Deadfire — Beta darczyńców

Obszerna aktualizacja wprowadzająca w betę darczyńców. Dowiedzieć się można co beta zawiera, czego nie zawiera i jak ją ściągnąć. W rozwinięciu dostępny jest także godzinny stream Josha Sawyera.

Beta darczyńców jest już dostępna! Z ramienia Obsidianu, chciałbym Wam podziękować za wsparcie na Figu albo przez naszą stronę. Dziękujemy także wszystkim za informacje zwrotne pomagające nam w wyprostowaniu naszej gry, nad którą ostro pracujemy. Jeszcze raz, dzięki.

Beta zaczyna się od kreatora postaci. Nie posiada on żadnych ograniczeń, tak więc możecie stworzyć postać każdej rasy i klasy. Następnie zostaniecie przeniesieni do wioski Tikawary razem z drużyną najemników na poziomie 6 (wojownik, łotrzyk, kapłan i  mag). Odtąd możecie zwiedzać wioskę bądź udać na statek i eksplorować wody. Nasz statek ciągle nie ma wielu systemów, które zostaną dodane w późniejszych wersjach bety.

Beta będzie aktualizowana każdego miesiąca co czwartek aż do premiery na wiosnę w 2018 roku.

Jak otrzymać dostęp do bety?

  1. Z konta darczyńców ściągamy kod do bety będący w zakładce „My products”.

gog-redeemkey-01.jpg

2. Wybieramy Pillars of Eternity II: Deadfire beta, a potem platformę

gog-redeemkey-02.jpg

3. Z menu rozwijanego wybieramy albo Steam albo GOG

gog-redeemkey-03.jpg

Wersja na Steam

  1. Instalacja bądź uruchomienie klienta Steam

steam-01.jpg

2. Klikamy na menu gier, a potem „Aktywuj produkt na Steam”

steam-02.jpg

3. Klikamy „Dalej”

steam-03.jpg

4. Akceptujemy umowę i klikamy „Dalej”

steam-04.jpg

5. Wpisujemy kod bety otrzymany z konta darczyńców, przechodzimy dalej

steam-05.jpg

7. Klikamy „Zakończ”. Gra powinna być w bibliotece.

Wersja GOG

  1. Z portalu darczyńców, z zakładki produktów klikacie na link albo kopiujecie do przeglądarki.
  2. Pojawia się weryfikacja nazwy, a potem możliwość ściągnięcia. Jeśli nie jesteście zalogowani, zostaniecie o to zapytani.
  3. Instalujecie klienta GOG GALAXY lub go uruchamiacie

gog-galaxy-01.jpg

4. Przechodzicie do kolekcji z grami, gdzie powinna pojawić się beta

gog-galaxy-02.jpg

5. Przechodzicie do ustawień gry, klikając w zakładkę „Więcej”

gog-galaxy-03.jpg

6. Po prawej znajduje się menu rozwijane „Beta Channels” Ustawiacie opcję „ON”

gog-galaxy-04.jpg

7. Jeśli konto nie jest chronione hasłem, można już wybrać betę z menu rozwijanego dla „Channel”. W przypadku chronionych kont, proszę dodać „Add private channels”.

gog-galaxy-05.jpg

8. Wpisujemy odpowiednie hasło

gog-galaxy-06.jpg

9. Beta powinna być dostępna z menu. Wybieramy.

gog-galaxy-07.jpg

10. Beta powinna być gotowa do instalacji

gog-galaxy-08.jpg

Zawartość bety

  • Pełny kreator postaci z subklasami i wieloklasowością
  • Ograniczona mapa świata
  • Poziomy mocy postaci od 1 do 5
  • 4 postacie najemników
  • Pełna opcja tworzenia własnych najemników w tawernie
  • Wersja bety na Steam lub GOG
  • Na razie po angielsku

Największe zmiany mechaniczne pod kątem Pillars of Eternity

  • Brak systemu zdrowia/wytrzymałości – postacie mają odtąd tylko zdrowie,
  • Kiedy postać traci przytomność otrzymuje ranę skracającą 25% życia do czasu odpoczynku. Po otrzymaniu 4 takich ran, postać umiera,
  • Wszystkie zdolności na odpoczynek zmieniły się na potyczkę,
  • Chybienie zostało usunięte — tylko specjalne ataki je posiadają,
  • Zmienione skradanie — wrogowie posiadają stożek wykrywający,
  • System przebijania/zbroi — system zastępujący redukcję zbroi. Działa następująco:
    • Jeśli przebijanie jest mniejsze od zbroi — postać zadaje tylko 30% normalnych obrażeń,
    • Jeśli przebijanie jest większe bądź równe zbroi — postać zadaje 100% obrażeń,
    • Jeśli przebijanie jest większe (podwójnie) od zbroi — postać zadaje 130% obrażeń,
  • Zasoby klasowe — każda klasa posiada unikatowe zasoby związane z ich umiejętnościami,
  • Odpoczynek — nie potrzeba już zapasów obozowych, gdyż używa się żywności,
  • Wykrywanie pułapek — odpowiada za nie percepcja a nie mechanika,
  • Nawiązywanie walki zostało usunięte — zawiera się jedynie w niektórych umiejętnościach,
  • Grimuary pozwalają magom rzucać dodatkowe zaklęcia, lecz nie można się ich uczyć,
  • Hałas — czary i zdolności posiadają odpowiedni próg hałasu,
  • Postać przechodząca obok sojusznika, odsunie się w bok, robiąc jej miejsce.

Czego beta nie zawiera?

  • Statku gracza, czyli
    • Załogi,
    • Walki na morzu,
    • Pokładu,
  • Losowych potyczek na mapie świata,
  • Pełnej kustomizacji sztucznej inteligencji drużyny (dostępne są ogólne skrypty)
  • Aktorów głosowych,
  • Resetowania postaci,
  • Towarzyszy fabularnych,
  • Sekcji relacji na karcie postaci,
  • Rzemiosła i zaklinania,
  • Poziomy mocy od 6 do 9
  • Finalnego audio,

W kwestii bugów

  1. Jeśli coś wyłapaliście, kierujecie się na tę stronę i czytacie uważnie instrukcję. Pomoże nam ona dostarczyć informacji, aby rozwiązać Wasz problem.
  2. Przeglądacie temat” Known Major Issues”, by sprawdzić czy ktoś nie miał podobnego problemu.

Stream Josha Sawyera

14 listopada o godz. 1 w nocy odbył się stream oficjalnie wprowadzający w betę. Josh Sawyer (kierownik projektu) odpowiadał także na liczne pytania fanów związane z betą. Obejrzeć można poniżej:

https://www.twitch.tv/videos/201311253