Barbarzyńca

barbBarbarzyńcy to dziki, nietuzinkowy odpowiednik wojowników. Nie muszą się wywodzić z „głębin” Eory, choć w większości stamtąd pochodzą. We Wschodnich Rubieżach znaleźć ich najczęściej można w Eir Glanfath, choć zdarzają się także w wiejskich społecznościach jelenioborskich albo przypływają z zagranicy do miast portowych takich jak Zatoka Buntu [Defiance Bay] i Nowy Heomar [New Heomar]. Barbarzyńcy są często wykorzystywani jako oddziały uderzeniowe do zajmowania się hordami przeciwników lub łatwego zastraszania dzięki ich zaciekłości. Gdy w miarę upływu czasu w Jelenioborzu rozwinęło się osadnictwo, regularne zatrudnianie zagranicznych barbarzyńców wyraźnie spadło, choć wciąż stanowią oni większą części linii frontu Glanfatan. Barbarzyńcy mają silną premię do umiejętności atletyki [athetics] i mniejszą do przetrwania [survival].

Kiedy wojownicy polegają na zdyscyplinowanym stosowaniu się do technik walki, by przetrwać trudne boje, barbarzyńcy szarżują z furią w sam środek walki i zadają ogromne obrażenia każdemu, kto znajduje się wokoło nich. Barbarzyńcy są ogólnie niecelni, ale każdy ich atak daje możliwość uderzenia w naocznych świadków. Mają najwyższe zdrowie oraz wytrzymałość spośród wszystkich klas kosztem niskiego Odbicia – obronę przyjmującą dodatkowe kary w Szale barbarzyńcy. Ten Szał jest jego jednym z najbardziej wartościowych narzędzi pozwalającym na dramatyczny wzrost zadawanych obrażeń i wytrzymałości przez krótki okres czasu.  Wtedy wytrzymałość i zdrowie zostają zakryte pomimo kar Odbicia. Nie jest niczym niezwykłym, że barbarzyńcy padną nieprzytomni czy martwi w przypadku, gdy Szał się skończy. Wiele z wysokopoziomowych zdolności barbarzyńców jaśnieje, gdy zostaną oni otoczeni przez tłum wrogów, z brakiem przewagi i ciężko ranni. Nawet w przypadku nieszczęśliwego wypadku w ciągnącej się bitwie, barbarzyńcy są zaprojektowani tak, by płonąć jasno i umierać w chwale. Z powodu swoich zdolności są oni klasą bardziej skomplikowaną niż wojownicy.

Zdolności klasowe:

Barbarzyńca otrzymuje zwykle dwie zdolności na poziom, z których może wybrać jedną.

  • Szał [Frenzy] -zdolność otrzymywana automatycznie na początku. Barbarzyńca wpada w szał, który zwiększa obrażenia zadawane w zwarciu i przyznaje tymczasową, potężną premię do wytrzymałości, ale powoduje zmniejszenie odbicia.
  • Masakra [Carnage] – potężny atak barbarzyńcy uderza także inne cele wokół przeciwnika. Każdy pomyślny atak oznacza dodatkowe uderzenie o zmniejszonej sile wymierzone we wrogów w pobliżu pierwotnego celu.
  • Barbarzyński ryk [Barbaric Yell] – potworny ryk wywołuje przestrach u wrogów w obszarze działania.
  • Dziki opór [Savage Defiance] – barbarzyńca podtrzymuje swą niezłomną determinację, regenerując znaczną część wytrzymałości.
  • Skrwawienie [Blooded] – raniony barbarzyńca gwałtownie odpowiada ciosem, otrzymując premię do obrażeń, dopóki wwytrzymałość nie przekracza 50%.
  • Brutalna siła [Brute Force] – barbarzyńca uderza tak potężnie, że przełamuje standardową obronę przeciwnika. Atak, który normalnie wymierzony jest przeciwko Odbiciu, zostanie skierowany na Hart, jeśli jego wartość jest niższa.
  • Dziki sprint [Wild Sprint] – pozwala przeprowadzić brawurowy atak bez zatrzymania ruchu związanego z nawiązaniem walki oraz zwiększa koncentrację, ale kosztem słabszego odbicia.
  • Gruba skóra [Thick-skinned] – dodatkowo wzmacnia naturalnie grubą skórę barbarzyńcy, zwiększając redukcję obrażeń.
  • Samotnie przeciw wszystkim [One Stands Alone] – barbarzyńca dzielnie odpiera ataki wszystkich napastników. Otrzymuje premię do zadawanych obrażeń, jeśli w walce bierze udział dwóch lub więcej przeciwników. Barbarzyńca nie może zostać oflankowany, dopóki przeciwników jest mniej niż czterech.
  • Zagrożenie [Threatning Presence] – sama obecność barbarzyńcy przeraża wrogów tak bardzo, że aż robi im się niedobrze. Póki barbarzyńca stoi w miejscu, przeciwnicy dotknięci są chorobą.
  • Mściwa obrona [Vengeful Defeat] – ostateczna zemsta barbarzyńcy, który przy zerowej Wytrzymałości wykonuje pełne ataki masakrujące wszystkich w zasięgu.
  • Barbarzyński wrzask [Barbaric Shout] – okropny krzyk wywołuje Przerażenie u wrogów w obszarze działania.

Dostępne w dodatku The White March:

  • Serce furii [Heart of the Fury] – barbarzyńca atakuje wszystkich napastników nawałnicą szybkich ciosów. Przeciwnicy w pobliżu zostają zaatakowani każdą z dzierżonych broni, otrzymując dodatkowe obrażenia – jeżeli to możliwe, spowodowana zostaje Masakra.
  • Smoczy skok [Dragon’s Leap] – korzystając z rezerw potężnej energii duchowej, barbarzyńca jest w stanie wyskoczyć wysoko w powietrze i spaść na przeciwników, powodując Oszołomienie.
  • Oko Cyklonu [Eye of the Storm] – przeciwnicy słabsi o więcej niż 1 poziom nie mogą nawiązać walki z barbarzyńcą. Nie chroni to jednak barbarzyńców przed atakiem bezpośrednim.

Talenty klasowe barbarzyńcy:

  • Precyzyjna Masakra [Accurate Carnage] – barbarzyńca uczy się, jak wyprowadzać najdziksze uderzenia, poprawiając celność drugorzędnych ataków Masakry.
  • Dodatkowy Szał [Bonus Frenzy] – dzięki wewnętrznej wściekłości barbarzyńca otrzymuje dodatkowe premie podczas działania Szału.
  • Mocarny Sprint [Powerful Sprint] – ataki barbarzyńcy stają się jeszcze gwałtowniejsze. Prędkość Dzikiego Sprintu wzrasta.
  • Niezłomny Opór [Stalwart Defiance] – wzmacnia Dziki Opór, zapewniając premię do wszystkich rodzajów obrony.
  • Barbarzyński Cios [Barbaric Blow]barbarzyńca zadaje potężny cios skutkujący dodatkowymi trafieniami krytycznymi i powodujący dodatkowe obrażenia od trafień krytycznych zarówno przy pierwszym ciosie, jak i przy trafieniach Masakry, która uderza na większym obszarze.