Deadfire #45 – Mechanizmy statku i rola załogi

W 45. aktualizacji twórcy omawiają szeroko mechanizmy statku i załogi. Ponadto przeczytać można kilkanaście artykułów omawiających różne aspekty Deadfire.

Witajcie, darczyńcy!

Mamy dla Was ważną wiadomość: Jeśli jeszcze nie dokończyliście swoich ankiet i nie odebraliście wpłat, zróbcie to jak najszybciej, gdyż gwarantujecie sobie kopię Deadfire na premierę. Jeśli nie dostarczycie nam ankiet, Wasza zawartość może trafić do gry wraz z kolejnymi patchami. Aby wypełnić ankietę, zajrzyjcie na swoje konto, a potem na Survey Page.

Na morzu

Czas na wideo! Katrina Garsten razem z Joshem Sawyerem pokażą nam systemy związane z załogą statku i bitwami morskimi. Wy jako darczyńcy także możecie nam pomóc ulepszać te funkcjonalności za pomocą feedbacku.

W skrócie:

  • Każdy statek posiada określoną liczbę członków załogi potrzebną do nawigacji statku,
  • Jeśli gracz będzie dowodził statkiem poniżej tego progu, będzie on bardziej podatny na ataki,
  • Członków załogi można znaleźć w portach, ale występują także jako NPC bądź postacie questowe,
  • Załoga wywodzi się zarówno z ras cywilizowanych jak ludzie, elfy, orlanie, itd. oraz niecywilizowanych jak xaurip lub ogr,
  • Każdy członek załogi wykonuje jakąś pracę, np. obsługa armat, kucharz, lekarz pokładowy i w miarę upływu czasu trenuje swoją funkcję,
  • Zagrożenia na morzu obejmują statki piratów, statki wrogich frakcji oraz specjalne wydarzenia jak nagła burza, rafa blokująca drogę czy kłótnie członków załogi,
  • Walki morskie istnieją w dwóch formach: walki z wrogim statkiem i walki pokładowej,
  • Walka z wrogim statkiem polega na turowym pozycjonowaniu okrętu i próbie zatopienia go lub podejścia tak blisko, by móc zaatakować pokład albo zmusić wroga do poddania się.
  • Podczas walki z wrogim statkiem załoga może ucierpieć i potrzebować lekarza pokładowego,
  • Walka pokładowa to tradycyjna walka w grze polegająca na starciu z drużyną przeciwnika,
  • Mapa świata posiada cykl dnia i nocy,
  • W grze istnieją szanty, które może śpiewać załogi przy wysokim morale,
  • Kustomizacja statku opiera się na dekorowaniu żagli, kadłuba czy armat,
  • Można przełączać się między różnymi rodzajami statków,

Deadfire w różnych magazynach

PC Gamer

GameStar

Artykuły (niem.): O Tekehu, O frakcjach

Pozostałe:

W te święta (Bożego Narodzenia)

Mamy niespodziankę dla naszych konsolowych fanów. Tak jak w przypadku Pillars of Eternity, jej kontynuacja ukaże się na Playstation 4, Xboxie One i (nowość) Switchu. Za port odpowiedzialne będzie studio Red Cerberus, aby zespół deweloperski mógł w całości skupić się na edycji pecetowej (Windows, Mac i Linux).

W następnej aktualizacji przyjrzymy się oprawie dźwiękowej Deadfire i przyjrzymy się tworzeniu audio. Do zobaczenia za kilka tygodni!