w byciu tam, gdzie nikt nie patrzy, kopaniu leżących, prowokowaniu przeciwników do odwrócenia się  i byciu zbyt „śliskimi”, żeby zostać przyszpilonym.

Czy łotrzyk wybierze parę sztyletów, dobry rapier, smukły łuk, przysadzisty pistolet czy barbarzyńską maczugę, zawsze zadaje mnóstwo bólu swoim przeciwnikom. Ich przebiegłość pozwala niektórym utalentowanym łotrzykom czerpać moc duszy, aby znikać z pola widzenia, czasowo okrywać swoich sojuszników cienistą zasłoną, nasycać bronie pożerającą duszę trucizną, a nawet stawać się tak nienamacalnymi, że ostrza ledwie mogą ich zranić.

Chociaż łotrzykowie znani są z ich cichociemnej natury, zarówno w czasie bitwy, jak i poza nią, to wielu z nich jest całkiem dobrze obeznanych z wszelkiego rodzaju maszynami i urządzeniami. Wysoko urodzeni łotrzykowie często posiadają rozległą wiedzę w dziedzinie ezoteryki, zaś wielu nisko urodzonych łotrzyków potrafi przetrwać w dziczy.

Zdolności klasowe

Łotrzyk dostaje premię do umiejętności Mechaniki i Skradania. Zadaje największe obrażenia pojedynczemu celowi i posiada zdolności dramatycznie podnoszące obrażenia przez krótki okres czasu. Łotrzyk może posługiwać się bronią dystansową, ale potrzebuje być blisko swego celu.

  • Podstępny atak [Sneak Attack] – zdolność pasywna otrzymywana automatycznie napoczątku. Wykorzystuje zdolność łotrzyka do niepostrzeżonego podejścia do celu. Dodaje premię do obrażeń podczas ataków na cel oślepiony, oflankowany, okulawiony, sparaliżowany, skamieniały, powalony, unieruchomiony, ogłuszony lub osłabiony oraz w przypadku, gdy dowolny cel zostaje trafiony w ciągu dwóch sekund od rozpoczęcia walki.
  • Druzgocący Cios [Crippling Strike] – atak wpływa na zdolność poruszania się przeciwnika, zadając dodatkowe obrażenia i powodując okulawienie trafionego wroga.
  • Oślepiający Cios [Blinding Strike] – nieczysty atak zadający dodatkowe obrażenia i oślepiający przeciwnika.
  • Zuchwały Atak [Reckless Assault] – łotrzyk bez wahania rzuca się w wir walki, co obniża jego możliwości odbicia, ale zwiększa celność i obrażenia zadawane przy pomocy broni.
  • Ucieczka [Escape] – Umożliwia łotrzykowi przerwanie walki i uniknięcie kolejnego ataku poprzez odskok w wybrane miejsce.
  • Nieczysta walka [Dirty Fighting] – wykorzystując różne podstępne techniki walki, łotrzyk zamienia część swoich trafień w trafienia krytyczne.
  • Riposta [Riposte] – łotrzyk aktywnie szuka okazji do kontry. Ataki przeciwnika na odbicie i chybienie mają szansę wywołać natychmiastowy pełny kontratak. Wymaga używania broni białej.
  • Ostateczny cios [Finishing Blow] – łotrzyk próbuje wykończyć rannego przeciwnika precyzyjnym, śmiercionośnym ciosem z użyciem premii do celności – tym większej, im więcej wytrzymałości stracił przeciwnik.
  • Zwinne Uniki [Adept Evasion] – łotrzyk nabiera wyjątkowej sprawności w unikaniu ataków, zamieniając w chybienia wiele draśnięć będących wynikiem ataku na refleks.
  • Skoordynowane Ataki [Coordinated Positioning] – jednym szybkim ruchem łotrzyk zamienia się miejscami z pobliskim celem, przerywając walkę. Jeśli celem jest sprzymierzeniec zamiana jest natychmiastowa, jeśli zaś przeciwnik – niezbędne jest trafienie przeciwko refleksowi wroga.
  • Głębokie rany [Deep wounds] – dzięki umiejętności zadawania bólu wszystkie obrażenia cięte, kłute i miażdżone spowodowane przez łotrzyka zadają też periodyczne obrażenia bazowe.
  • Zabójcze Ciosy [Deathblows] – pozwala na oszacowanie położenia celu, zwiększając skuteczność Podstępnego Ataku, jeśli cel spełnia przynajmniej dwa warunki umożliwiające taki atak.
  • Niszczycielski cios [Withering Strikes] – łotrzyk celuje w czułe miejsce, zadając dodatkowe obrażenia i powodując osłabienie.
  • Przerażający Cios [Fearsome Strike] – łotrzyk usiłuje zneutralizować przeciwnika, uderzając w miejsca kluczowe dla jego zdolności do walki. Zadaje dodatkowe obrażenia, powoduje osłabienie i okulawienie.

Dostępne w dodatku The White March:

  • Chmura Dymu [Smoke Cloud] – łotrzyk tworzy niewielką chmurę dymu, który powoduje krótkotrwałe Rozkojarzenie u pobliskich przeciwników.
  • Żywica [Sap] – łotrzyk wykonuje atak, który ogłusza przeciwników i zadaje dodatkowe obrażenia.

Talenty klasowe łotrzyka

  • Garda [Deflecting Assault] – zwiększa zdolność koncentracji łotrzyka, zmniejszając punkty karne do odbicia podczas Zuchwałego Ataku.
  • Gruchoczący cios [Devastating Blow] – Poszerza wiedzę o anatomii, zwiększając obrażenia zadawane przez Ostateczny Cios.
  • Bezwzględna walka [Vicious Fighting] – usprawnia zdolności manewrowe łotrzyka, zwiększając procent trafień przekształcanych w trafienia lrytyczne podczas Nieczystej Walki.
  • Zakrycie Całunem [Shadowing Beyond] – umożliwia postaci tymczasową niewidzialność. Przeciwnicy nie są w stanie wykryć niewidzialnych postaci, a ataki wyprowadzane podczas trwania automatycznie stają się Atakami Podstępnymi. Atak, rzucenie zaklęcia lub użycie umiejętności specjalnej bądź przedmiotu zakończy niewidzialność.
  • Cios w plecy [Backstab] – dramatycznie zwiększa obrażenia zadawane z bliska podczas niewidzialności.