Pillars of Eternity FAQ

Ogólne pytania

Czym jest Pillars of Eternity?

Pillars of Eternity jest grą drużynową cRPG, inspirowaną grami opartymi o Infinity Engine (serie Baldur’s Gate i Icewind Dale oraz Planescape: Torment), osadzoną w autorskim świecie stworzonym przez kalifornijskie studio Obsidian Entertainment. Kamera ma stałą, aksonometryczną (wysoki kąt) perspektywę z możliwością przybliżenia. Środowisko składa się z dwuwymiarowych teł oraz trójwymiarowych postaci i efektów wizualnych. Ekipa dewloperów Pillars of Eternity skupia się na trzech głównych ideach, które oddadzą tak bardzo uwielbiane przez graczy wrażenia kultowych już obecnie tytułów:

  • unikalnych, pięknych i dynamicznych środowiskach, które zachęcają do eksploracji i ją nagradzają.
  • Fabule, która jest zarówno personalna, jak i głęboka, mająca wiarygodnych bohaterów i frakcje, które razem kreują przekonujące dylematy dla graczy.
  • Taktycznym systemie walki, będącym zarówno wyzwaniem, jak i zabawą, który może sprawiać coraz większe trudności wraz z użyciem opcjonalnych trybów gry.

Kiedy odbędzie się premiera Pillars of Eternity?

Po trzech obsuwach, premierę zaplanowano na 26 marca 2015 roku.

Na jakich platformach dystrybucji cyfrowej dostępna będzie gra?

Pillars of Eternity będzie dystrybuowane poprzez platformę GOG.com (całkowicie pozbawione zabezpieczeń typu DRM) oraz Steam. W Polsce gra ukaże się również w wydaniu pudełkowym nakładem firmy Cenega.

W jakich wersjach językowych ukaże się gra?

Oprócz wersji angielskiej, gra zostanie przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, hiszpański, polski oraz rosyjski. Obsidian Entertainment poszukuje także sposobu na przetłumaczenie Pillars of Eternity na języki inne niż wymienione.

Na jakich platformach będzie dostępne Pillars of Eternity?

Pillars of Eternity zostanie wydane na komputery osobiste z systemami Windows, Mac OS oraz Linux. Nie przewiduje się obecnie wersji na urządzenia mobilne i konsole.

W jakich formatach będzie dostępna ścieżka dźwiękowa?

Kiedy tylko zostanie udostępniona do ściągnięcia, będzie ją można pobrać w formatach MP3 i FLAC.

Jakie są wymagania sprzętowe Pillars of Eternity?              

Obsidian Entertainment nie podało jeszcze oficjalnych wymagań sprzętowych, jednak głównym celem twórców jest możliwość uruchomienia Pillars of Eternity na starszych komputerach i wspierania dużej ilości sprzętu. Nieoficjalnie możemy mówić o takiej konfiguracji minimalnej:

  • Procesor: Pentium IV taktowany zegarem 2,6 GHz (lub odpowiednik AMD)
  • Pamięć operacyjna: 2 bądź 4 gigabajty (rozbieżność źródeł)
  • Karta grafiki: 128 bądź 512 megabajtów pamięci VRAM (j.w.)
  • Dysk twardy: 20 lub 25 gigabajtów wolnej przestrzeni dyskowej (j.w.)
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7/8(.1) bądź Mac OS (10.5/10.7) lub Linux (Ubuntu 14.04/ Mint 17)

Niewykluczone, że warianty z mocniejszymi konfiguracjami są wymaganiami zalecanymi, ale żadne wiarygodne źródło nie potwierdza ani nie zaprzecza takiej teorii.


Rozgrywka

Jaki jest wybór ras grywalnych?

Całkiem pokaźny. Gracze mogą wybrać spośród ludzielfówkrasnoludóworlanaumaua oraz Boskich [Godlike]. 

A jakie są dostępne klasy postaci?

Gracze mogą wcielić się w barbarzyńców, czarowników [wizard], druidów, kapłanów, łotrzyków, łowców [ranger], mnichów, paladynów, pieśniarzy [chanter], szyfrantów [cipher] oraz wojowników.

Jak wygląda walka?

Walka w Pillars of Eternity będzie bardzo przypominać tę z gier opartych na Infinity Engine. Używać będzie systemu aktywnej pauzy, co oznacza, że zdarzenia na polu bitwy dzieją się w tym samym czasie, lecz gracz ma możliwość zastopowania gry w dowolnej chwili. Gracz wybiera i dowodzi jednym lub kilkoma członkami drużyny, wydając im rozkazy, począwszy od ciągłych umiejętności, jak wykonywanie standardowych ataków, po aktywację limitowanych umiejętności taktycznych, takich jak czary. Tak jak gry na Infinity EnginePillars of Eternity będzie umożliwiać funkcje auto-pauzy, która pozwala graczom ustalić sytuacje, w których gra automatycznie zostanie zastopowana (np. kiedy towarzysz pada nieprzytomny). Dostępny będzie także tryb powolnej walki, który może zostać użyty z pauzą lub zamiast niej. W trybie powolnej walki gracze mogą kontrolować jej przebieg bez konieczności całkowitego zatrzymywania rozgrywki.

Czy czary i zdolności będą miały różny czas rzucania/aktywowania?

Najprawdopodobniej będą trzy czasy rzucania czarów/zdolności: natychmiastowy, szybki i długi. Będą osadzone w specyficznych przedziałach czasowych i będą spójne dla każdej postaci, tzn. krótki czas dla wojownika i czarownika jest taki sam.

Czy zdolności i czary będą się skalowały zależnie od poziomu?

Na stan dzisiejszy żadne zdolności czy czary nie skalują się automatycznie wraz z poziomem.

W jaki sposób otrzymuję punkty doświadczenia (EXP)?    

Doświadczenie otrzymasz, jeśli ukończysz cel zadania, jak również za dodatkowe czynności w rodzaju dodawania wpisów do glosariusza czy otwierania zamków tak jak odkrywanie lokacji. EXP nie będzie przyznawany za zabijanie wrogów, chyba że są związani z zadaniami.

Czy w grze są tak zwane markery zadań?          

Pillars of Eternity nie używa żadnych markerów jak i oznaczeń postaci NPC związanych z zadaniami.

Czy mogę zapisywać grę w dowolnym momencie?

Ogólnie tak, nawet podczas walki.

Co zmienia dostosowanie poziomu trudności?

Zmiana poziomu trudności zwykle oznacza jakie potwory (i w jakiej ilości) można napotkać. Poza trybem Ścieżki Potępionych [Path of the Damned] nie będzie skalowania zdrowia, poziomu, celności, obron, itd. Sztuczna inteligencja także nie ulegnie zmianom. Na przykład jeśli toczysz walkę z wurmami, ich liczba może się wahać od 3 do 5 lub mogą one zostać zastąpione pojedynczym smoczęciem. Przeciętnie, najprawdopodobniej dostaniesz mały wzrost łupów na wyższym poziomie trudności, ale jest możliwe mieć ich mniej w pewnych okolicznościach.

Jaki jest najwyższy możliwy poziom postaci?

Każda postać może maksymalnie osiągnąć 12. poziom doświadczenia, choć jest to możliwe wyłącznie w przypadku ukończenia gry praktycznie w całości.

Czy mogę dodawać własne znaczniki na mapie?          

Mapy lokalne będą wspierać dodawanie takich oznaczeń, a także rozróżniać, z jakiego do jakiego obszaru przechodzisz.


Świat przedstawiony i fabuła

Co z settingiem?

Pillars of Eternity jest umiejscowione w świecie stworzonym przez Obsidian Enternainment, gdzie dusze śmiertelników są złączone z wiecznym, często nierozumianym cyklem życia i reinkarnacji. Wierzy się również, że nad owym cyklem pieczę sprawują sami bogowie. Chociaż kultury czy pojedyncze osobniki posiadają różne wierzenia odnośnie natury i celu tegoż cyklu, to ostatnimi czasy śmiertelnicy poczynili znaczne postępy w zrozumieniu jego fundamentalnych mechanizmów dzięki animancji.

Gdzie rozgrywają się wydarzenia Pillars of Eternity?

Fabuła gry jest umiejscowiona w małym kraju na południowej półkuli świata zwanym Dyrwood. Dyrwood jest mocno zalesionym, przybrzeżnym regionem, gdzie osady założyły kolonialne mocarstwa zza oceanu i nawiązały niespokojne relacje z tubylcami – plemionami orlan i elfów, które pilnie strzegą starożytnych ruin Eir Glanfath wewnątrz lasu. Eir Glanfath był starożytnym tyglem ras, który stworzył wiele wyszukanych, często ogromnych budowli z jakby żyjącego materiału zwanego adrą. Chociaż los starożytnych Glanfatan jest nieznany, to niebezpieczne i złożone ruiny, jakie po sobie pozostawili, dostarczają dowodów, że posiadali oni obszerną wiedzę dotyczącą dusz. Z tego powodu wszystkie otaczające kolonialne mocarstwa zaciekle walczą o szansę do eksploracji i splądrowania glanfatańskich budowli, co często wprowadza ich w stan konfliktu z tubylcami oraz między sobą.

Kim jest główny bohater gry?    

Główny bohater historii Pillars of Eternity jest nowym w Dyrwood. Jest on(a) uwikłany(a) w wystąpienie dziwnego, nadnaturalnego zjawiska. Wydarzenie to sprawia, że protagonista znajduje się w trudnym położeniu, w którym musi on eksplorować nowy świat, by rozwiązać serię problemów, w które zostaje mimowolnie wciągnięty.


Grafika

Jak wygląda grafika gry?

Styl graficzny Pillars of Eternity jest dosyć realistyczny i używa raczej stonowanej, naturalnej palety kolorów, zwłaszcza w środowiskach zewnętrznych. Proporcje postaci są równie realistyczne. Wygląd i proporcje ekwipunku bazują na ich historycznych odpowiednikach z ogólnym podkreśleniem funkcji w ich formie. Jednakże jest to gra fantasy, więc wiele środowisk będzie fantastycznych, z nieziemską architekturą, niecodziennymi materiałami, wspaniałymi kolorami i pięknymi przystrojeniami. Oczywiście tam, gdzie będzie to pasować.

Jakie rozdzielczości ekranu będą wspierane?

Pillars of Eternity będzie wspierać rozdzielczości od 1280×720 wzwyż. Środowiska są wyrenderowane w wysokich rozdzielczościach i dają duże możliwości skalowania.

Jaki rozmiar będą miały portrety?

Pillars of Eternity używa dwóch rozmiarów: jeden dla postaci/inwentarza/dialogu, a drugi dla głównego HUD-u. Rozmiar „większego” portretu to 210×330. Pokazuje on głowę i ramiona, a czasem nawet i więcej. Całkiem podobnie, jak miało to miejsce w Baldur’s Gate. Mniejsze portrety mają rozmiar 73×86 i pokazują jedynie twarz.