Enigmatyk [POE2]

Jako niedawne odkrycie we Wschodnich Rubieżach, engimatycy zwani byli kiedyś brishalgwinami (łowcami umysłów) przez Glanfatan. Enigmatycy mają zdolności pozwalające na bezpośredni kontakt z duszą i manipulowania nią za pomocą esencji sprzymierzeńca lub wroga. Mimo że większość enigmatyków pochodzi ze Wschodnich Rubieży, to ich praktyki rozprzestrzeniły się po całym świecie. Z czasem enigmatycy mogą liczyć na uznanie, choć ogólnie nie ma się do nich zaufania, zwłaszcza przesądni są ludzie niewykształceni.

Rola w walce: kontrola tłumu, obrażenia

Subklasy

  • Wywyższony — wywyższeni enigmatycy ćwiczą korzystanie ze swoich mocy po osiągnięciu maksymalnego skupienia. Stają się dzięki temu wybitnie niszczycielscy po skoncentrowaniu się, w innym wypadku jednak będąc znacząco słabszymi. Mają też – być może zasłużoną – reputację osób aroganckich i zbyt pewnych siebie.
  • Zwodziciel — Zwodziciele to enigmatycy skupiający się na mocach wpływających na umysł – w walce z wrogiem polegają na oszustwach oraz iluzji. Niektórzy z nich znani są z osobliwego poczucia humoru, zamiłowania do zagadek, a także szacunku do Waela, boga snów i tajemnic.
  • Ostrze Duszy — ostrza dusz skupiają całą swoją energię na mocach ofensywnych i wykorzystaniu duchowego bicza. Grupa ta jest znana wśród enigmatyków ze swojej agresji oraz porywczego usposobienia, lecz nie wszyscy cechują się wrogim nastawieniem.